Od představení nového headsetu Vision Pro firmy Apple neuběhl ještě ani měsíc a exkluzivní kustomizační značka Caviar již představila jeho luxusně upravenou verzí, která je zahalena do zlata a stojí 50 tisíc dolarů.
Společnost Caviar je známá svými okázalými verzemi mobilů iPhone, které jsou zdobeny drahokamy, vzácnými materiály a dokonce unikátními doplňky, jako jsou třeba hodinky Rolex.
Nedávno značka představila například vlastní verzi modelu iPhone 14, který je s cenovkou kolem 500 000 dolarů údajně nejdražší na světě.
Teď se ale značka pouští i do světa virtuální reality, když si podle svého upravila podobu náhlavní soupravy Vision Pro a nazvala ji CVR Edition.
Nové možnosti
Když Apple po dlouhé době představil zbrusu nový produkt, strhl na sebe pozornost všech fanoušků moderních technologií. K čemu ale vlastně jejich headset slouží?
Apple Vision Pro na první pohled připomínají lyžařské brýle, jejich úkolem je ale plynule propojovat digitální obsah s fyzickým světem a zároveň umožňovat uživatelům zůstat v přítomnosti a ve spojení s ostatními.
To znamená, že se digitální aplikace promítají do skutečného prostoru, které přímo do brýlí snímá řada kamer. Díky tomu máte pocit, jako byste se dívali skrze obyčejné brýle.
Přitom ale s jejich používáním vstupujete do plně trojrozměrného uživatelského rozhraní, jež je ovládané těmi nejpřirozenějšími a nejintuitivnějšími možnými vstupy – očima, rukama a hlasem.
Technika ve zlatě
Caviar pak prohlašuje, že se mu tento kousek pokročilé technologie podařilo proměnit přímo v umělecké dílo. Podoba CVR Edition je prý inspirována vyklápěcími brýlemi Toma Forda a také lyžařskými maskami módního domu Gucci.
Prim tu však hraje využití 18karátového zlata a také zajímavý konstrukční doplněk. Caviar totiž brýlím přidal vyklápěcí kryt, aby uživatelům dodal více soukromí.
„Soudě podle reakcí veřejnosti, ne každý ocení, když jeho oči promítá externí obrazovka,“ vysvětluje společnost.
Apple přitom tuto funkci do brýlí schválně implementovala, aby uživatelé brýlí vypadali pro své okolí přirozeněji.
Luxusní materiály
Ze zlata však není jen výklopný kryt brýlí, pozlacený byl celý headset včetně hliníkového těla a ovládací korunky. Caviar říká, že edici CVR zdobí skoro jeden a půl kilogramu 18karátového zlata.
To poněkud budí obavy, jestli výsledná váha celého zařízení nebude příliš vysoká na pohodlné používání.
Na druhou stranu přepychové úpravy se dočkala i čelenka, která je u upravené verze vyrobena z jemné kůže Connolly, kterou jsou čalouněny například interiéry limuzín Rolls-Royce. Nošení by tedy mělo být extra pohodlné.
Pozlacený headset bude vyroben v limitované sérii pouhých 24 exemplářů a bude stát 49 990 dolarů, tedy více než milion korun. V případě, že byste si jej chtěli koupit, musíte ještě chvíli počkat. Prodávat se začne na podzim roku 2024.