Je to naposledy. Už nikdy nemusí nastat ten moment, kdy přijdete ke svému novému lehkému sporťáku od Lotusu a po nastartování ucítíte spálený benzín. Britský malosériový výrobce oznámil posílá na trh posledního spalovacího Mohykána – Lotus Emiru.
Doba se mění. Inženýři z Norfolku desítky let vyvíjeli podmanivé sportovní záležitosti s benzinovými motory, avšak začátkem roku oznámili ukončení výroby zastarávajících modelů Elise, Exige a Evora.
Nahradit tuhle trojici má jeden jediný typ – zcela nový Lotus Emira. Poslední Lotus s tradičním spalovacím motorem. Pak už bude všechno elektrifikované…
AMG a Toyota
Lotus Emira bude starým dobrým spalovákem – s motorem uloženým uprostřed –, který bude mít na výběr dvě různé jednotky. Každou od jiného výrobce.
První bude mít turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG. Mimochodem to bude poprvé, co Lotus bude pohánět jednotka AMG. A pak se domluvili s Toyotou na druhém motoru – kompresorem přeplňované V6 o objemu 3,5 litru.
Silnější motor nabídne 298 kW (400 koní), točivý moment 420 Nm, šestistupňovou manuální i automatickou převodovku a zrychlení na 100 za 4,2 sekundy. A také cenovku 2,3 milionu korun za First Edition.
Luxusní puritán
Emira stojí na hliníkové platformě, proto nejlehčí provedení váží jen 1405 kg. Auto jezdí na 20palcových kolech a zajímavá je přítomnost hydraulického posilovače řízení.
To souvisí s tím, že nejde o spartánský sporťák, ale o praktický a každodenní prostředek k užívání (si).
A souvisí to i s tím, že vůz dostal poměrně luxusně vyhlížející dvoumístný interiér s bohatou výbavou, která může zahrnovat například digitální přístrojový panel, infotainment s navigací, bezklíčový přístup, bohatě nastavitelná sedadla, prémiový audiosystém, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu a samozřejmě i moderní bezpečnostní asistenty.