S využitím patentované technologie se jedná o jeden z nejlehčích centrálních airbagů na světě
Automobilka KIA v rámci své skupiny vyvinula nový centrální airbag s cílem ještě zvýšit bezpečnost svých osobních vozidel. Airbag funguje tak, že vyplní prostor mezi řidičem a spolujezdcem. Uvedenou technologii nasadí značka KIA do svých budoucích vozidel.
Zcela nový airbag se nafukuje do prostoru mezi řidičem a předním spolujezdcem, aby se zamezilo poranění hlavy osob na předních sedadlech. Pokud je sedadlo předního spolujezdce neobsazené, airbag ochrání řidiče před bočním nárazem z pravé strany.
Centrální airbag je zabudován do sedadla řidiče a nafukuje se okamžitě po detekování nárazu.
Odhaduje se, že nový centrální airbag o 80 % zmírní riziko poranění hlavy v důsledku vzájemného střetu osob na předních sedadlech.
Podle statistiky Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) dochází k sekundárním škodám při střetech tohoto druhu nebo nárazech do prvků interiéru přibližně v 45 % případů.
Značka KIA v rámci své skupiny použila nově patentovanou technologii, která zachovává vysokou spolehlivost, ale snižuje hmotnost i rozměry airbagu.
Očekává se, že počínaje rokem 2020 budou do hodnocení nárazových testů Euro NCAP zahrnuty i boční nárazy osobních vozidel, a tak by měl nový airbag přispět k příznivějším výsledkům takovýchto hodnocení.