Automobilka BMW Group představila nové supermoderní technologické výzkumné centrum bateriových článků, kde chce rozvíjet technologie bateriových článků a pečlivě rozebírat výrobní procesy.
„Když jako základ vezmeme technologii, kterou v současnosti využívá BMW i3, budeme do roku 2030 schopni zdvojnásobit energetickou hustotu bateriových článků – a tím pádem také akční rádius vozidel našich zákazníků,“ řekl Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG.
Už teď se zde vyvíjí budoucí generace bateriových článků a zaměřuje se přitom na aspekty důležité pro zákazníky, jako je zlepšování energetické hustoty, dostupného maximálního výkonu, životnosti, bezpečnosti, nabíjecích charakteristik a výkonových charakteristik za různých teplot, stejně jako snižování ceny baterií.
Pokud má být dosaženo těchto vysokých standardů, je zásadní zvolit od samého počátku vývoje ty správné materiály.
Z toho důvodu experti v novém technologickém centru bateriových článků neustále zkoumají inovativní materiály a systematicky je navzájem porovnávají. To vede k vytvoření nových sad materiálů pro jednotlivé komponenty baterií:
anodu, katodu, elektrolyt a separátor. Způsob, jakým jednotlivé materiály vzájemně reagují, jsou dalším zásadním faktorem ve vývoji bateriových článků.
Automobilka mimoto restrukturalizovala své dodavatelské řetězce pro přicházející pátou generaci vysokonapěťových baterií a v roce 2020 začne s přímým získáváním kobaltu a lithia pro bateriové články.
To zajišťuje naprostou transparentnost, pokud jde o původ těchto dvou surových materiálů pro baterie. V budoucnosti bude kobalt získáván přímo z dolů v Austrálii a Maroku a lithium z řady zemí včetně Austrálie.
BMW Group je s celkovým počtem 12 modelů v nabídce jedním z předních světových dodavatelů elektrifikovaných vozů. Společnost nastavila jasné cíle pro prodeje svých elektrifikovaných modelů.
V roce 2021 by měly tvořit čtvrtinu ze všech vozů prodaných BMW Group v Evropě. Toto číslo by mělo vzrůst na jednu třetinu v roce 2025 a polovinu všech vozů prodaných v Evropě v roce 2030.