Nestárnoucí, elegantní, přesto originální. Taková je kabelka Dior Saddle, která se nedávno dočkala relaunche. Opět nadchla minimalismem i nepřehlédnutelnými prvky. Vybere si zkrátka každá.
Své zrození prožívala na začátku tisíciletí. V roce 1999 ji na přehlídce kolekce Spring/Summer 2000 představil tehdejší kreativní ředitel domu Dior John Galliano. Ojedinělý kousek, který připomíná koňské sedlo a jaká je to krásná kabelka.
Oblé tvary asymetrie poskytují velkorysý prostor, zavěšené ikonické „D“ zase slouží jako perfektní závaží. První varianta byla vyrobena v tradičním monogramovém plátnu, postupně vznikaly další formy. Zdobné, z hedvábí, kůže či denimu.
Vzkříšení módní ikony má na svědomí současná kreativní ředitelka Diora Maria Grazia Chiuri. „Myslím, že přišel čas k znovuobjevení této krásy. Tuto kabelku jsem vždy považovala za perfektní doplněk, který můžete nosit od rána do večera.
Proto mě lákal záměr doplnit ji o barevné popruhy, jež se dají různě kombinovat a volit podle příležitostí,“ prozradila designérka. Skvost lze doplnit o řadu popruhů, dnešním trendem u Diora. Kabelka stojí v průměru 60 000 korun, propracovanější artikly i 175 000 korun.
Francouzský módní dům se v poslední době ohlédl dozadu vícekrát. Před Dior Saddle se dočkala obnovy i kabelka Diorrisimo. Novým majitelkám ikonické tašky francouzský módní dům dopřál exkluzivitu v podobě vytkání jejich vlastního jména na plátno kabely.
Návraty ikonických produktů se vyplatí nejen butikům, ale i majitelům starších kousků. Oblíbené artikly mohou znovu vynést a inovace vybraných modelů dělá z těch vintage cenné kousky.