Zajímavosti

Barbershop: Podpatkům vstup zakázán!

Barbershop: Podpatkům vstup zakázán!

Čerstvě nabroušená břitva se ještě stihne zalesknout v odrazu světla. Pak ji holič s jemnou přesností přiloží zákazníkovi ke kůži. Táhne ruku pomalu. Je slyšet škrabot. Když muž po celé proceduře odchází, je nejen oholený. Je jako vyměněný…

Usednout do měkkého křesla, nechat si nalít whiskey na dva prsty a celý rituál uzavřít kvalitním doutníkem. Servis na jedničku několikrát podtrženou. Nejde však o žádné wellness, ale o luxusní pánská holičství, kde se muži cítí být opravdu muži. Vítejte v ryze mužské oáze.

Místo pánského klevetění

Vše začíná u jména. Barbershopy svůj elegantní název získají z latinského slova barber, které odkazuje k holiči. Do rukou berou lidé “žiletku“ už v době bronzové, konkrétně v Egyptě 3500 let před naším letopočtem. Vyrobeny jsou nejčastěji ze skořápek a nabroušených pazourků. Postupně trend dopluje do Řecka, kde se muži schází na agorách s ušima našpicovanýma, ve snaze nasát nejnovější informace z okolí. Stříhají si nehty, upravují vousy a vlasy. Ranní „zkrášlovací“ návštěvy se zažerou pevně pod kůži i Římanům na fórech, kde je první holení důležitou známkou dospělosti. Kromě toho však předchůdci dnešních holičských elegánů zdatně fušují do řemesla zubařům či lékařům.

Vítejte u mučitelů!

Ve velkém trhají zuby, pouštějí žilou, sem tam operují. K tomu, aby byl jejich široký záběr jasný na první dobrou, vytváří barbeři tzv. holičskou tyč (barber pole), zářící třemi základními barvami.
Zatímco bílá symbolizuje čistotu a sterilní materiál, červená představuje krev. Trojici uzavírá blankytně modrá, jejíž význam je ale dodnes předmětem dohadů. Podle některých jde o jasné znázornění žíly, další razí teorii, že jde o poctu Spojeným státům, odkazující k barvě vlajky.

Rostoucí elegance

Děsivé místo, z jehož stěn strach přímo sálá, ale naštěstí vezme v běhu historie za své. Do Spojených států si nový trend proklestí cestičku z Evropy, když se otevřou brány přistěhovalcům. Ti nejen, že zahájí masové osídlování, okamžitě začínají do nové země zapouštět i své zvyklosti. Holičství je tu povýšeno na lukrativní a snadnou možnost výdělku, pečuje o sebe přeci každý správný chlap. Důležité začíná být také vybavení a potencionální oslovování zákazníků. Vše šlape jako hodinky, dokud se neobjeví komplikace. A ta se jmenuje Gilette. Firma začíná roku 1902 prodávat své jednorázové holicí břity, které následně testují také američtí vojáci na frontě. Po návratu do vlasti, zajetý holicí zvyk praktikují i doma, čímž pro barbery nastává doba útlumu.

Svoboda projevu i účesu

Dnes jde o ideální místo mužů pro muže. Je tu klid, ticho, pánské vůně, whiskey i doutníky. Dlouho opomíjená pánská záležitost v posledních letech nabírá druhý, mnohem silnější dech, který neohrozí ani ekonomické krize. Nové barbershopy rostou dokonce rychleji než kavárny. Mnoho mužů si totiž pravidelnými návštěvami, co tři týdny, dopřávají čas pro sebe.

Zajímavosti
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Zajímavosti

Norbert Wiener: Podivín s nekonečnou myslí

Zajímavosti14.2.2019

Kolínská: Exkluzivita pro mnoho tváří

Zajímavosti11.2.2019

Svědkové Jehovovi: Poznejte nejaktivnější církev světa!

Zajímavosti7.2.2019

Kravata: Elegantní had vinoucí se kolem krku

Zajímavosti4.2.2019

Krušovice i letos partnerem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji

Zajímavosti4.2.2019

Opojná vlna halucinogenů: Trnitá cesta do temných zákoutí mysli

Zajímavosti31.1.2019

Jak na českých silnicích snížit počet dopravních nehod?

Zajímavosti29.1.2019

George Gordon Byron: Před milenkami věčně na útěku

Zajímavosti28.1.2019

Vyzkoušejte lepší způsob sledování televize

Zajímavosti28.1.2019

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o | Zásady ochrany osobních údajů | Cookies