Víte, jaký je problém s kabriolety? Že mají pověst aut na půl roku. Ten chladnější půl rok jsou většinou zazimovaná v garáži a pod plachtou. To už ale neplatí.
Mercedes totiž představil nový kabriolet třídy E. Vlastně čtyřmístnou luxusní jachtu s pohonem 4MATIC. Konečně, děkujeme…
Už císaři Rakousko-Uherska měli rádi otevřené kočáry. Takové kabriolety na léto byly tak nějak víc šik a hezčí. Časy a komfort se sice mění, avšak líbivost otevřených povozů zůstává.
Kabriolet s třícípou hvězdou nově přijíždí jako mimořádně praktické auto pro celoroční provoz. Pro všechna roční období a pro všechny povětrnostní podmínky!
Jako na Francouzské riviéře
Éčkový kabriolet vypadá jako pozér. Má rád pohledy lidí, líbí se mu zájem. Přepych dává najevo velmi kvalitními materiály a moderní barevnou kombinací. To ve výsledku utváří atmosféru sportovního, moderního luxusu.
Atraktivní výbava v odstínu modrá yacht v kombinaci s béžovou macchiato propůjčuje kabrioletu příjemný, exkluzivní jachtařský styl. Součástí výbavy na přání je čalounění kůží, odrážející sluneční záření, v pěti barvách.
Na výběr je kromě toho devět různých druhů ozdobného obložení, z toho dvě nová, inovativní ozdobná obložení ze světlého dřeva s otevřenými póry a lesklou povrchovou úpravou.
Jako v létě – teplíčko
Potkat kabriolet v březnu nebo listopadu se staženou střechou je stejně výjimečné, jako najít lanýže. Ale proč?
Mercedes vyřešil chronický zánět dutin a ztuhlého krku na přání dodávanou automatickou větrnou clonou AIRCAP a pak systémem vyhřívání prostoru hlavy AIRSCARF.
Takže – máte delší vlasy, zářivě bílý úsměv, ženská vedle strašně dlouhý šátek a jedete bez střechy i při nízkých teplotách.
Systém AIRCAP je tvořen nenápadně do rámu střechy integrovaným modulem s elektricky ovládanými lamelami a elektricky ovládanou větrnou clonou umístěnou za zadními sedadly. Na povel tlačítka minimalizuje vzdušné turbulence i pro cestující na sedadlech vzadu.
AIRCAP je součástí kabrioletového komfortního paketu, který zahrnuje rovněž vyhřívání prostoru hlavy AIRSCARF. To funguje tak, že sedíte, jste v pohodě, nepospícháte, ale naopak si vychutnáváte jízdu a zezadu od opěradla proudí teplý vzduch do oblasti krku a týlu řidiče a spolujezdce.
Jako na molu – vždy s grácií
Nový Mercedes-Benz kabriolet je už pátým a nejmladším členem modelové řady třídy E. Takže během jediného roku se kompletně modernizovala celá třída (sedan, nové kombi, nové kupé, all-terrain).
Značka zároveň na vysoké úrovni navazuje na svou tradici otevřených vozů s klasickou skládací střechou z tkaniny.
„Vášeň pro exkluzivní vozidla se mimořádným způsobem odráží v našem novém modelu E kabriolet.
S ním si lze užívat komfort a luxus pod modrou oblohou,“ říká Britta Seegerová, členka představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědná za prodej divize Mercedes-Benz Cars.
Třída E kabriolet s uzavřenou střechou se svou siluetou podobá třídě E kupé a vyznačuje se stejně výraznými proporcemi. Designérský styl ztělesňuje krásu a inteligenci. Kabrioletu dodává svébytný charakter – především se staženou střechou.
Jako v laboratoři – inovujeme
Když už jsme u té střechy… Jde o prémiovou záležitost odvozenou z třídy S kabriolet. Materiálem je tkanina v barvách tmavě hnědá, tmavě modrá, tmavě červená nebo černá. Standardně se dodává se zvukovou izolací a zcela automatickým ovládáním.
Vícevrstvá konstrukce s náročnou izolací minimalizuje aerodynamický hluk. Takže i v rychlostech si můžete normálně povídat (!).
Protože střecha pochází z kabrioletu třídy S, splňuje velmi vysoké nároky na kvalitu z hlediska odolnosti a funkčnosti. Lze ji zcela otevřít nebo zavřít během 20 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.
Pečlivě složená střecha se tiše uloží do vyhrazené části kufru, kde je od zbývajícího prostoru oddělena roletou. Zavazadlový prostor s objemem 385 litrů (310 litrů při otevřené střeše) nabízí nejlepší předpoklady pro každodenní provoz.
Jako na závodním okruhu
K dispozici budou výkonné a zároveň hospodárné vznětové a zážehové motory, poprvé také ve spojení s pohonem všech kol 4MATIC. Další varianty motorů budou následovat.
Všechny verze jsou standardně vybaveny devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC, která umožňuje rychlé řazení a také provoz v nízkých otáčkách. To má pozitivní vliv především na hospodárnost a akustický komfort.