Nové MINI Cooper SE se stalo dalším čistě elektricky poháněným prckem, který vydláždí cestu k udržitelnému a zároveň vysoce emocionálnímu zážitku z jízdy v městském provozu.
Revoluční princip designu klasického Mini, které před 60 lety vytvořil základ pro maximální vnitřní prostor na minimální ploše, platí i dnes. I ve fungl nové elektrické verzi.
Do Česka přijíždí MINI Cooper SE. Elektrizující záležitost s koly připomínajícími britskou elektrickou zásuvku. V Anglii, domovině MINI Cooper, se městská legenda také vyrábí.
V Oxfordu už teď vznikají první kusy pro celý svět a Česká republika má vyblokované rezervy s čekací lhůtou kolem 4 měsíců.
Čistě elektrické MINI je jako fashion záležitost, kterou oblékáte. Za základní cenu 882 500 korun dostanete nejmenší „velikost“ S, tedy výbavu se standardní navigací, led světly, sportovními sedadly a skvělým volantem.
Větší konfekce s lepší výbava – jako M, L a XL bude dražší a lepší. Věková skupina 40+ se má na co těšit.
Konkrétně na legendární jízdní vlastnosti, které jsou ještě umocněné lepší stabilitou a rozložením hmotnosti (1440 kg). Akumulátory jsou totiž uložené ve tvaru T pod zadní sedačkou a pod podlahou.
Mají kapacitu 32,6 kWh a vpředu uložený motor z nich dokáže „nasát“ až 184 koní a 280 Nm točivého momentu.
Rezervy specifické lithium-iontové baterie možná nevypadají nijak valně, s kombinovanou spotřebou elektrické energie 15,0–13,2 kWh/100 km postačí také na ujetí „jen“ 235-270 km.
Ale je to primárně městské auto, a navíc oproti konkurenci má nejlepší rychlost nabíjení. S rychlonabíječkou DC 50 kW se na 80 % kapacity dostanete za 35 minut a z 0 na 100 % kapacity za 1,4 hodiny.
K tomu MINI Cooper SE nabízí dva režimy rekuperace. Při menší používáte i brzdy, při vyšší a mnohem účinnější, jde o to naučit se pracovat s plynem, protože rekuperace výrazně zpomaluje. Při prvním seznámení jsme z auta byli nadšení. Představuje průkopnický podnět pro městskou mobilitu.