Lifestyle

Naučte se meditovat

Naučte se meditovat

Nemusíte nikam chodit. Nemusíte s nikým být. Nemusíte dělat vůbec nic. Jen dýchat. N

Nádech a výdech

Základem všeho je správné dýchání. Nemusíte odříkávat texty v sanskrtu ani sedět dlouhé hodiny v lotosovém květu na tvrdé podlaze, nejdůležitější je soustředit se na dech. Nádech a výdech … nádech a výdech.

Až se v meditaci zdokonalíte, naleznete zdroj neuvěřitelného klidu.

Bleskové meditace

Pro vás, kteří nemáte čas a neustále opakujete, že nestíháte, budou nejlepší bleskové meditace. Jsou velmi krátké, nepotřebujete k nim žádné pomůcky – ani tichou místnost, uklidňující hudbu, vonné esence, ani cvičební podložku. Můžete je praktikovat kdykoliv a kdekoliv. Při chůzi na ulici, jízdě hromadnou dopravou, když na někoho čekáte, při mytí nádobí, žehlení nebo když se v noci pokoušíte usnout. Jediné, co potřebujete, je naučit se, jak na to.

Budete se cítit mladší a plní energie, dokážete se lépe soustředit, budete mít lepší náladu a kvalitnější spánek.

Tři oddechnutí

Klasickou bleskovou meditací jsou tři oddechnutí. Tento úlevný hluboký povzdech je ideálním fyziologickým protilékem na stres. Při povzdechu dává tělo mozku signál – už se můžeš uvolnit, já už oddechuji. Cvik má tři fáze: nádech, výdech a pauzu mezi nimi.

  1. Hluboký nádech uvolní strnulé svaly na krku a ramenou. Při nádechu se snažte vyklenout břicho a spodní žebra. Hrudník se nesmí zvedat dřív než břicho.
  2. Samotné oddechnutí, tedy výdech, je dlouhé, uvolněné. Končí až ve chvíli, když z plic vypustíte veškerý vzduch.
  3. Na konci výdechu následuje pauza, v níž se vše na pár sekund zastaví. V této fázi pochopíte skutečný význam slova ticho. Počkejte, až spontánně přijde nový nádech, a celé vše opakujte 3 krát.
  4. Tři oddechnutí trvají asi 30 sekund a za tu dobu vás zbaví stresu, pomůžou s lepší koncentrací na práci a udrží vás bdělé po celý den.
Meditace rychle uvolní tělo, zklidní mysl a sníží hladinu stresu.
(Foto: Shutterstock)
(Zdroj: E. Harrison: Rychlé meditace pro zklidnění těla a mysli, M. Johnstone: Zklidněte svou mysl, Nakl. Grada)

Více z Lifestyle

Zimní péče o vlasy: krok za krokem k dokonalému účesu

Lifestyle29.10.2020

Excentričnost s mámivou příchutí

Lifestyle29.10.2020

Perfektně vypráno

Lifestyle27.10.2020

Bylinky si schovejte i na zimu

Lifestyle27.10.2020

Jak si vytvořit vlastní mentální mapu

Lifestyle22.10.2020

Bavlna aneb univerzální látka, která nabízí široké využití

Lifestyle21.10.2020

Hnízdečko skryté v oblacích

Lifestyle20.10.2020

Domácí wellness koupele – potěšení pro tělo i duši

Lifestyle13.10.2020

Nebojím se začít cvičit!

Lifestyle1.10.2020
Lifestyle
Časopis, který by vás mohl zajímat