Mustang kdysi dávno nastavil limity pony cars. Celých 55 let a šest generací dělal radost mladým, je jediným originálním svalovcem s nepřerušenou výrobou a 10 miliony prodanými auty.
Doba si ale žádá ampéry, proto vzniklo toto… Ford Mustang Mach-E! Elektrický crossover s prvky slavného pony caru. Jak se vám líbí?
Majestátní předek, specifický zadek, dojezd až 600 km a všude spoustu místa nabízí premiérový elektrický crossover „inspirovaný Mustangem“. Na první pohled je to pořád pony car.
Vyznačuje se dlouhou, dramaticky tvarovanou kapotou, agresivními světlomety i nezaměnitelnými trojdílnými zadními svítilnami. Ale s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka se svítilnou na baterky.
Kladivo na Teslu?
Až se příští rok začne prodávat a dodávat, bude hlavní konkurencí Tesly. Alespoň dojezdem, který bude mít dvě hodnoty. Rozdíl je samozřejmě v kapacitě akumulátoru (75,7 kWh nebo 98,8 kWh).
Kromě toho si zákazníci budou moci zvolit pohon zadních nebo všech kol Mach-E 4X, který nezávisle rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu.
Ford říká, že Mustang Mach-E bude mít kromě úžasných parametrů i hodně zavazadlového prostoru s objemem 402 až 1420 litrů. A navíc se pod přední kapotou najde dalších 100 litrů úložného prostoru. Na příruční zavazadlo třeba.
Baterkování…
Baterie jsou standardně rozmístěny pod podlahou, jde o 288 lithium-iontových článků u standardní verze, silnější uskladní další sadu článků pod zadní sedadla (dohromady 376 lithium-iontových článků).
Baterie jsou uzamčeny ve vodotěsném pouzdře a navrženy, aby odolaly extrémům, jako je minus 40 stupňů Celsia. Absorbují i větší nárazy.
Alfou a omegou je proces nabíjení, který lze realizovat prostřednictvím standardně nabízeného kabelu, a to průměrným tempem 35 km za hodinu. Mimoto se může Mach-E dobíjet výkonem až 150 kW, k „doplnění“ 93 kilometrů dojezdu tak bude stačit jen 10 minut. Standardní Mach-E dobijete z 10 na 80 % za zhruba 38 minut.
O Mustangy je zájem
Když Ford před několika týdny zahájil příjem objednávek na americkém trhu, nabízel zákazníkům pět různých variant: First Edition, Select, Premium, California RT.1 Edition a GT. Stačil měsíc a v konfigurátoru zůstaly jen čtyři.
„Ano, First Edition model je na americkém trhu již vyprodaný.“ O kolik aut jde, Ford nezveřejnil. Nedělá to. Pouze zmínil, že půjde o „velmi omezenou produkci.“ Celkově pro první rok plánuje vyrobit nějakých 50 000 kusů – globálně.
České zastoupení značky First Edition stále nabízí – dá se pořídit za 1 819 050 Kč. Základní cenovka by se ale měla dostat pod 1 000 000 korun.