Citroën je historickým partnerem školního projektu, k němuž přispěl mnoha způsoby:
zápůjčkou vozu B2 Type HP model K1, který jako první automobil v historii přejel v prosinci 1922 Saharu, finanční, technickou a logistickou podporou, stejně jako medializací akce. To vše bylo impulsem pustit se do rekonstrukce „Zlatého skarabea“.
Cílem nebyla jen rekonstrukce, ale též vystavení repliky „Zlatého skarabea“ vedle jeho historické předlohy během oslav stého výročí založení značky v letošním roce.
Nebude chybět ani na Výpravě na západ, tedy na vyjížďce po Champs-Elysées od náměstí Svornosti, tedy place de la Concorde, k Výbor francouzských automobilových výrobců se sídlem na place Charles de Gaulle poblíž Vítězného oblouku ve směru na Ferté Vidame, kde sídlilo testovací centrum Citroënu, a to 18. července.
Stejně jako od 19. do 21. července na Rassemblement du Siecle, tedy Setkání století, kde bude představen v pojízdném stavu, aby jej každý mohl vidět v pohybu.
„V letošním roce 100. výročí značky Citroën získává rekonstrukce „Zlatého skarabea“ novou zvláštní dimenzi. Tento projekt by se André Citroënovi rozhodně líbil.
Jsme hrdí, že jsme jej mohli podpořit a zúčastnit se tohoto školního projektu, jehož výsledkem je zcela věrná replika původního polopásového vozidla.
Autory těchto dvou vozů sice dělí 100 let, ale spojuje je stejná vášeň.
Přijďte se na výsledek podívat na akce pořádané k 100. výročí značky Citroën: v polovině června do Paříže na výstavu pod širým nebem a pak v červenci v regionu Perche na Rassemblement du Siècle,.“ prozradila Linda Jackson, generální ředitelka automobilky.
Připomínáme, že rekonstrukce Zlatého skarabea začala v červnu 2016. Tento odvážný projekt byl nejprve představen na stánku Citroënu na výstavě Rétromobile v únoru 2017 a v říjnu téhož roku byl vystaven v Musée des Arts &
Métiers při příležitosti Svátku věd. Ve stejné době bylo do virtuálního muzea značky zařazeno další polopásové vozidlo pojmenované „Croissant d’Argent“ – tedy Stříbrný srpek.
Akce, při které účastníci a partneři projektu představí repliku Zlatého skarabea, je příležitostí podělit se o detaily a historky z realizace projektu rekonstrukce, kterého se zúčastnilo 160 studentů středních a vysokých škol spolu se 40 pedagogy, jež se do projektu zapojili bezpochyby se stejným zápalem jako posádka přejezdu Sahary v roce 1922. Je to také příležitost (znovu) se seznámit s týmem, který sestavil André Citroën z 10 mužů a fenky Flossie, která později inspirovala kreslíře Hergého pro psa Filutu doprovázejícího Tintina při jeho dobrodružstvích.