Výjimečnými výkony, nejmodernějšími technickými vymoženostmi a luxusem oplývajícími interiéry se dnes pyšní celá řada špičkových sportovních a supersportovních automobilů, ale málokterý z nich se vyrovná schopnostem Porsche 911 Turbo S. Vrchol slavné modelové řady německé značky je totiž skutečně ideálním společníkem pro každý den.
Porsche 911 Turbo S dnes už tradičně stojí na špici pestré palety provedení legendární devětsetjedenáctky a dokonale spojuje výkon závodního vozu s pohodlím luxusního cestovního kupé.
Díky tomu je ideálním společníkem pro běžné každodenní cesty spojené s prací či nákupy.
Přitom je připraveno posloužit také v roli pravého GT při jízdě napříč kontinenty a v tom nejlepším světle se předvede i při výletu na závodní okruh, kde i přes veškerý komfort, který nabízí, umí ukázat záda i strojům navrženým přímo na závodní tratě.
Nezaměnitelné linie
Porsche 911 Turbo S samozřejmě přebírá výrazné rysy designu, použitého na aktuálních modelech 911 Carrera, ale doplňuje je vlastními typickými prvky.
Přední části dodává širší výraz použití upraveného nárazníku s aerodynamickými ploškami na rozích, tenká horizontální LED světla s dvojitými světelnými trubicemi a dodatečná příčka v centrálním nasávacím otvoru.
Při pohledu z boku zaujmou vedle samotné siluety vozu elegantní linie blatníků, výrazné vstupy vzduchu a 20palcová kola uchycená centrální maticí.
Zadní partie pak přitahují pozornost výsuvným spoilerem i řešením trojrozměrně působících zadních sdružených světel s brzdovými světly ve tvaru čtyř bodů a originálním podsvícením či dvěma páry koncovek výfuku.
Sportovní elegán
Porsche 911 Turbo S ve svém interiéru nabízí jedinečnou kombinaci sportovního stylu s tradičními prvky jako je například provedení palubní desky a nechybí ani luxus v podobě nejkvalitnější kůže, dvouzónové klimatizace a elektricky stavitelných sedadel.
Ve své nejnovější podobě se pak tento model pyšní sportovním volantem GT o průměru 360 mm, jehož vzhled vychází z volantu hypersportovního Porsche 918 Spyder.
Vedle svého sportovního designu zaujme volant i otočným ovladačem, umožňujícím volbu jednoho ze čtyř jízdních režimů (Normal, Sport Sport Plus a Individual), u nějž lze zvolit specifické nastavení pro různé systémy vozu.
V duchu doby
Porsche 911 Turbo S se vedle svého vzhledu a jízdních výkonů může pochlubit i novou generací infotainmentového systému PCM s online navigací.
Systém se ovládá pomocí multidotykového barevného displeje s vysoce kvalitním skleněným povrchem, integrovaným do středového panelu přístrojové desky. K dispozici je mnoho funkcí, zajišťovaných standardně dodávaným modulem Connect Plus.
Navigační systém dokáže pracovat s dopravními informacemi v reálném čase. Trasu i různá místa lze vizualizovat v 360stupňovém pohledu, případně využívat satelitní snímky zemského povrchu. Pro zadávání znaků je možné využít i psaní prstem.
Samozřejmostí je komunikace systému s chytrými mobilní telefony, a to například pomocí Wi-Fi, Bluetooth nebo kabelu. Vybrané funkce vozu lze nyní obsluhovat vzdáleně.
Turbo na druhou
Porsche 911 Turbo S je samozřejmě i ve své nejmodernější podobě věrné tradicím své modelové řady a za jeho zadní nápravou se ukrývá plochý šestiválec, který je přeplňován dvojicí turbodmychadel, disponujících proměnnou geometrií lopatek.
Automobilka Porsche v souvislosti s nimi ráda připomíná, že je stále jediným výrobcem automobilů, který používá proměnou geometrii lopatek turbodmychadla u benzinových motorů.
Díky své sofistikované technice nabízí šestiválec modelu 911 Turbo S z objemu pouhých 3,8 litru výkon 427 kW (580 k), který míří na všechna čtyři kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky PDK. Tato technika pak stojí za akcelerací z 0 na 100 km/h za 2,9 s a možností dosáhnout maximální rychlostí 330 km/h.