…A máme tu pátého člena rodiny R 18! Velký cestovní cruiser ve stylu bagger doplňuje stávající rodinku modelů R 18, R 18 Classic, R 18 B a R 18 Transcontinental.
R 18 Roctane se opět vrací k historii a tradici BMW Motorrad a kombinuje nejmodernější technologie s designem a šarmem dob minulých.
Roctane je prostě dokonalý stroj s puristickou technikou bez příkras a velkoobjemovým plochým dvouválcem, označovaným jednoduše jalo „big boxer“. Vlastně jde o nejvýkonnější motor boxer od BMW všech dob, jaký byl kdy použit u sériového motocyklu.
Může se pochlubit objemem 1802 cm3. Jeho výkon dosahuje 67 kW (91 k) při 4750 1/min a v rozmezí 2000 až 4000 otáček za minutu poskytuje točivý moment více než 150 Nm a také živelnou hnací sílu a jadrný zvuk.
Samé detaily
Základem podvozku je dvojitý rám z ocelových trubek. I tady představuje konstrukce pokračování dlouholeté tradice tohoto typu rámu.
Mimořádně vysoká kvalita výroby se projevuje i v sotva postřehnutelných detailech, jako jsou svařované spoje mezi ocelovými trubkami a litými nebo kovanými díly.
Zadní kyvné rameno je vyrobeno v podobném designu jako u legendárního BMW R 5 a podobně je řešen také uzavřený hřídel pohonu zadního kola používající šroubové spoje.
Nové BMW R 18 Roctane zpomaluje dvojice kotoučových brzd vpředu a samostatná kotoučová brzda vzadu, vždy ve spojení se čtyřpístkovými pevnými třmeny.
Kola z lehké slitiny dodávají motocyklu stylový vzhled. Vpředu mají rozměr 3,5 x 21″ a jsou obuta do pneumatik 120/70 B 21, vzadu pak 5,5 x 18″ s pneumatikami 180/55 B 18.
Velký boxer
Roctane s citem a ve stylu „custom bagger“ nově interpretuje ikonický ráz dob minulých.
Mnoho jeho detailů odráží puristický design, který formovaly především klasické motocykly, jako je třeba BMW R 5. Legendární boxer z roku 1936 připomínají funkční a stylové prvky, jako je dvojitý trubkový rám, palivová nádrž ve tvaru hrušky, odkrytý kardan nebo lakování s dvojitou linkou (volitelná doplňková výbava).
Klasické díly karoserie, jako jsou palivová nádrž, přední a zadní blatníky nebo kryty světlometů, jsou všechny vyrobeny z kovu – přesně jak se na autentickou klasiku sluší.
Podobně klasicky, tedy jako u původního R5 s pevnou zadní stavbou, vypadá i rám, který je ve skutečnosti tvořen moderní dvojicí kyvných ramen a centrální pružicí a tlumicí jednotkou.