Lifestyle

Dáte si müsli, nebo granolu?

Dáte si müsli, nebo granolu?

Připravte si je sami. Víte, co jste do směsi dali, a v případě granoly, jak jste ji připravovali. Máte pod kontrolou množství cukru. A vyrobíte si to, co chutná právě vám.

Čerstvé müsli

Představuje čerstvě připravená směs ovesných vloček, předem namočených ve vodě nebo ovocné šťávě, a na jemno. Přidává se nastrouhané jablko nebo na kousky nakrájené čerstvé ovoce (např. banány, lesní plody, hrozny, mango), sušené ovoce, mléčné výrobky (např. jogurt, smetana, kondenzované mléko, čerstvý sýr, tvaroh), citronová šťáva, strouhané ořechy, semínka, koření (především skořice) a med. Pozor si dejte na použití čerstvého mléka. To se totiž snadno sráží působením kyselin z jablka.

Do müsli můžete přimíchat i kandované ovoce

Pečená granola

Základem jsou ovesné nebo jiné obilné vločky, ořechy nebo semínka (nejlépe obojí) a med, cukr či sirup. Nádavkem přidejte koření a sušené ovoce a mixujte! Pak vše upečte v troubě, rovnoměrně rozestřené na plechu, asi 25 – 30 minut. Do směsi můžete přidat, co zrovna máte po ruce ve spíži: vlašské ořechy, skořici, javorový sirup, hrozinky, křížaly, vanilku, lněné semínko, pohankové vločky, čokoládu… Tu ale přimíchejte až do zchladlé směsi, jinak by to nemuselo dobře dopadnout. Pečenou směs pak můžete používat stejně jako müsli, ale také si můžete jen tak zobnout, či posypat salát.

Granola s kokosovými lupínky, brusinkami a lískovými oříšky

Pomerančová granola

200 g ovesných vloček, 200 g špaldových vloček, 250 g nahrubo nasekaných ořechů (použijte ty, které máte nejraději), ½ hrnku dýňových semínek, ½ hrnku slunečnicových semínek, ¼ hrnku lněného semínka, ½ lžičky mleté skořice, ¼ lžičky čerstvě nastrouhaného muškátového oříšku, špetka soli, 200 ml medu, šťáva z 1 pomeranče, 150 g jablečných křížal, 130 g nesířených brusinek v jablečné šťávě

1) Troubu předehřejeme na 170 °C. Ve větší misce smícháme ovesné a špaldové vločky, ořechy, semínka, skořici a špetku soli. V hrnku promícháme med s pomerančovou šťávou, nalijeme na vločkovou směs a rukama pečlivě promícháme.

2) Směs nasypeme rovnoměrně na plech a pečeme 25 až 30 minut. Několikrát vločky promícháme vařečkou, aby se nespálily. Když jsou vločky a ořechy hezky zlaté, vyndáme plech z trouby a granolu necháme důkladně vychladnout.

3) Teprve potom k ní přisypeme nalámané křížaly a brusinky. Granolu uchováváme v nádobě s víkem, kde vydrží křupavá zhruba měsíc.

Lifestyle
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Lifestyle

4 nejodvážnější sporty. Máte na ně odvahu?

Lifestyle15.7.2019

Dáte si müsli, nebo granolu?

Lifestyle11.7.2019

Chytré Armodd Silentwatch zaujmou dostupností

Lifestyle11.7.2019

Dámské hodinky Armodd Candywatch spojují eleganci a funkčnost

Lifestyle8.7.2019

Trápí vás chmury?

Lifestyle4.7.2019

Miami: Ráj českých investorů

Lifestyle2.7.2019

Než si pořídíte starožitnost

Lifestyle27.6.2019

Procestujte Vysočinu na kole

Lifestyle26.6.2019

Ikonické kousky Hermès

Lifestyle25.6.2019

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o | Zásady ochrany osobních údajů | Cookies