Lifestyle

Potvrzeno: Ženy hubnou obtížněji

Potvrzeno: Ženy hubnou obtížněji

Snad každá si toho všimla. Zatímco ona při snaze zhubnout dře jako kůň, její protějšek shazuje kila jakoby nic.

Proč? Příroda se účinnými mechanismy postarala, aby ženský organismus lépe ukládal tuk do zásoby. A navíc brání jeho odbourávání. Důvodem je ochrana ženy jako nositelky budoucího života.

Ženy hubnou obtížněji.

Co dokážou hormony

Pohlavní hormony kromě jiného řídí, kde se v těle bude přednostně usazovat tuk a v jakém množství.

Proto má i štíhlá žena v průměru vyšší podíl tukové tkáně než muž (15 – 25 % oproti 10 – 20 % u muže).

A další rozdíl?

U mužů se tuk zpravidla ukládá v oblasti břicha, u žen především na stehnech a hýždích, odkud se kila hůře shazují. Hormony mají i další záludnou vlastnost, díky níž vedou k vyklenutí v oblasti břicha. Zatímco muži mají hormonální hladinu stálou, ženy čelí každý menstruační cyklus hormonálním výkyvům. Tím tělo zadržuje více vody, což může přidat 1–2 kila.

Máme méně svalů

Co ženám přebývá v tukové tkáni, o to jsou chudší, pokud jde o svalstvo. Proto míváme zvýšený sklon k únavě, nevýkonnosti, ale i ke snazšímu tloustnutí. Svaly jsou totiž hlavním spalovačem energie v organismu.

Rozdíl může být ještě větší, když opakovaně držíme přísné diety, které vedou k odbourávání svalů.

Cvičte

Řešením ke správnému hubnutí je posilování svalstva. Základní energetická spotřeba těla naroste, přestane nás trápit únava, tak častá při hubnutí, a dostaví se výsledky při formování postavy. Nebojte se, že cvičení povede spíš k růstu svalů než k hubnutí. To je mýtus. Díky nízké hladině testosteronu ženám nikdy nenarostou svaly tak snadno jako mužům. Naopak, s přiměřenou zátěží a intenzitou docílíte krásně tvarovaných ženských křivek, zpevněné postavy a lepšího spalování. Je ale třeba zapojovat při cvičení různé svalové skupiny a nezaměřovat se jen na takzvaně kritické partie.

* hlídejte si ideální tepovou frekvenci, při které tělo spaluje tuky: při nižší intenzitě nebudete hubnout, při vyšší spálíte hlavně cukry.

* Jaké je optimální fyzické zatížení, abyste zhubli a zpevnili tělo? Obecně platí, že byste při cvičení měli být sice zadýchaní, ale stále schopni plynule mluvit.

Jste začátečník? Posilujte břišní svaly vlastní vahou spíše, než na cvičebním stroji.
Lifestyle
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Lifestyle

PŘÍBĚH ZNAČKY: S rodinou Loro Piana propadnete světu vlny a kašmíru

Lifestyle23.7.2019

Letní výlet vlakem za zdravím

Lifestyle23.7.2019

Zelenina nás nezdrží

Lifestyle18.7.2019

Orient-Express – belgická legenda, která kříží svět již přes sto let

Lifestyle16.7.2019

Blázni do srubů vás vtáhnou do magické krajiny amerického Východu

Lifestyle15.7.2019

4 nejodvážnější sporty. Máte na ně odvahu?

Lifestyle15.7.2019

Dáte si müsli, nebo granolu?

Lifestyle11.7.2019

Chytré Armodd Silentwatch zaujmou dostupností

Lifestyle11.7.2019

Dámské hodinky Armodd Candywatch spojují eleganci a funkčnost

Lifestyle8.7.2019

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o | Zásady ochrany osobních údajů | Cookies