Úvod
Věda
Planeta země
Historie
Zajímavosti
Lifestyle
Záhady a napětí
SUZUKI SLAVÍ 100 LET OD VZNIKU SPOLEČNOSTI

V roce 1920 byla založena akciová společnost Suzuki Loom Manufacturing Company. Zakladatel Michio Suzuki tím podnikl zásadní krok pro budoucí expanzi, když svoji dílnu na výrobu tkalcovských stavů transformoval na obchodní společnost.

I po sto letech společnost Suzuki zůstává věrná jeho základní filozofii: nabídnout maximální užitnou hodnotu a výrobky důsledně zaměřené na potřeby běžných lidí.

Kořeny společnosti Suzuki sahají až do roku 1909, kdy Michio Suzuki ve svém rodném městě Hamamatsu založil dílnu na výrobu tkalcovských stavů.

Toto umístění není náhodné, Hamamatsu je největším městem historického regionu Enshu, který je odjakživa japonským centrem inovací.

Díky příznivému klimatu a rozvinutému zemědělství se v regionu Enshu už od středověku dařilo pokročilým řemeslným postupům. Tato tradice se s postupujícím dvacátým stoletím přirozeně promítla do rozvoje průmyslu.

Z Enshu tak vedle Suzuki pochází tři další japonské společnosti vyrábějící auta a motocykly nebo třeba celosvětově známý výrobce hudebních nástrojů. Všechny tyto firmy mimochodem začínaly jako rodinné podniky.

Od tkalcovských strojů k dopravním prostředkům

První tkalcovský stav vyrobil Michio Suzuki pro svoji matku. Perfektní funkčnost

a spolehlivost mu dodala odvahu založit komerční dílnu na výrobu stavů. Na jejich vývoji spolupracoval přímo se svými zákazníky, což zvyšovalo reputaci jeho dílny.

Tkalcovské stavy Suzuki byly proslulé technickými inovacemi, které usnadňovaly

a zrychlovaly práci. Michio Suzuki na základě podnětů od svých zákazníků postupně získal tři patenty a na 120 průmyslově chráněných inovací. Jeho heslem bylo:

„Když zákazník něco potřebuje, musíme udělat vše pro to, abychom naplnili jeho potřeby.“ Tento princip společnost Suzuki vyznává dodnes.

K původně stěžejní výrobě tkalcovských stavů Suzuki postupně přidalo další aktivity: výrobu motocyklů, osobních, terénních a nákladních automobilů, lodních motorů, terénních čtyřkolek ATV, sněžných skútrů a dalších produktů.

Prototypy dopravních prostředků vyvíjela již před druhou světovou válkou, než japonská vláda přikázala výrobní a vývojové kapacity nasměrovat pro potřeby armády.

První prototyp automobilu Suzuki proto spatřil světlo světa již v roce 1937. Na získané know-how společnost navázala v poválečném období.

Nejprve v roce 1952 uvedla na trh jednoduchý bicykl Power Free s dvoutaktním spalovacím motorem, o rok později se přidal první motocykl Diamond Free, následovaný čtyřtaktním motocyklem Colleda. A v roce 1955 se portfolio rozšířilo o osobní automobil Suzulight.

V tomto období se také změnil název společnosti na Suzuki Motor Corporation, bylo představeno logo ve tvaru stylizovaného písmene S a Michio Suzuki předal vedení společnosti svému synovi Shunzo Suzukimu.

Specialista na automobily pro každodenní použití

V následujících dvou desetiletích Suzuki rozvinulo nabídku malých a kompaktních vozů na domácím trhu do komplexního portfolia.

Ve stejné době začalo expandovat na exportní trhy na všech kontinentech a sbírat první mezinárodní úspěchy v motocyklových závodech, jako třeba vítězství v Isle of Man TT v roce 1962, kdy Ernst Degner vyhrál s dvoutaktním strojem Suzuki v kategorii 50 ccm.

Nejvýznamnější událostí této etapy ale bylo představení prvního modelu s pohonem všech kol v roce 1970. Tím byla založena tradice, která dává Suzuki významnou výhodu proti konkurenci – jako jediná značka na českém trhu dnes nabízí 4×4 ve všech svých modelových řadách.

Suzuki vždy sledovalo trendy a přizpůsobovalo se novým potřebám svých zákazníků. Díky tomu v roce 1988 vznikl další přelomový vůz – Vitara.

Lehký, kompaktní a cenově dostupný vůz s pohonem 4×4 stál u zrodu oblíbené kategorie SUV. Vitara je jedním z nejdůležitějších modelů Suzuki dodnes, každá ze čtyř dosud představených generací reagovala na vývoj trhu.

Díky tomu patří Vitara mezi nejžádanější vozy s pohonem 4×4 i nejprodávanější kompaktní SUV.

Dalším přelomovým modelem je Suzuki SX4, bezkonkurenční crossover poprvé představený v roce 2006. Právě model SX4 založil kategorii kompaktních vozů s vyšší stavbou karoserie a volitelným pohonem všech kol, která se těší stále rostoucí oblibě, a podobných modelů na trhu neustále přibývá.

Na úspěchy SX4 navazuje jak Suzuki S-Cross, tak nejnovější provedení Vitary, které spojuje tradici modelu SUV s oblíbenými rysy kompaktních crossoverů. Suzuki ale umí nabídnout ještě více:

Ignis je jediným mini SUV na trhu a díky tomu se u zákazníků těší mimořádné oblibě.

Stálicí v nabídce je také hatchback Swift, vyráběný nepřetržitě od roku 1983. Jen v posledních třech generacích se celosvětově od roku 2005 prodalo téměř 6 milionů kusů.

Současnost a budoucnost patří elektrifikaci. Suzuki je průkopníkem chytře navrženého mild-hybridního pohonu, který spojuje nejmodernější spalovací motory s kompaktním pomocným elektrickým pohonem.

Díky pomoci elektromotoru dosahuje mild-hybrid mimořádně nízké spotřeby paliva bez kompromisů v praktické využitelnosti a bez jakýchkoliv nároků na řidiče.

Dnes je na evropských trzích hybridní pohon sériovou výbavou všech modelů s motory 1,2 DualJet a 1,4 BoosterJet.

28 let na českém trhu

Na český trh vstoupila značka Suzuki ještě za existence Československa, v roce 1992. Suzuki nejprve zastupoval nezávislý importér, v roce 1997 vznikla společnost Suzuki Motor Czech, jejímiž podílníky byly sama automobilka a japonská obchodní korporace Itochu.

Od roku 2013 obchodní aktivity spadají pod Magyar Suzuki Corporation. V letech 1997 až 2019 vedl zastoupení Suzuki na českém trhu Ing. Václav Lula, od roku 2019 je ředitelem Ing. Tomáš Teufl.

Podle statistik Svazu dovozců automobilů se za existenci samostatné České republiky prodalo, resp. bylo zaregistrováno přes 59 tisíc automobilů Suzuki.

Suzuki je jednou z nejdynamičtěji rostoucích značek, v posledním desetiletí dokázalo své výsledky téměř zdvojnásobit. Zatím rekordním byl rok 2018 s 4 530 zaregistrovanými kusy. Suzuki má aktuálně 29 prodejních míst, která pokrývají celé české území.

Pro srovnání v roce 1997 jich bylo jen 10 a dohromady se za rok prodalo jen 420 vozů, desetkrát méně než v současnosti.

Zákazník vždy na prvním místě

Filozofií svého zakladatele se Suzuki Motor Corporation řídí i po sto letech. Prioritou ve všech oblastech vždy byla, a i do budoucna zůstane, snaha nabídnout maximální užitnou hodnotu a výrobky důsledně zaměřené na potřeby běžných lidí.

K tomu dopomáhá i unikátní skutečnost, že dnes, po sto letech existence, kdy Suzuki vyrábí přes 3,3 milionu automobilů a 1,7 milionu motocyklů ročně, společnost stále vedou členové rodiny zakladatele Michia Suzukiho.

K nejdůležitějším produktům společnosti Suzuki patří automobily s pohonem všech kol pro pracovní, resp. univerzální použití.

Díky desetiletím zkušeností a milionům spokojených zákazníků patří Suzuki k předním výrobcům automobilů s 4×4 a pohon všech kol nabízí i v tržních segmentech, kde jde o unikátní nabídku bez konkurence.

Suzuki je jedenáctou největší automobilkou na světě, v některých zemích má ale mnohem silnější postavení. Suverénně nejprodávanější značkou je v Maďarsku, kde se také vyrábí modely Vitara a S-Cross.

Dominantní je pak Suzuki v Indii, kde dlouhodobě drží nadpoloviční tržní podíl ze všech prodaných vozů v zemi.

Totéž platí i pro sousední Myanmar a Pákistán. Dlouhodobě vládne kategorii miniaut „kei“ doma v Japonsku a patří k nejprodávanějším značkám v mnoha dalších východoasijských zemích.

Související články
Někdo v nich vidí podivuhodné živočichy, další je pro změnu označuje za podvodní mech. Řasokoule jsou však řasy, které do kulovitého tvaru češe sama voda!   Po dně se povalují celá staletí, vědci si jich všimnou začátkem 19. století. Rakouský botanik Anton E. Sauter (1800–1881) zahlédne a popíše zvláštní rostlinu, kterou spatří v jezeře Zell. […]
Bez své lásky nedokáže žít a věří, že když skočí, žár ji okamžitě promění a ona bude stoupat k nebi jako dým. Nezůstane v tom sama. Její příběh se totiž zaryje do japonských dějin a vyvolá vlnu následovníků.   Všechno začne v roce 1933, kdy se jednadvacetiletá studentka tokijské Praktické dívčí školy Kijoko Macumoto zamiluje […]
Kde se nachází začátek Země? Ač se zdá otázka nesmyslná, odpověď je logická. Tam, kde je naprostá nula. Tedy v místě, kde se protíná nultý poledník s rovníkem! A co tam leží? Přeci Nulový ostrov!   Najděte si to magické místo na mapě. Nula stupňů zeměpisné šířky, nula stupňů zeměpisné délky. Když ale přesně do […]
V létě roku 1856 objeví dělníci z lomu v jeskyni Kleine Feldhofer Grotte v Německu části lidské kostry i podivně vypadající lebku. Tehdy ještě netuší, že jde o naše blízké příbuzné, kteří vyhynuli před asi 40 000 lety. Teď už o nich víme hodně. Ale jedna otázka zůstává: co stojí za jejich zánikem?   Neandertálci […]
reklama
Historie
Havlíček pokládal Brixen za hnízdo hlupáků
Je to nepříjemné probuzení. Havlíček otevře oči, ale u jeho postele nestojí ani manželka Julie, ani bratr František, nýbrž pražský vrchní komisař Franz Dedera, okresní hejtman Ferdinand Voith a četník s ručnicí.   Karel Havlíček Borovský (1821–1856) je rozespalý, dlouho do noci psal, teprve před chvílí si šel lehnout. Přesto vstane, oblékne si župan a se […]
Největší cirkus světa nadchl Čechy
V cirkusovém stanu, dlouhém 180 metrů, člověk neví, kam upřít zrak dřív. Jsou tu tři manéže, dvě jeviště i 400 metrů dlouhá okružní dráha, stěny lemují klece zvěřinců a pod kopulí se lesknou hrazdy artistů.   Na počátku 20. století je to už 20 let, co se ve Spojených státech zrodil největší cirkus světa Barnum & […]
Zbláznil se Josef Václav Sládek po smrti ženy?
Postel je zbrocená krví. „Zavolej lékaře, něco je špatně,“ naléhá mladičká Emílie na manžela Josefa. Ten ji chytne za ruku a utře jí pot z čela. „Neboj se,“ zašeptá. „Maminka taky rodila dlouhé dva dny. A nakonec všechno dobře dopadlo.“   Budoucí literát Josef Václav Sládek (1845–1912) se narodil ve Zbirohu jako nejstarší z pěti dětí do […]
Sikorsky splnil lidem sen o létajícím koberci
I když jeho otec je lékař a psycholog a medicínu absolvuje také jeho matka, od malička je snem kyjevského rodáka Igora Sikorského letectví.   Ve 14 letech k němu doputuje zpráva o tom, jak bratři Wrightové v Americe uskutečnili svůj průkopnický let. „Tohle bude moje budoucnost,“ rozhoduje se definitivně. Po studiích námořní akademie a strojní fakulty […]
Zajímavosti
Tamarín: Extravagantní primát s dvojčaty na zádech
Velikostí připomínají veverku, bez ocasu může mít 18 až 30 centimetrů, ze zoologického hlediska ale náleží mezi primáty. Po naší planetě běhají dvě desítky různých druhů tamarínů a nad některými zůstává rozum stát.   Trvalé bydliště? Oblast Střední Ameriky až po její jižní kolegyni. Mrštným živočichům svědčí zejména severozápadní Kolumbie a povodí Amazonky. Tamaríni totiž […]
Tajemné příběhy z Černobylu: Varoval před tragédií záhadný tvor?
Příběh havárie v černobylské jaderné elektrárně z noci na 26. dubna 1986 je dobře známý. Při pokusu na 4. reaktoru dojde k jeho přehřátí a následnému výbuchu, který zamoří ovzduší velkým množstvím radioaktivních látek. Ale okolo této události se posléze vytvoří řada legend. Mimořádně děsivá je třeba ta o záhadné bytosti, která dostane jméno Černobylský […]
Moderní fobie: Proč nám internet nahání strach?
Rtěnkou zvýrazněná ústa se stáhnou do zlostné grimasy: „Posloucháš mě vůbec?“ Jeho oči se konečně setkají s těmi jejími. Mladík s trochou nervozity položí telefon na stůl. „Co se děje tak důležitého, že nám tím kazíš rande?“ „Nic, já jen tak kouknul, co je novýho…“   Píše se rok 2006, když Američan Aza Raskin (*1984) dává světu […]
Deštníky: Vyvinou se ze slunečníků
Překážejí, zapomínáme je a někdy se mohou proměnit ve zbraň, ať už náhodou, či cíleně. Ale bez nich bychom se neobešli.   Mnoho starověkých civilizací používá ochranu před sluncem dlouho před počátkem našeho letopočtu. Nejprve jde o výsadu důležitých osob: slunečníky jsou obvykle velké a nad hlavami autorit je drží sluhové. Například v Egyptě mají […]
Záhady a napětí
Poklad templářů na Slovensku? Poznejte tajemství kostela v Ludrové!
Na víko dopadá drobný déšť. Šest mužů nesoucích rakev a oblečených do kroužkové zbroje kráčí pochodovým krokem v čele smutečního průvodu. Bojová vlajka a okraje plášťů zdobených křížem vanou ve větru. Cílem jejich cesty je blízký kamenný kostelík obklopený zdí…   V kostele čeká na rytíře kněz mávající kadidelnicí a otevírající vstup do krypty v blízkosti […]
Případ Mariana Rajchela: Dostával zprávy od démona?
„Ona z toho pekla nevyjde. Je moje. Každý, kdo se za ni bude modlit, zemře.“ Taková slova údajně v roce 2014 obdrží polský kněz Marian Rajchel (?–2021) od jakéhosi démona. Ne ale někde v temné kryptě při seanci nebo ve zlém snu, ale přes mobilní telefon! Přijdou prý skrze dívku, kterou se neúspěšně snaží zbavit posedlosti. Začala s ním […]
Prokletý velmož Půta Švihovský: Proč se jeho duch vracel z hrobu?
Vzdělaný a zcestovalý šlechtic, nejvyšší zemský sudí, ale také krutý a obávaný pán. Údajně neváhal upálit řemeslníky, zazdít nenasytného mnicha a kohokoli vsadit do žaláře. Podle pověstí ho nakonec odnesl čert přímo z ložnice a dodnes jeho duše bloudí po hradních chodbách. Opravdu si takový konec zasloužil?   Půta Švihovský z Rýzmberka (1450–1504) nebyl jen dalším středověkým […]
Dům oběšených panenek: Záhadná expozice, která má šokovat?
Na první pohled klidná zahrada v malé vsi na Vysočině se mění v děsivou galerii. Mezi větvemi stromů se houpou desítky oběšených panenek, některé bez končetin, jiné s rozbitými tvářemi. Není divu, že tohle místo vyvolává otázky: jde o bizarní umělecký záměr, osobní démony majitele, nebo snad temné varování?   Dům, který stojí na okraji […]
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Zjistila Krausová, že se na dítě těší s nevěrníkem?
nasehvezdy.cz
Zjistila Krausová, že se na dítě těší s nevěrníkem?
Sympatická herečka ze seriálu UIice Šárka Krausová (38) si před třemi lety vzala za manžela Ondřeje Krause (32). Věřila, že se vdává za toho pravého a budou spolu šťastní ideálně na věky věků. Možná
Má hadí ocas a umí létat! Byla víla Meluzína pramáti Lucemburků?
enigmaplus.cz
Má hadí ocas a umí létat! Byla víla Meluzína pramáti Lucemburků?
Rytíř Raimondin skousne ret. Tohle se neposlouchá dobře. „Přísahal jsem, že v sobotu ji nebudu navštěvovat,“ vysvětluje bratrovi, proč odmítá navštívit manželku, krásnou Meluzínu. „Jsi hlupák. Říkám t
Vánoce, které vás překvapí
epochanacestach.cz
Vánoce, které vás překvapí
Kde jsou nejlepší Vánoce? Než odpovíte logicky, že doma, zkuste si přečíst, jak to na Ježíška vypadá po světě. Zázrak Vánoc stojí za to zažít kdekoli. Ať se tam zpívá Tichá noc, nebo Narodil se Kristus Pán… Kanada Ještě před Štědrým dnem pořádají Kanaďané pečicí večírky, kdy příchozí pečou vánoční koláčky „cookies“ dle vlastního receptu. Chodí tu Santa
Krmení ptáků má svá pravidla
panidomu.cz
Krmení ptáků má svá pravidla
A není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Nestačí jen „cosi“ nasypat „kamsi“ a odškrtnout si „splněno“. Krmením na sebe berete mnohem větší závazek a zodpovědnost.   Máte v plánu sypat v zimě zpěvavým opeřencům nějaké dobroty? Pak byste měli vědět pár pravidel, která je při tom nutno dodržovat. Jinak můžete ptákům víc
Největší monolit světa září rudou barvou
21stoleti.cz
Největší monolit světa září rudou barvou
Austrálie je v mnoha ohledech zvláštní země. Místní flóra nebo fauna je vskutku specifická, třeba nad takovým ptakopyskem vědci dlouho nevěřícně kroutili hlavou. Ani zahrávat si s mnoha zdejšími živoč
Vysokorychlostní železnice propojí Rijád a Dauhá napříč rozpálenou pouští
iluxus.cz
Vysokorychlostní železnice propojí Rijád a Dauhá napříč rozpálenou pouští
Saúdská Arábie a Katar připravují jeden z nejambicióznějších dopravních projektů současnosti. Nová 785 kilometrů dlouhá vysokorychlostní elektrická železnice propojí Rijád a Dauhá rychlostí až 300 km/
Tragédie v Dallasu: Proč Warrenova komise nevyslechla klíčové svědky?
historyplus.cz
Tragédie v Dallasu: Proč Warrenova komise nevyslechla klíčové svědky?
Kabriolet Lincoln Continental tmavě modré barvy s poznávací značkou SS-100-X veze prezidentský pár hlavní ulicí texaského Dallasu z letiště do centra. Kalendář ukazuje datum 22. listopadu 1963, ručička hodin za tři minuty půl jedné.   Americký prezident John Fitzgerald Kennedy (1917‒1963) a jeho žena Jacqueline (1929‒1994) oplácejí úsměvy lidem, kteří lemují ulici a mávají koloně
Mocná síla lávových kamenů
nejsemsama.cz
Mocná síla lávových kamenů
Masáž horkými lávovými kameny dokáže navodit báječné pocity úlevy a relaxace. Proto jsou u nás čím dál populárnější. Působí blahodárně na mysl a perfektně uvolňují ztuhlé svaly. Vibrací a teplem ovlivňují lávové kameny energetické dráhy v těle. Navíc mají povzbuzující a uklidňující účinky na nervový systém. Aktivně podporují prokrvení kapilár a urychlují látkovou výměnu. Správná teplota v hlavní roli Nejdřív práci s lávovými kameny
Osvěžující sangría
tisicereceptu.cz
Osvěžující sangría
Tento lahodný nápoj si nejlépe užijete v teplých dnech, které se již blíží, třeba s přáteli na zahradní oslavě. Ingredience 750 ml červeného vína (1 láhev) šťáva ze 2 pomerančů šťáva z 1 citro
Sklo jako působivý architektonický materiál
rezidenceonline.cz
Sklo jako působivý architektonický materiál
Velkoplošné prvky ze živého transparentního materiálu stavbu osvěžují, propouštějí do jejího nitra spoustu světla, a tím zlepšují kvalitu vnitřního prostředí. Navíc významně ovlivňují vzhled budovy. Tak jako dřevo a kámen v konstrukčních řešeních zdařile zastupuje ocel, výplně z cihelného či jiného zdiva zase velmi působivě nahrazuje sklo. Jeho vizuálního benefitu v podobě zrcadlení oblohy i
Potopená pevnina: Sbohem, Beringie a vy další
epochaplus.cz
Potopená pevnina: Sbohem, Beringie a vy další
Suchou nohou z pevninské Evropy na britské ostrovy? Naši prapředci tuto možnost mají. Existují i velké pevninské mosty v oblasti Indonésie a dojít se také z Tasmánie do Austrálie. Nejvýznamnějším územím je ale zřejmě Beringie, pás pevniny spojující Asii se Severní Amerikou. Z Ameriky nám do Euroasie cválají koně a velbloudi, na věčný výměnný pobyt
Toulavý pejsek mi tehdy ve vánici zachránil život
skutecnepribehy.cz
Toulavý pejsek mi tehdy ve vánici zachránil život
Krmila jsem opuštěného pejska, a on se mi za to odvděčil. Když jsem se ocitla v ohrožení života, neváhal a doběhl pro pomoc. Nevím, kde se tehdy v naší ulici vzal. Nikdo se k němu nehlásil. Pobíhal po okolí a žil z toho, co si našel nebo mu někdo dal. Toho pejska musel někdo vyhodit, vysadit z auta a nechat na pospas osudu. Domů
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz