Rolls-Royce Phantom VII opouští ve velkém stylu svou pozici nejluxusnějšího automobilu světa. Poslední vyrobený exemplář se stal nádhernou ukázkou špičkové a jemné práce odborníků ve slavné britské automobilce.
Výsledek jejich práce v sobě elegantně spojuje moderní techniku současnosti s elegancí 30. let minulého století. Bravo…
Rolls-Royce použil jméno Phantom poprvé v roce 1925. Tehdy jím označil nástupce úspěšného modelu Silver Ghost, a zahájil tak tradici, která s několika krátkými přestávkami trvá dodnes.
Prozatím poslední generací byla ta v pořadí sedmá, která byla prvním zástupcem své značky pro 21. století a v současnosti je již vlastně na odpočinku.
Rolls-Royce Phantom VII se světu poprvé představil 3. ledna roku 2003 a okamžitě se stal nejluxusnějším automobilem na trhu.
Svou pozici nadále upevnil provedením, jehož označení Extended Wheelbase upozorňovalo na prodloužený rozvor, díky němuž měli cestující na zadních sedadlech o 250 mm více prostoru pro své nohy.
Právě model, který vstoupil na trh o dva roky později než výchozí Phantom, měl tu čest stát se posledním vyrobeným zástupcem sedmé generace.
Rozloučení ve stylu zaoceánské plavby
Rolls-Royce Phantom VII Extended Wheelbase pro nejmenovaného renomovaného sběratele vozů slavné britské značky měl tu čest stát se posledním vyrobeným exemplářem své generace.
Svou výjimečnou roli v historii své modelové řady i celé automobilky přitom nedává nijak okázale najevo, ale naopak sází na zdrženlivou eleganci.
Přes šest metrů dlouhá karoserie nese tmavě modrý lak, který nese poetické pojmenování Blue Velvet a vhodně jej doplňují jemné dvojité linky na bocích spolu s bílými proužky na pneumatikách, podobně jako u luxusních vozů 30. let 20. století.
Na toto elegantní období, které je označováno nejen za zlatou éru automobilu, ale i letadel a námořní dopravy, odkazuje i interiér vozu, který je inspirován právě světem zaoceánských plaveb.
Palubní desku zdobí intarzie se stylizovaným parníkem a mořem je inspirováno také obložení dveří spolu s kůží použitou na sedadlech, jejíž odstín je pojmenován Powder Blue.
K nejatraktivnějším detailům interiéru pak patří ciferník hodin se čtyřiadvaceti časovými zónami na palubní desce.
Budoucností je hliník
Rolls-Royce stanovil prakticky každou generací modelu Phantom jistý standard pro luxusní vozy nejvyšší třídy. Ne vždy se přitom jednalo pouze o techniku, ale často především o styl, kvalitu zpracování a míru pohodlí na palubě. V případě osmé generace máme ovšem očekávat významné změny.
Tou nejzásadnější se stane použití zcela nové platformy z hliníkových slitin, na níž se postupně postaví všechny nové modely značky, a to včetně již potvrzeného a v současnosti vyvíjeného SUV. Dále máme počítat s tím, že tradiční vidlicový dvanáctiválec může doplnit v nabídce i provedení s hybridním pohonným systémem.
Linie novinky nemají na rozdíl od techniky představovat žádnou revoluci, ale mají být jemným rozvíjením současného stylu své značky. V interiéru pak můžeme počítat s maximálním možným komfortem a luxusní výbavou.
Rolls-Royce Phantom VII v číslech
Cena: od 11 900 000 Kč
Motor: V12 o objemu 6,75 l
Výkon: 338 kW (460k)
Nejvyšší rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,9 s
Rozměry (d/š/v): 6092/1990/1640 mm
Hmotnost: 2670 kg