Těžko najít ve světě luxusu větší ikonu, než parfém Chanel No.5., jehož roční tržby přesahují ročně hranici sta milionů dolarů. Je svěží, univerzální a smyslnější než kdejaké róby světa.
K oficiálnímu představení ikonického parfému došlo 5. května 1921. Okouzlující i extravagantní návrhářka Coco Chanel byla v té době na absolutním vrcholu, celý módní svět jí ležel u nohou a s neskrývaným nadšením „hltal“ každý její model.
Byť bořil sebevětší hranice unylého stereotypu.
O unikátní a svěží mix, jež si během pár týdnů zamilovaly ženy po celé Paříži, se přitom postaral chemik Ernest Beaux.
Přesné složení však podléhalo – a stále podléhá přísnému utajení – parfém údajně tvoří až 80 různých složek, mezi kterými se nachází okvětní lístky růže stolisté.
Oslnivě velkolepý
Sté oslavy parfému, jehož tržby ročně šplhají k částce 100 milionů dolarů, pojala značka ve velkolepém stylu – zejména nepřehlédnutelně elegantní kampaní s francouzskou herečkou Marion Cotillard, následovanou sérií krátkých videí ze série Inside Chanel.
Magický milník však podtrhla také diamantová záře náhrdelníku 55.55, jehož ústřední diamant o váze 55.55 karátů šperkaři vybrousili právě do tvaru osmiúhelníků připomínajícího tvary nejznámějšího flakónu na světě.
Celkový dojem dokresluje kaskáda nablýskaných diamantů hruškového tvaru různých velikostí. Podle ředitelky Chanel Fine Jewelry Creation Studia, Patrice Leguéreau, je náhrdelník vynikajícím příkladem krásy, mistrovského provedení a dokonalé kvality.
Namísto do soukromých sbírek se však stane další oslnivou součástí historie značky, která jej uchová ve svých archivech.
(Foto: Archiv)