Zatímco telefonování v pražské metru už se nezadržitelně blíží, kdy se po letech slibů dopravní podnik dohodl s operátory na nové dlouhodobé smlouvě.
Trasy metra by se tak měly konečně dočkat internetového signálu. Do konce letošního roku tak dojde ke spuštění pilotního projektu mezi stanicemi Muzeum a Roztyly.
Zajímavostí je, že veškeré náklady (vyčíslené až na 100 milionů korun) na instalaci speciální rozvodové kabeláže platí operátoři, kteří navíc budou za využívání tubusů platit nájem.
Plastové sedačky naproti tomu už dávno jezdí…
Metro Praha – linka C dostala do výbavy nové plastové sedačky inspirované sedačkami používanými ve starých známých tramvajích modelu T3. Jako jeden z mála nápadů tento vzešel na popud cestujících v rámci ankety dopravního podniku.
Jejich nasazení do ostrého provozu se plánuje na rok 2019. Mimo jiné také dojde k nahrazení klasických žárovek novějším LED osvětlením.
Avšak výstavba trasy D je v nedohlednu…
V současné době sice existuje plán na zahájení stavby nové trasy, či lépe řečeno stanice metra Praha nové trasy D. Zahájení stavby je naplánováno na rok 2019, což je až po komunálních volbách v roce 2018, čímž by mohlo dojít k pozastavení či protahování výstavby.
Vzhledem k problémům s výkupem pozemků a řadě protichůdných zájmů několika developerů, kteří již teď oznámili zahájení výstavby administrativních komplexů kolem nově plánované stanice Olbrachtova a jiní naopak odmítají slevit z prodejní ceny pozemků, by to nebylo zase tak velké překvapení.
Délka trasy z Pankáce do stanice Olbrachtova je 900 metrů a současný plán nepočítá s momentálně s výstavbou dalších stanic. Z plánované trasy D se tak stala spíše stanice D. Ale počkejme do voleb, možná nakonec nebude ani ta.