Úvod
Věda
Planeta země
Historie
Zajímavosti
Lifestyle
Záhady a napětí
Pod pokličkou inovačního centra: jak se vymýšlí úplně nové šampony a testují nové plenky

Dr. Sian Morris pracuje v londýnském výzkumném a inovačním centru společnosti Procter & Gamble, kde se společně s dalšími vědci podílí na vývoji nového složení šamponů pro lesklejší a poddajnější vlasy.

Zajímá vás, co předchází tomu, než se kosmetika ocitne v naší koupelně? A jak jsou testované plenky, aby vyhovovaly potřebám dětí i rodičů? Přečtěte si následující rozhovor s Dr. Sian Morris.

Jak si máme představit vývoj nového produktu? Pracujete s tím starým nebo začínáte úplně od nuly? Kdo přichází s nápady, jak vylepšit stávající produkty?

O vývoji nového produktu je potřeba přemýšlet trochu jako o cestě – nejprve si musíte určit cíl cesty, způsob, jakým cíle dosáhnete, s kým chcete cestovat a koho poznat a také počítat s tím, že na cestě vás může potkat mnoho slepých uliček, které zkomplikují vaši výpravu a navedou vás na jinou trasu, ale v závěru na vás čeká překvapivý objev a šťastné dosažení vytyčeného cíle.

Krok první: Nejprve si musíte definovat, pro kterou skupinu zákazníků je vámi vyvíjený produkt určený. U nás platí, že náš generální ředitel není náš šéf. Naším skutečným pánem je totiž zákazník, jak praví staré obchodní pořekadlo.

V prvé řadě si stanovíme, co je nutno udělat – mluvit se spotřebiteli, sledovat, jakým způsobem užívají naše produkty a požádat je, aby se svěřili s tím, co jim na produktech vadí nebo komplikuje užívání a jakou změnu by naopak uvítali.

Všechny zmíněné věci nám pomáhají inovovat produkty úspěšně a dodávat našim zákazníkům opravdové zážitky.

Krok druhý: Vytvořit vizi toho, co je skutečně možné. Je naprosto nezbytné být flexibilní a neustále reagovat na nová zjištění během vývoje produktu. Hodně jsme se naučili sledováním start-upových společností.

Vždy si během vyvíjení produktu odpovídáme na otázky – máme pokračovat v cestě? Máme se vydat jinudy? Máme se na tomto místě zastavit?

Krok třetí: Testování našich inovačních výtvorů – to může začít například metodou „in-silico“, což je počítačové modelování toho, jak může ingredience, obal nebo produkt fungovat.

Další metodou jsou laboratoře „in-vitro“ s technikami, jako je například genomika, analýza ingrediencí High Through Put. Poté pokračujeme s panelovým výzkumem, kterého se účastní dobrovolníci, nejprve v menších a poté ve větších skupinách.

Dalším ze způsobů je uspořádání vzdělávacích workshopů, kde se dozvíme opravdu hodně informací.  Většinou se během inovace setkáme s několika různými kroky, nikdy to není pouze jeden z nich.

Někdy také začneme inovovat již stávající produkt, který má správný základ a potřebuje jen lehce vylepšit.

V ostatních případech inovujeme produkt do zcela nové podoby – to se týkalo například přechodu od práškového pracího prostředku k tabletě nebo změně obyčejného kartáčku na elektrický. Přístupy se velice různí, ale vždy směřujeme ke stejnému cíli:

potěšit zákazníka a odvést dobrou práci. První plenka Pampers vznikla tak, že budoucí vynálezce vyrazil na výlet s dcerou a vnoučetem.

Během výletu si uvědomil, že musí vyvinout takovou plenku, která udrží miminko v suchu a která zjednoduší celý přebalovací proces. Od té doby, kdy spatřila první moderní plenka světlo světa, se stále snažíme vylepšovat její vlastnosti a funkce.

Jak inovované produkty testujete?

U nás platí pravidlo, že zákazník je náš pán, takže jsou samozřejmě spotřebitelé součástí procesu testování, a to od počátku až po konec vývoje nového produktu.

Testujeme však mnoha různými způsoby – od zkoumání ingrediencí až po hotové výrobky, od počítačových simulací po domácí testování, od testování na buněčných kulturách v technických centrech až po testování úklidových prostředků v reálných domácnostech… Těch způsobů je opravdu mnoho.

V našem německém inovačním centru ve Schwalbachu pořádáme pravidelné panelové diskuze rodičů kojenců, kteří odpovídají na otázky a testují plenky. Dokonce nám vrací již použité plenky, které posléze podrobujeme analýze.

Do našeho inovačního centra v Readingu přicházejí každý den muži a testují naše žiletky. Po oholení zaznamenávají plusy a mínusy holicích strojků.

K dispozici máme dokonce snímač pohybu, který zaznamenává, jakým způsobem používá člověk holicí strojek – je to podobná technologie, která například umožnila tvůrcům Pána prstenů zasazení postavy Gluma.

V bruselském inovačním centru máme stovky praček – různé typy, různé druhy vody pro co nejvěrnější simulaci různých zemí světa a místnosti nastavené na různé teploty.

Díky takto rozsáhlému testování můžeme lépe posoudit a porovnat rozdíly v praní v Evropě i ve světě.

Disponujeme také vlastní skutečnou kuchyní, koupelnou a „domovem“, takže nám lidé mohou lépe ukázat, jakým způsobem například umývají nádobí, plní myčku a jak používají náš produkt.

Dokonce jsme zažili i situace, kdy naši zaměstnanci žili s našimi zákazníky, aby jim mohli lépe porozumět a kvalitně otestovali, jak produkt funguje v reálném životě.

Jak můžete vidět, máme opravdu velké množství nejrůznějších technologií, a to od těch nejjednodušších po ty nejsložitější. Pokaždé provedeme právě tolik způsobů testování, kolik náš produkt vyžaduje, aby byl nezpochybnitelně prohlášen za bezpečný a funkční.

Často tedy zařazujeme i klinické výzkumy a technické studie. Jsme také přesvědčeni, že úspěch našeho produktu se neukáže již při prvním zakoupení, ale až tehdy, kdy si jej zákazník zakoupí podruhé.

Díky opětovnému nákupu totiž získáme zpětnou vazbu o tom, že se nám podařilo vytvořit skutečně funkční a užitečný produkt, ke kterému se zákazníci rádi vracejí.

Jaké trendy jsou aktuálně u vlasové kosmetiky?

Vlasová kosmetika je jednou z kategorií, která v současnosti zaznamenává velké množství trendů – jak v souvislosti se zkušenostmi, tak s trendy většího očekávání zákazníků ohledně toho, co může produkt dokázat.

V poslední době je také věnována velká pozornost přírodním ingrediencím – mezi zákazníky zaznamenáváme velkou touhu po používání přírodních látek, které mohou dosahovat skvělých výsledků.

My se snažíme tuto touhu naplnit a pracovat na vývoji funkčních přírodních produktů. Zajímavý je také přechod mezi péčí o pleť a péčí o vlasy. Co se týče pleti, jsme zvyklí ji čistit, exfoliovat, hydratovat a podobně.

V dnešní době si však lidé čím dál více uvědomují, že správná péče může být užitečná i pro vlasy. Naším úkolem je přimět zákazníky, aby se začali správně starat o svou pokožku hlavy.

Nejen že se budou díky správné a pravidelné péči cítit lépe, ale sníží se také pravděpodobnost, že se jim budou vytvářet lupy a další nepříjemné kožní problémy. Dobře opečovávaná pokožka hlavy je nezbytnou podmínkou pro zdravě a krásně vypadající vlasy.

Vlasy rostoucí ze zdravé pokožky jsou totiž silnější a lesklejší než ty, které rostou z pokožky, která je zaneprázdněná řešením nějaké nerovnováhy. I proto si myslíme, že naše značka Head & Shoulders je skutečným trendem.

Nese s sebou dědictví a filosofii zdravé pokožky hlavy a zachází s vlasovou péčí jako jednotným systémem – vidí zdravou pokožku jako předpoklad zdravých a krásných vlasů.

Poslední věc, kterou bych ráda zmínila, je udržitelnost. A to nejen přísad, ale i obalů. Je nesmírně důležité toto připomenout, protože lidé často opomíjí recyklaci obalů od kosmetiky.

Existuje také trend, jako například tuhé šampony a kondicionéry, v posledních letech se také začaly objevovat produkty bez vody.

Ale pro ty z nás, kteří se neobejdou bez každodenního mytí vlasů, jako jsem i já, je čím dál lepší alternativou používat opětovně naplnitelné produkty.

Z udržitelných důvodů jsme začali v Evropě prodávat produkty značky Pantene v krásných kovových obalech, které jsou designové, vysoce kvalitní a nenaruší vzhled vaší koupelny.

Další cestou za lepší udržitelností je například produkt EC30, který jsme letos představili na veletrhu CES. EC30 funguje tak, že neobsahuje žádnou vodu a lze jej použít k čištění obličeje či mytí vlasů.

Myslím si, že tyto dva zmíněné produkty budou skutečnými průlomy v oblasti ekologie a udržitelnosti.

Obsahují i vaše šampony a kondicionéry přírodní složky?

Mnoho z nich ano. Zaměřujeme se na prodej produktů, které jsou bezpečné a skutečně fungují. To však často znamená kombinaci syntetických a přírodních složek. Výběr správné přísady je naprosto stěžejní.

Velké množství přírodních ingrediencí obsahují produkty Herbal Essences, z nichž mnoho bylo ohodnoceno ve spolupráci s Royal Botanic Gardens Kew v Londýně.

Přírodní ingredience se nacházejí také v mnoha našich dalších produktech.

Co předchází změně receptury šamponu?

Jak jsem již zmínila, první věcí, kterou musíte vědět, je, čeho chcete dosáhnout a jaké jsou potřeby jednotlivých zákazníků, kteří budou daný šampon či kondicionér používat.

 Musíte také vědět, jaké potřeby má jejich pokožka hlavy – zda je náchylná k tvorbě lupů, (tento problém trápí přes 50 % všech lidí!), zda má vyšší sklony k maštění, svědění, citlivosti. Jak dlouhé jsou vlasy, pro které jsou produkty určeny?

Zda jsou rovné a jemné nebo kudrnaté a silné? Na jaké rituály je daný zákazník zvyklý a zda preferuje 2v1 nebo pravidelně užívá větší množství produktů. Jaký typ vůně preferuje – svěží, přirozenou nebo pikantní?

Existují dokonce i rozdíly v tom, jak často vlasy šamponujeme a jakým způsobem se o ně staráme.

Například moje vlasy jsou jemné a velmi rovné, takže každodenní mytí je snadné, moje kamarádka Ro z USA má naopak afroamerické vlasy a upravuje je rovně, přirozeně nebo do copů a všechny tyto úpravy mění to, co zrovna od produktu potřebuje.

Všechny tyto zmíněné věci je nutno zohlednit ještě předtím, než se vůbec pustíme do úvah o změně receptury.

Požadavky maminek na dětské plenky se také v posledních zvyšují, jak jste tomu přizpůsobili vývoj nových plenek?

Všechny maminky a všichni tatínkové chtějí pro své děti jen to nejlepší.

Nepřemýšlíme tedy pouze o tom, jak udržet obsah plenky bezpečně v plence, aniž by negativně ovlivňoval miminko, ale přemýšlíme i nad tím, jak umožnit dítěti, aby bylo zdravé, šťastné a mohlo se dobře vyvíjet a rozvíjet.

Tenčí a savější plenky umožňují dítěti lepší pohyb, jsou pohodlnější a pružný pas dítěti nijak nebrání v různých pohybech.

Zaměřujeme se na všechny věkové kategorie miminek a jejich vývojové fáze, a to od předčasně narozených miminek až po noční plenky, které zabraňují „nehodám“. K dispozici je velké množství plenek, které podporují dítě napříč různými vývojovými fázemi.

Na jaké nové inovaci právě pracujete? Co nám v nejbližší době usnadní život?

Momentálně se toho děje tolik, že je těžké vybrat jednu nebo dvě inovace. Ale myslím si, že udržitelné používání technologií bude jedním z budoucích trendů a také nám velmi usnadní život.

Podívejte se například na produkt EC30. Ještě není v prodeji v Evropě, ale v USA už ano. Jedná se o zcela unikátní produkt, který neobsahuje vodu.

Z nákupu si tedy odnášíte lehčí tašky, menší jsou i náklady na vozy a skladování, díky čemuž pomáháme snižovat naši ekologickou stopu.

Všichni chceme být udržitelní, ale často jsme zaneprázdněni jinými věcmi v našem životě – díky iniciativě P&G Innovating Sustainability můžete pomoci sobě, svému okolí i planetě, aniž byste museli nutně trávit hodiny a hodiny přemýšlením o ekologičtějších způsobech života.

Myslím, že ekologie a udržitelnost spojí výkon a technologie tak, že vzniknou skutečně revoluční produkty.

Je to stejně nepředstavitelné, jako když jsem si nedovedla v 70. nebo 80. letech ani pomyslet, že velké boxy pracího prášku vyměním za kompaktní prací tablety.

Do vědy a studií na univerzitách se v tomto a příštím desetiletí zapojí také větší množství dívek, z nichž vyrůstají budoucí inovátorky společnosti P&G.

Související články
Jak? Můžete je sušit, mrazit, nakládat… prostě způsobů, jak si trochu té vůně a chuti uchovat na chladné měsíce, je spousta.   Sušené Sušení je asi nejznámější způsob uchovávání bylinek. Jen musíte znát pár jednoduchých zásad. Mezi ně patří i to, které bylinky se k sušení hodí, tedy kterým prospěje a získají jím ještě větší […]
Asi to znáte. Chcete mít hezký trávník, záhonky plné květin a najednou, právě uprostřed, hromádka hlíny. A kdyby jen jedna. Je tu krtek. A to vám tak trochu, nebo možná víc, kazí náladu.   A nic není platné, že jste už od dětství milovali toho roztomilého tvorečka, který si tak přál kalhotky s kapsami. A […]
Dva světy italského luxusu se propojily v kolekci, která posouvá hranice designu i řemeslného mistrovství. Gucci a Pomellato společně představují Moniliu – šperkařskou linii, v níž se jemnost kůže setkává s oslnivým třpytem zlata a diamantů.   Moniliu v italštině znamená „šperky“ – a právě to nejlépe vystihuje charakter celé kolekce. Je rafinováná, smyslná a nadčasová. Gucci do ní […]
Ne každou medicínu musíme polykat s přemáháním. Vždyť kdo z nás by něco namítal třeba proti čaji se skořicí nebo s voňavým anýzem? Koření ovšem v onom nápoji není zdaleka jen pro zvýšení požitku. Koření v něm totiž léčí. Anýz: pro klid v útrobách Anýz se spolu s příbuzným fenyklem tradičně doporučoval proti nadýmání, a to i u miminek. Dokáže […]
reklama
Historie
Létají v Yprech z věže kočky?
Náměstí je narvané k prasknutí. Všichni vzhlížejí k věži nad tržnicí. „Už letí!“ křikne kdosi. Do natěšeného davu se snáší shůry mňoukající, k smrti vyděšená kočka.   Kdo nebohé zvíře dole chytí, může si připadat jako král jarmarku. Často se lidé i o tuto trofej poperou. Co na tom, že je zvíře raněné či polomrtvé, tradice je tradice. […]
Grossmannovu vilu poznamenala rodinná tragédie
Může se pochlubit hned několika nej. Dobový tisk opěvuje její neobvyklé stavební řešení a přepychové provedení, interiér pak neváhá přirovnat k „pohádkovému paláci“!   Narodil se v Pustějově nedaleko Studénky. Se základy stavebního řemesla ho seznámí otec, který pracuje jako zednický předák. František Grossmann (1876–1933) vystuduje průmyslovku v Brně, několik let sbírá zkušenosti v různých […]
Bitva u Azincourtu: Vítězného Jindřicha V. okradli lapkové
K zemi se snáší hustý déšť. Před vlhkem není úniku, znavení a hladoví Angličané se choulí chladem. Mluví šeptem, nebo mlčí. Král ostatně nařídil ticho.   Vstal za rozednění, nechal se obléct do zbroje a zúčastnil se mše. Anglický král Jindřich V. (1387–1422) je během ní pohroužen do sebe. Nemá před sebou pěkné vyhlídky. Francouzské […]
Cechmistr musel vést příkladný život
Mezi svými cechovními druhy se těší velké vážnosti. Takové, že ho ostatní následují i do boje, když je to třeba. Jistý Vodička, představený cechu řezníků, v roce 1310 vede jeho členy do bitvy o Prahu, kterou svádí Jan Lucemburský s Jindřichem Korutanským. Za odměnu bude povýšen na pražského primátora.   Cechy, které sdružují zástupce konkrétních […]
Zajímavosti
Červený kříž: Mezinárodní pomoc se zrodí ve Švýcarsku
Na počátku nejde o nic menšího, než o prodej obilí. Finanční průmyslová mlynářská společnost hodlá využít pro pěstování celé Alžírsko – a prodávat do celého světa.   Švýcar Henri Dunant (1828–1910) je po čertech zkušený obchodník. A teď cítí velký zisk. Jenže takový obchod se neuzavírá bez posvěcení panovníků a politiků. Francouzský císař Napoleon III. […]
Giacomo Casanova: James Bond z 18. století!
Když se řekne Casanova, všichni si představí svůdníka, který se stále jen motá kolem krásných žen a sladkými řečičkami se jim snaží dostat pod sukně. Jenže Casanova je mnohem víc.   Giacomo Girolamo Casanova (1725–1798) není jen obyčejný sukničkář…Je dobrodruh, spisovatel, diplomat, léčitel, duchovní, zednář, špión, mistr intrik a improvizace, hvězda společnosti a milovník života, […]
J. K. Rowlingová: Nejslavnější spisovatelka nemá na růžích ustláno
Představovala si život úplně jinak. Místo toho je nezaměstnaná, rozvedená, s malou dcerkou, o kterou se musí postarat. Bere podporu a její byt je studená malá díra. Jediné, co jí drží nad vodou, je společnost mladého kouzelníka. Když si s problémy dokáže poradit on, ona musí taky!   Narodí se do středostavovské rodiny, ale k ideálnímu dětství to […]
Proč vyplazujeme jazyk?
Vypláznout na někoho jazyk není zrovna slušné. Ovšem vždycky to neznamená výsměch či pohrdání! Je třeba sledovat kulturní kontext, psychiku daného člověka i momentální situaci. Možných vysvětlení je mnohem víc…   Procházíte se po tibetské vesnici a kolemjdoucí na vás vyplázne jazyk. Všechno je v pořádku, vyplázněte ho na něj taky! Hlavně na venkově, kde […]
Záhady a napětí
Našla CIA Archu úmluvy?
Zlatá schránka s kamennými deskami, údajně obsahujícími Desatero přikázání. Archa úmluvy, nejsvětější relikvie judaismu, je jedním z nejhledanějších artefaktů v historii lidstva. Ztratila se přitom už před tisíci lety a dodnes nebyla nalezena. Nebo ano? Podle odtajněných dokumentů by na tuto otázku mohla znát odpověď americká CIA!   Uprostřed studené války, v 80. letech, se americké […]
Wiltshire zaplavily kruhy v obilí, policie prosí o pomoc!
Anglické hrabství Wiltshire stojí dlouhodobě v centru fenoménu agrosymbolů, záhadných obrazců v polích se zemědělskými plodinami. Zájem novinářů už sice dávno opadl, ale policie se jim musí věnovat stále stejně. Situace nyní došla tak daleko, že autority žádají veřejnost o pomoc. Najdou díky všímavým občanům jejich tvůrce?    Fenomén kruhů v obilí, jak se často, […]
Anubis: Šakalí pán smrti
Na okraji pouště, kam živý člověk zavítá jen málokdy. Tam, kde se honí divocí psi a šakali. V těchto končinách odpočívají mrtví. A dlí nad nimi pán pohřebišť a balzamování, egyptský Anubis.   Právě pro odlehlou a nehostinnou atmosféru pohřebiště získává bůh zemřelých a mumifikace Anubis, jinak také Anup, podobu muže s šakalí hlavou nebo […]
Legendární Oarfish: Ryba konce světa znovu spatřena!
Je to stříbrný had, která čeká na dnech oceánů. Obluda z hlubin, jež vypluje na povrch jen před nějakou katastrofou. To vše je Oarfish, legendární ryba, která prý jednoho dne bude zvěstovat i konec světa.   Pohybuje se v temných hlubinách oceánů. Drží se daleko od zvědavých lidských zraků a pro některé je proto pouhým […]
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Ultimátní oblečení na svah: Goldbergh GOLD Exclusive
iluxus.cz
Ultimátní oblečení na svah: Goldbergh GOLD Exclusive
Oblíbená značka zimního oblečení Goldbergh představuje Goldbergh GOLD Exclusive – exkluzivní limitovanou kolekci, která posouvá pojetí alpské elegance na novou úroveň Tato exkluzivní kapsulová kolekce
Živý kolagen obohacený o dračí krev – síla přírody pro krásnou pleť
panidomu.cz
Živý kolagen obohacený o dračí krev – síla přírody pro krásnou pleť
Znáte spojení živého kolagenu a dračí krve? Toto revoluční anti-age sérum představuje špičku v péči o pleť, která ztrácí pevnost, pružnost a svěžest. Pomáhá vyhlazovat vrásky, zpevňuje kontury obličeje a obnovuje mladistvý vzhled. Síla přírody a vědy v jednom Základem séra je živý kolagen nové generace, s přirozeně obsaženými peptidy a elastinem, zpracovaný unikátní technologií Inventia – Triple
Vztah Basikové s jejím novým princem nevyšel?
nasehvezdy.cz
Vztah Basikové s jejím novým princem nevyšel?
Byl to jen reklamní tah, nebo vzal vztah za své? Nad tím si teď mnozí lámou hlavu. V létě se totiž muzikálová hvězda Bára Basiková (62) pochlubila, že má novou lásku. Totožnost dotyčného nesdělila,
Sen odhalil, kde je poklad
skutecnepribehy.cz
Sen odhalil, kde je poklad
Tu paseku ze sna jsem dobře znala, ale nemohla jsem si vzpomenout, kde se nachází. Letní dovolená pak vše odhalila. Zjistila jsem, že to, co se nám zdá, může mít spojitost se skutečnými událostmi, třeba i s hodně dávnými. Krátce před důchodem se mi stalo něco neuvěřitelného. Díky tajemným silám jsme získali odměnu. Ve snu
Fenomén poltergeista. Proč se nadpřirozené jevy často pojí s dospíváním?
enigmaplus.cz
Fenomén poltergeista. Proč se nadpřirozené jevy často pojí s dospíváním?
Říká se, že děti jsou citlivější na to, co je pro dospělé neviditelné. Někdy se ale tato vnímavost může obrátit proti nim. Podle některých teorií mohou děti a dospívající v období silných emocí nevědo
Stal se podplukovník Sochor obětí atentátu?
historyplus.cz
Stal se podplukovník Sochor obětí atentátu?
Vyhlédne z okénka, když vtom spatří, jak se na jejich vůz v plné rychlosti řítí nákladní auto. Řidič stihne vyskočit, ale podplukovník Sochor namísto toho nahmatává samopal. Vystřelit už nezvládne. Vojenský náklaďák do jeho automobilu zprava narazí takovou silou, že ho zcela odmrští stranou. Důstojník je s vážnými poraněními převezen do nemocnice. Byla srážka nehodou,
Telč – město, které dýchá romantikou a klidem
epochanacestach.cz
Telč – město, které dýchá romantikou a klidem
Není velké ani přehnaně pyšné. Ale je krásné. Navíc je to skutečné místo šťastných lásek. Alespoň tak TELČ nazval spisovatel František Kožík (†87). Asi proto, že se do něj každý ihned zamiluje. Telč je kouzelné místo s bohatou historií a nádherným centrem. Právě to je už od 90. let minulého století zapsané na seznamu UNESCO. Mohou za
Gurmánský zážitek z grilování: třikrát jinak
tisicereceptu.cz
Gurmánský zážitek z grilování: třikrát jinak
Slunečné počasí vylákalo grilovat už všechny milovníky dobrého jídla. Připravit na grilu můžete opravdu širokou škálu zeleniny a různé druhy sýrů vhodných na gril, ale přece jen nejoblíbenější variant
Rozlišení bez smyslu: Studie tvrdí, že 8K televize jsou pro většinu diváků zbytečné
21stoleti.cz
Rozlišení bez smyslu: Studie tvrdí, že 8K televize jsou pro většinu diváků zbytečné
Ve výzkumu publikovaném v časopise Nature Communications pod názvem “Resolution limit of the eye – how many pixels can we see?” autoři z Cambridghské univerzity a společnosti Meta přišli s překvapivým
Zamilujte si multifunkční líčidla!
nejsemsama.cz
Zamilujte si multifunkční líčidla!
Probíhají vaše rána v pracovních dnech ve spěchu, a na dlouhé zkrášlování není čas? Ale zároveň chcete vypadat upraveně, se zdravou barvou ve tváři? Tady se hodí tzv. multifunkční líčidla, která obsáhnou i několik kroků najednou. Výživa pleti je základ Klíčem je věnovat více času péči o pleť a můžete pak ubrat na líčení. Večerní péče je samozřejmostí a tu ranní můžete výrazně zkrátit díky
Sklo jako působivý architektonický materiál
rezidenceonline.cz
Sklo jako působivý architektonický materiál
Velkoplošné prvky ze živého transparentního materiálu stavbu osvěžují, propouštějí do jejího nitra spoustu světla, a tím zlepšují kvalitu vnitřního prostředí. Navíc významně ovlivňují vzhled budovy. Tak jako dřevo a kámen v konstrukčních řešeních zdařile zastupuje ocel, výplně z cihelného či jiného zdiva zase velmi působivě nahrazuje sklo. Jeho vizuálního benefitu v podobě zrcadlení oblohy i
Přesycení světem zážitků. Tři psychologické mechanismy, které nás ženou za novým.
epochaplus.cz
Přesycení světem zážitků. Tři psychologické mechanismy, které nás ženou za novým.
Nuda, paradox moderní doby. Žijeme v éře neustálé konektivity a nekonečné nabídky zábavy, kde je všechno dostupné na jedno kliknutí. A přesto nás často přepadá pocit prázdnoty a ztráty smyslu. Nuda tak není pouhým nedostatkem podnětů, ale složitým psychologickým mechanismem s hlubokými kořeny v lidském vývoji. Věda se dnes na nudu dívá jako na emocionální
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz