Věda

Lev bude tankovat proud

Lev bude tankovat proud

Automobilka Peugeot ve Francii spustila ofenzívu elektrifikace své modelové řady a zahájil příjem objednávek elektrických a hybridních vozů. První nabídka se týká nových modelů Peugeot 208 / e-208, Peugeot 3008 Hybrid / GT Hybrid 4 a Peugeot 508/508 SW Hybrid. Do Česka se dostane později.

NOVÝ PEUGEOT 208: svoboda volby

Současně s přechodem na nové zdroje energií dochází i ke změnám ve využívání automobilů. I proto je nový Peugeot 208 nabízen už od uvedení na trh se třemi pohony: 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým. Nejprve si zákazník svůj nový Peugeot 208 vybere a nakonfiguruje, řešení otázky motoru může nechat až na konec. Pokud zvolí elektrický, dostane výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 260 Nm, s kapacitou baterie 50 kWh a dojezdem až 340 km podle homologačního protokolu WLTP. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % dobíjecí kapacity. Benzínové jednotky jsou tříválce o objemu 1,2 l a výkonem od 75 do 130 koní. Diesel pak čtyřválec o objemu 1,5 l a výkonem 100 koní.

PEUGEOT 3008 HYBRID A GT HYBRID4: vždy a všude

SUV Peugeot 3008 Hybrid je hybridní verzí vozu s pohonem dvou kol. Kombinuje motor PureTech 180 k/132 kW s elektrickým motorem 110 k/80 kW a dosahuje výkonu 225 k (165 kW). Baterie s kapacitou 13,2 kWh zajišťuje 100 % elektrický dojezd 40 km podle homologačního protokolu WLTP, emise CO2 činí 49 g/km WLTP.
Výkonnější Peugeot 3008 Hybrid4 přináší nový rozměr a nabízí výkon, jehož žádný sériový Peugeot dosud nedosáhl. Jedná se o prémiovou verzi poskytující pohon všech 4 kol a výkon odpovídající 300 k/220 kW. Tyto charakteristiky jsou výsledkem kombinace motoru PureTech s výkonem 200 k / 147 kW a dvou elektromotorů (jeden vpředu a druhý vzadu), z nichž každý dosahuje výkonu 110 k / 80 kW. Kapacita baterie je 13,2 kWh, dojezd v 100% elektrickém režimu činí 52 km podle homologačního protokolu WLTP. Peugeot 3008 GT Hybrid4 tak nabízí výkon a pohon všech čtyř kol a současně emise na nejlepší úrovni na trhu: nižší než 37 g CO2/km WLTP.

PEUGEOT 508 A 508 SW HYBRID: radikálně účinné

Nový Peugeot 508 Hybrid a nový Peugeot 508 SW Hybrid spojují motor PureTech 180 k/132 kW s elektromotorem 110 k/80 kW pro kombinovaný maximální výkon 225 k/165 kW.
Hybridní pohon používaný u nových modelů Peugeot 508 a 508 SW byl vylepšen, aby nabízel ještě větší zážitek z řízení. Díky lepší účinnosti s emisemi CO2 41 g/km u fastbacku a 43 g/km u SW podle homologačního protokolu WLTP se podařilo snížit náklady na používání vozu.
Baterie s kapacitou 11,8 kWh zajišťuje 100 % elektrický dojezd 45 km u fastabcku a 44 km u SW podle homologačního protokolu WLTP. Hnací ústrojí bylo do vozu zabudováno tak, aby se nijak nezmenšila kabina ani zavazadlový prostor. Jejich objem je stejný jako u verzí se spalovacím motorem.

Věda
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Věda

Mezi nejcitovanějšími vědci je řada Čechů

Věda16.8.2019

Sprosťárny: Zakázané ovoce slov

Věda13.8.2019

Největší včelu světa je možné potkat v Indonésii

Věda9.8.2019

Mladá vynálezkyně pomáhá hendikepovaným. Mění je v superhrdiny

Věda9.8.2019

Novinky z Marsu: Samá voda

Věda6.8.2019

Co znamená nové BMW M8? Mnichovský masakr mimořádným „emkovým“ motorem mimo myslitelné mantinely

Věda2.8.2019

Čekají nás auta na metanol?

Věda30.7.2019

Jak se žije robozvířatům?

Věda26.7.2019

Nejhorší rok v lidských dějinách? Vědci znají odpověď…

Věda23.7.2019

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o | Zásady ochrany osobních údajů | Cookies