Italské značky Ducati a Diesel patří ke špičce ve svých oborech. Ta první nabízí nejlepší a nejexkluzivnější jednostopé stroje, ta druhá módu nejvyšší kvality.
Výsledek spolupráce D+D v podobě motocyklu Diavel Diesel je pak ukázkou úžasného propojení špičkové techniky a módy.
Když se sejdou dohromady lidé z Ducati Design Center s kreativci Dieselu a dívají se společně na Šíleného Maxe, musí vzniknout něco výjimečného. Stroj jako vystřižený z post-apokalyptických časů a zároveň retro-futuristická mašina s hyperkinetickou vitalitou.
Exkluzivita na druhou
Ducati představila svůj power cruiser pojmenovaný Diavel v jeho první podobě v roce 2010 a prakticky přes noc se z něj stal hit mezi jezdci. A pro všechny, kteří touží po výjimečných jízdních výkonech i stylu.
Ducati si je výjimečnosti stroje plně vědoma a vedle „standardního“ provedení proto nabízí exkluzivnější verzi, jejíž označení Carbon jasně odhaluje, čím se liší od výchozího modelu. Pro někoho ovšem ani uhlíkový stroj nemusí být dostatečně exkluzivní.
Nejen proto vznikla výjimečná limitovaná edice v unikátním stroji, jehož bude vyrobeno pouhých 666 kusů. Všechny budou mít ručně prošívané kožené sedlo, kryty z ručně opracované oceli, červené brzdové třmeny, číselnou plaketu…
Styl na prvním místě
Ducati Diavel Diesel zachovává techniku standardního provedení, ale pyšní se neotřelým designem, jež je výsledkem úzké spolupráce mezi designovým centrem značky Ducati a kreativním ředitelem společnosti Diesel, jímž je Andrea Rosso.
Jejich post-apokalyptická inspirace se projevuje vedle samotného vzhledu již na výběru použitých materiálů.
Původní plastová maska kolem hlavního světlometu uvolnila své místo novému exempláři z ručně broušeného plechu s hrubými sváry podtrhujícími drsný výraz motorky. Stejným materiálem i provedením se pyšní i palivová nádrž a kryt sedla spolujezdce.
Plechy s výraznými sváry pak v hojné míře doplňuje matná černá, která je díky použití povrchové úpravy keramickým materiálem Zircotec i na výfukovém systému. V menšině je použitá červená barva.
Ta se omezuje jen na několik detailů v podobě brzdových třmenů, pouze pěti článků řetězu a podsvícení LCD displeje palubních přístrojů. K nasednutí na Diavel Diesel pak přímo vybízí masivní sedlo ze silné hnědé kůže s výrazným prošíváním.
Technika na nejvyšší úrovni
Ducati Diavel Diesel se od svých příbuzných odlišuje prakticky pouze svým do nejmenšího detailu dotaženým designem, ale technika se neměnila vůbec.
Což znamená, že srdcem stroje je kapalinou chlazený dvouválec Testastretta 11°DS. Čtyřventilový motor s desmodromickým rozvodem, který je poznávacím znamením značky Ducati, poskytuje z objemu téměř 1,2 litru nejvyšší výkon 119 kW (162 k) při 9250 otáčkách za minutu a točivý moment 130,5 Nm při 8000 otáčkách za minutu.
Dvouválec usazený v příhradovém rámu z ocelových trubek spolupracuje se šestistupňovou převodovkou, jejímž prostřednictvím míří síla motoru, kterou zvládnout zkrotit jen zkušení jezdci, na zadní 17palcové kolo.
Nejen s ohledem na výkony pohonné jednotky nejspíš nikoho nepřekvapí, že Ducati Diavel Diesel není žádný drobeček, ale stroj pro pořádné chlapy, kteří si musí umět poradit s jeho celkovou délkou 2235 mm a především téměř 240 kilogramy živé váhy, kterou je naštěstí znát vlastně jen při parkování.
Ducaci Diavel Diesel
Cena: 635 000 Kč
Motor: L2 o objemu 1198,4 cm3
Výkon: 119 kW (162 k)