„Mám ráda své peníze tam, kde na ně vidím: jak mi visí ve skříni,“ prohlašovala v kultovním seriálu Sex ve městě sloupkařka Carrie Bradshaw.
Právě ona na sklonku devadesátých let zpopularizovala většinu kabelek, o kterých dnes můžeme bezpečně prohlásit, že jsou ikonické.
Některé z nich už značky stáhly z prodeje, označily je za retro a k dostání jsou jen z druhé ruky coby vzácné relikvie, jiné modely se však s ještě větším leskem vrátily zpátky na výsluní. A ženy je stále milují.
To je případ „bagety“ od Fendi nebo „sedla“ od Dioru.
Na trhu se ale i dnes objevuje „nová krev“, která je překvapením a objevem pro svoji výjimečnost – Jacquemus například přišel s miniaturami, do kterých nevtěsnáte ani peněženku, ale okamžitě se staly horkým zbožím. A jsme si jistí, že i Carrie by po nich toužila.
Fendi, Baguette bag
Modlitby skalních módních fanoušků byly vyslyšeny, ve chvíli kdy Fendi znovu naservíroval svou křupavou hvězdu devadesátých let, hezky čerstvou a propečenou.
Ať už je vyvedena v denimu, potažena zlatým sametem, s flitry, očima nebo jen tak v kůži, „bageta“ pyšně vešla do roku 2020 a rozhodně nemá v plánu jít do důchodu. Skoro už jsme se báli, že ikonické kabelky nebudou k sehnání jinak, než z druhé ruky.
Dnes je navíc možné nosit je na více způsobů, to díky delšímu poutku, jako crossbody nebo jako klasické psaníčko. Cena samozřejmě závisí na materiálu, pohybuje se proto mezi 50–120 000 korunami.
Bottega Veneta, Pouch
Doba Instagramu se postarala o to, že tahle kožená perla italského módního domu okouzlila tisíce žen po celém světě a téměř okamžitě zmizela z pultů. Jejím autorem je nový kreativní ředitel značky, Daniel Lee, který vycházel především z archivních návrhů.
Vsadil však také na to, že se do módy vracejí trendy, jaké udával populární seriál Sex ve městě. Dnes už by neměla chybět v žádném šatníku, s koupí ovšem neotálejte – už několik měsíců je beznadějně vyprodaná a dokonce se na ni tvoří čekací listiny. Cena osciluje kolem 50 000 korun.
Jacquemus, Le Chiquito
Francouzský módní návrhář Simon Porte Jacquemus nejprve nechal modelky projít po mole s kabelkami tak velkými, že za nimi téměř nebyly vidět, aby se později vytasil s trumfem, na který módní svět jen tak nezapomene.
Zapomeňte pro jednou na to, že kabelka by měla být praktická a pobrat všechny vaše nezbytnosti. Ve světě Jacquemuse jde především o funkci módního doplňku, do kterého možná poskládáte drobné na šatnu a prášek proti bolesti hlavy.
I přes svoji mikrovelikost a až groteskní nefunkčnost se právě tato kabelka stala „must-have“ kouskem moderní ženy. Roztomilými tyto kabelky činí také množství jejich pestrobarevných variant a maximální fotogeničnost.
A ačkoli je tento kousek opravdu malý, jeho cena se snadno přehoupne přes částku 10 000 korun.