Obnovené, změněné a doslova znovuzrozené a taktéž pekelně drahé. To jsou vozy opírající se o historii, ale vyrobené ve 21. století.
Jedním z nich je také Eagle E-Type Low Drag GT. Jde o neskutečné spojení jedné z nejkrásnějších karoserií s každodenní použitelností díky nové technice uvnitř.
Mocný jako orel
Malou společnost Eagle, vyrábějící úžasné a legendární E-Typy pro 21. století po vzoru Jaguaru E-Type, proslavily skvosty coupé jménem Low Drag GT, které pro změnu odkazují na originální závodní prototyp E-Type Low Drag z 60. let.
Jaguar tehdy stvořil pouze jeden kus, jenž měl být mnohem aerodynamičtější variantou tehdejšího E-Typu Lightweight. Jde o znovuzrozený vůz, který zprvu nikdy neměl spatřit normální silnice. Což byla vážně škoda.
Zlatá šedesátá ve 21. století
I když jde o moderní revival legendárního vozu, i přesto na vás odkaz Jaguaru dýchá z každé linie božské karosérie nebo třeba z pouhých budíků na přístrojové desce.
Stavba trvá celých 18 měsíců a každý kousek Eagle zdokonalil, vylepšil a zajistil mu vyšší životnost, než byste čekali u zachovalého E-Typu, koupeného někde v aukci.
Máme na mysli několik moderních vylepšení, která vám zpříjemní život s autem vypadajícím jako ze starých černobílých fotografií – klimatizace ve výbavě není žádný problém, stejně tak elektrický posilovač řízení.
Hliníková karoserie je ručně dělaná a vyhotovená v čirém. Jde o velice chytrý lak, který perfektně imituje právě onen úžasný finiš leštěného hliníku.
Všechna čtyři okna jsou vytvořena na zakázku, stejně tak interiér, jehož části jsou vyrobeny zcela znovu, ale pořád korespondují s originálem.
Staromódně vypadající kola jsou zase o palec větší variantou původních ocelových patnáctek, stále mají tu senzační křídlovou matici uprostřed a nyní jsou z hořčíku.
Prostě tuna
Pod nekonečně dlouhou kapotou trůní 4,7litrový řadový šestiválec s hliníkovým blokem motoru a moderním vstřikováním paliva jakožto náhrada za originální 4,2litr s karburátory.
Stále má zvukový projev E-Typu, ale s 346 koňmi (254 kW) a 488 Nm točivého momentu dává mnohem větší výkon. Maximální rychlost dosahuje více než 275 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládnete za 4,5 s.
Jestliže původní Low Drag se pyšnil nízkou váhou, nový kus může také, má pouhých 1070 kg, protože hliník najdete u pětistupňové převodovky a také diferenciálu. Nakonec má Low Drag GT stejný poměr váhy a výkonu jako nové Porsche 911 Turbo. Působivé.
Každá libra má smysl
A cena téhle nádhery? Přes 650 000 liber (asi 18 milionů korun). Přijde vám to hodně? Ano, za poloviční cenu dokážete sehnat ojetý E-Type z 60. let ve výstavní kondici. Ale tohle je prostě dokonalost sama.