Módní dům Balenciaga na sebe v posledních letech nepřestává poutat pozornost četnými novinkami.
Nyní se vrací na adresu, kde si v roce 1937 otevřel samotný Cristóbal Balenciaga svůj první couture salon. Tento chrám vysoké krejčoviny prošel velkolepou renovací a rozšířením.
Módní dům, který se na určitou dobu odklonil od haute couture ve prospěch prêt-à-porter, vrátil v roce 2021 kreativní ředitel Demna Gvasalia ke kořenům.
Po celou dobu svého působení se navíc Gvasalia pokouší navázat na samotného zakladatele značky tím, že považuje couture za klíčový stavební kámen své tvorby a zároveň prolamuje hranice vysoké krejčoviny.
Značka Balenciaga rozšiřuje své fyzické couture prostory na ikonické ulici George V v Paříži, kde samotný Cristóbal Balenciaga vedl svou kancelář a předváděl své úchvatné róby, které slavily obrovský úspěch.
Prostory na legendární adrese jsou záměrně modernizovány jen do tak, aby se dramaticky nepřepsalo dědictví módního domu.
Stylové rozšíření
V prostorách, které budou přidány k šesti podlažím kombinované budovy, bude kromě couture a ready-to-wear ateliérů sídlit kreativní ředitel a jeho tým. Prostory budou vybaveny high-tech aktualizacemi a moderními prvky, jako jsou tmavé příčky z kouřového skla. Právě temnější prvky jsou spjaty s Gvasaliou.
Na fasádě domu bude pamětní deska připomínající historický význam této adresy.
„Přemístění našeho sídla s couture a kreativními funkcemi na naši původní adresu je návratem domů, který znovu spojuje minulost a současnost, což není jen fyzická expanze, ale také expanze odkazu domu a ateliérů.
Jsem hrdý na tento důležitý milník a historický okamžik pro Balenciagu,“ uvedl Cédric Charbit, generální ředitel značky.