Před dvěma lety na veleslavném Festivalu rychlosti v Goodwoodu způsobilo Bentley minimálně pozdvižení, spíš vyvolalo zájem ba šok. Oznámilo, že vzkřísí jednu legendu!
Že postaví 12 kopií modelů Speed Six, které se proslavily ve 30. letech minulého století. Cena za kus? Přes 40 milionů korun. I tak se auta vyprodala prakticky okamžitě.
Ikonický model Speed Six je sice dalším pokračováním řady Continuation Series – originální kopií sportovního vozu Bentley Speed Six, vyráběného mezi lety 1928 a 1930, který dvakrát vyhrál Le Mans –, ale vyrobit více než 90 let staré auto není jen tak.
Ani pro borce z divize Mulliner. Automobilka se proto musela obrátit na řadu menších firem, které dodávají jednotlivé komponenty podle historické specifikace.
Například společnost Portobello Engineering dodala podvozkový rám vyrobený z 5 mm silné oceli, kvůli jejímuž ohýbání musela vyvinout nové zařízení. Rám navíc používá šrouby podle staršího britského standardu BSF namísto moderních metrických.
O vnější plášť se pak postarala karosářská společnost Lomax Coachbuilders, která používá tradiční nářadí i techniky pro výrobu dřevěných karoserií.
Mamut pod kapotou
Polotovar byl následně odeslán do divize Bentley Mulliner, kde byl pokryt 25 metry původního materiálu s označením Rexine, a vytvořila se tak skutečná karoserie.
Automobilka ale kladla důraz i na menší detaily, například hlavní světlomety dodala renovační firma Vintage Headlamp Restoration International, zatímco chladič a palivovou nádrž dodala společnost Vintage Car Radiator Company.
Výsledkem je dokonalost, která má pod kapotou šest hrnků s objemem 6,5 litru – Technici by sice mohli tuhle bestii celkem snadno vyladit na mnohem vyšší parametry, ale drželi se historie, proto má motor výkon „jen“ 153 kW (208 koní)…Oproti vozům z 30. let je jednotka ale přece jen výkonnější, a sice o 3,7 kW (5 koní).