Úvod
Věda
Planeta země
Historie
Zajímavosti
Lifestyle
Záhady a napětí
Představujeme pozoruhodný osud Hitlerova vlaku!

Prezident USA má dnes pro přepravu vlastní osoby k dispozici Air Force One, nacističtí pohlaváři měli vlaky. Poskytovaly jim totiž tehdy pohodlí, jaké jim žádný tehdejší letoun nemohl nabídnout.

Sám Adolf Hitler vlastnil luxusně vybavený vlak, jenž nesl název Amerika a „parkoval“ v půlkilometrovém betonovém tubusu. Své vlastní vlaky používali i Himmler, Ribbentrop a Göring.

Od svého zrodu byl vlak ideálním nástrojem propagandy. Prezidenti, králové i diktátorští vůdci na všech kontinentech zpravidla vždy po nějakém toužili, a to proto, aby v něm mohli křížem krážem projíždět zemi a šířit své myšlenky.

A tak když se v roce 1933 stal německým kancléřem Hitler, hned věděl, že i on nějaký potřebuje. Musel přitom být výjimečný, hodný jeho moci. Hitlerovi totiž bylo jasné, že chce-li na svou stranu získat masy, musí za nimi.

Vlak pro Vůdce

V roce 1937 si proto svůj speciální vlak objednal u Deutsche Reichsbank. Následovaly dva roky plánování a výroby. Výsledný model byl dokončen v srpnu 1939. Vzniklo vlastně jakési monstrum tažené dvěma lokomotivami a chráněné protiletadlovými děly a kulomety.

Dostalo jméno Amerika, protože pro Hitlera byla tato země symbolem dobytí území a vyhlazení nečisté rasy Indiánů. On sám chtěl přitom vymýtit všechny, kdo se nemohli prokázat árijským původem.

Po vyhlášení války Spojeným státům americkým (v prosinci 1941) se ale vlak přejmenoval na Brandenburg, což značilo návrat k německým kořenům. Většinou se mu ale říkalo jednoduše – Führersonderzug (tedy „Vůdcův zvláštní vlak“).

Předchůdce Air Force One

Vůdcův vlak byl supervýkonný, dosahoval rychlosti 80 až 120 km/h. Ocelová bestie vážící 1200 tun, dlouhá 430 metrů a s vagony vybavenými nejvyspělejší technologií, která v té době byla k dispozici, tak byla jakýmsi předchůdcem Air Force One.

Führersonderzug byl ve své době nejlépe vybaveným mobilním velitelským stanovištěm na světě, byl naprostou špičkou. Každý vagon vážil nejméně 60 tun.

Setkání v salonním voze

Pokaždé, když se vlak rozjel, byly v pohotovosti stovky mužů (na kolejích, mostech i v tunelech). Jejich posláním bylo chránit ho před Hitlerovými nepřáteli.

Hitlerův soukromý vlak byl totiž mnohem více než jen pouhý dopravní prostředek.  Šlo o skutečný bunkr, hlavní stan i útočiště.  Dalo by se říci, že se v něm psaly dějiny 2. světové války.

Vždy se zde konala významná politická setkání a činila strategická rozhodnutí! Pétain, Mussolini nebo Franco, ti všichni se s Hitlerem setkali právě na palubě tohoto vlaku.

Skoro půl kilometru dlouhý!

Hitlerova Amerika během válečných let urazila po kolejích tisíce kilometrů. Podle potřeb války a počtu přepravovaných lidí se přitom její podoba měnila. Mívala 10 až 16 vagonů, takže byla dlouhá 300 až 430 metrů (to odpovídá dvěma dnešním soupravám TGV).

Bylo to vlastně takové pojízdné městečko, přepravující někdy až 200 osob najednou! Konkrétním potřebám bylo uzpůsobeno i vybavení vagonů, a na svou dobu bylo supermoderní.

Hitler určoval styl

Hitler zavedl skutečnou módu. Svůj vlastní vlak pro cesty po Německu si totiž brzy po něm nechali zkonstruovat i další nacističtí pohlaváři (mj. říšský maršál Göring či vůdce SS Himmler).

A tak až do začátku války jezdilo po německých tratích celkem 25 zvláštních vlaků. Těchto 25 vlaků mělo dohromady 300 vagonů a jejich názvy zněly (kromě Ameriky) Asia, Afrika, Atlas, Atlantik… Jako kdyby Třetí říše už přiložila svou pečeť na celý svět.

Hitler obklopený mramorem

Hitler si potrpěl na koupelny. Jeho osobní vagon vážil 63 tun a dlouho se, kvůli této hmotnosti, věřilo, že je obrněný. Příčina této vysoké hmotnosti vagonu ale byla jiná: Hitler si dal dovnitř vestavět mramorovou koupelnu.

Jenže aby mohlo být tomuto jeho přání vyhověno, bylo třeba koupelnu podložit vrstvou železobetonu, což samozřejmě znamenalo značnou váhu navíc.

Také zde byl instalován systém vytápění a klimatizace (to bylo v té době nevídané). V celém vlaku se také na Hitlerův rozkaz nesmělo kouřit.

Jedna lokomotiva nestačila

Podobně jako ostatní speciální vlaky měla i Amerika tu zvláštnost, že ji vepředu táhly dvě lokomotivy. Nebylo to ale jen kvůli tomu, že byl konvoj nezvykle těžký, ale i proto, aby bylo možné zaručit pokračování v cestě, kdyby jedna lokomotiva selhala.

Uvést do provozu parní lokomotivu přitom vyžadovalo přibližně osmihodinovou přípravu. Na jeden zátah pak ujela maximálně 300 kilometrů. Na trati dlouhé 1000 kilometrů (jako například Berlín–Paříž) se tak obě lokomotivy musely alespoň čtyřikrát vyměnit.

První cesta do Polska

Velkým dnem bylo pro Ameriku 3. září 1939. Tehdy totiž uskutečnila svou první vojenskou cestu. Z Berlína zamířila do Bad Polzin, malého města na severozápadě Polska. Hitler totiž právě Polsko obsadil, a rozpoutal tak 2. světovou válku.

Svět vstoupil do nejrozsáhlejšího ozbrojeného konfliktu, jaký kdy lidstvo zažilo. A o osudu nejen Polska, ale i celého světa se pak rozhodovalo právě ve Vůdcově zvláštním vlaku.

Hitler si v něm zařídil své velitelské stanoviště a jeho kolos ho od září 1939 dopravoval na všechny fronty.

Na palubu směli jen árijci

Když bylo obsazení Polska dokončeno, vrátil se Hitler vlakem do Berlína a Amerika byla umístěna do přísně střežené zóny letiště.

Nacisté byli bezpečností svého Vůdce posedlí, a tak vlak neustále procházel přísnými bezpečnostními kontrolami (byli k ní využíváni i psi vycvičení k hledání výbušnin). Vše se muselo pečlivě kontrolovat, přivážené potraviny nevyjímaje.

Přísnou kontrolou musely samozřejmě procházet i všechny osoby zaměstnané na palubě vlaku. Jednalo se přitom výhradně o árijce, jejichž rodokmen byl zpětně prověřen až do roku 1750 (nesměli mít v žilách ani kapku židovské krve).

Ochrana před útoky

Přísná bezpečnostní opatření platila pochopitelně i tehdy, když byla Amerika na cestě. Všechna místa, kudy konvoj projížděl, procházela kontrolou. Na místech zvýšeného rizika (jako byla nádraží, mosty či tunely) stáli podél trati, vždy po 100 metrech, vojáci.

Sám vlak byl chráněn těžkými zbraněmi umístěnými na plošinových vozech, řazených v čele a na konci vlaku. Byly zcela autonomní a zajišťovaly účinnou obranu před případnými pozemními i leteckými útoky.

Protiletadlová děla v pohotovosti

Čtyři protiletecké kanony se nacházely v přední části vagonu. Uprostřed byl prostor pro vojáky (lůžka, kuchyně, toalety, místo pro skladování munice a zbraní). Na konci vagonu pak opět byly čtyři kanony.

Dvacetimilimetrová děla dostřelila na pozemní cíle vzdálené až 4500 metrů a do výšky až 2500 metrů. Kadence střelby těchto kanonů přitom byla okolo 800 výstřelů za minutu. Nutná obsluha čítala až 30 vojáků.

Francouzská potupa

Dne 22. června 1940 si Hitler na Francii vynutil podpis kapitulace taktéž ve vlaku. Nemělo ale jít o jeho Ameriku.

Chtěl, aby k tomu došlo v témže vagonu, v jakém bylo ratifikováno příměří v roce 1918, tedy ve francouzském konferenčním voze 2419D. (Hitler ho pak nechal vystavit v Berlíně coby trofej, později byl ale zničen při spojeneckém bombardování.) Výběr tohoto místa nebyl z Hitlerovy strany nikterak nahodilý, šlo o způsob, jak naznačit, že druhá říše v roce 1918 sice žalostně podlehla, ale třetí říše tuto pohanu smyla.

Dne 6. července 1940 se pak Hitler na palubě Ameriky, symbolu své moci, vítězně vrátil do Berlína.

Pozor, Amerika jede!

Když se Hitlerův vlak ocitl na železnici, ostatní vlaky před ním i za ním byly přesunuty na odstavné koleje. Na hlavní trati se kromě něj nesměl vyskytovat žádný jiný.

Nádraží dostávala upozornění o průjezdu Ameriky až na poslední chvíli, drážní pracovníci několik hodin předem. Někdy byli dokonce železničáři zavíráni do drážních budov, aby v době průjezdu vlaku nemohli na nástupiště.

Pochopitelně byly kontrolovány všechny stavby, památky a mosty kolem trati, aby se v nich nemohly vyskytovat nějaké výbušniny, které by mohly způsobit vykolejení vlaku.

Který vlak je ten Vůdcův?

Na nádražích bývaly na konci dne zničeny veškeré dokumenty o průjezdu vlaku, dokonce i běžná hlášení. Nikdo nesměl tušit, kudy Amerika projela a kam směřuje.

Případné útočníky, kteří by mohli vlak napadnout, měl zmást vlak, který byl velmi podobný tomu Vůdcovu, ale cestovalo v něm jen několik důstojníků a danou trať projížděl 30 minut před Amerikou. Někdy byl použit ještě třetí vlak, který ten Hitlerův následoval. Nebylo tak jednoduché rozhodnout, který přepadnout.

Hitler mizí do doupěte

V červnu 1941 byl zahájen útok na Rusko. Od této chvíle byl Hitler čím dál tím paranoidnější.

Poté, co dobývání začalo váznout, se začal cítil bezpečně jen v bunkrech, a tak z Ameriky, dosavadního mobilního velitelského stanoviště, se stal pouhý dopravní prostředek.

Dva dny po rozpoutání bojů dorazil Hitler s Amerikou do polského Rastenburgu, kde si nechal zbudovat fixní velitelské stanoviště obklopené minovým polem. Tento Hitlerův hlavní stan dostal jméno Vlčí doupě.

Vůdce na poslední cestě

Poslední Hitlerova cesta jeho vlakem vedla do Berlína, kam byl nucen se uchýlit po bitvě v Ardenách. O tom, že právě podniká poslední cestu na palubě svého zvláštního vlaku, pochopitelně nevěděl.

 Z okénka svého salonního vozu pak 16. ledna 1945 mohl pozorovat strašlivé rozměry zkázy – z Berlína zbyly jen ruiny. Hitler si tak patrně uvědomil, že jeho nová Velkoněmecká říše se nikdy nestane skutečností.

Amerika v povětří

V týdnu následujícím po Hitlerově zoufalé sebevraždě měli na kraji propasti v Malnitzu osud Hitlerova salonního vozu ve svých rukou příslušníci SS. Protože by ale nestrpěli, aby tento vysoce symbolický vagon padl do rukou Spojenců, kteří by ho potom předváděli jako svou trofej, rozhodli se, že musí zmizet.

Dne 7. května 1945 do něj tedy umístili výbušniny a vše pokropili benzínem. V 15 hodin ho vyhodili do vzduchu.

Co se stalo se zbytkem vlaku?

To ale ještě nebyl úplný konec Hitlerova vlaku. Jeho zbytek byl rozdělen a některé vagony získali Britové, ostatní Američané. Používaly se pak jako součást oficiálních vlaků pro generály a další osoby spravující okupovanou zónu Německa jakožto válečnou kořist.

Na počátku 50. let byly vagony nacistických zvláštních vlaků vráceny německému státu. Kancléř Konrad Adenauer sestavil ze zbývajících kusů Ameriky svůj speciální vlak a na jeho palubě dorazil v roce 1955, deset let po pádu Berlína, na návštěvu do Moskvy.

Adolf Hitler vyhlížející z vlaku Amerika, později přejmenovaného na Brandenburg. Na začátku války se Hitler nechával v oknech často vidět a zdravil se s lidem. Za lokomotivami vlaku byl umístěn vagon s protiletadlovými děly a dalšími zbraněmi. V Hitlerově vlaku Amerika docházelo k důležitým jednáním vysokých představitelů nacistického Německa a padala zde klíčová rozhodnutí. Z vlaku nezbylo téměř vůbec nic. Zbytek získali Britové a Američané.
reklama
Související články
Historie velryb je jedním z největších záhad evoluce. Jak tito savci, kteří dýchají plícemi, přišli o nohy a vrátili se do moře? Na tuto otázku se pokusí odpovědět dokument Tajemné údolí velryb v Egyptě, který bude mít premiéru ve čtvrtek 29. února ve 20:00 na televizní stanici Viasat Nature. Všech 90 druhů dnes žijících velryb […]
Mnozí zmiňují divočáky, lišky, jeleny nebo dokonce medvědy. Stále častěji se s divokými zvířaty setkáváme přímo v ulicích měst. Proč se tak děje a zda je za to někdo zodpovědný, to jsou otázky, které necháme na jiných. My se raději podíváme do jiných zemí a prozkoumáme, jaká další zvířata po celém světě se přizpůsobila životu […]
Svět ukrývá mnoho pokladů a tajemství. I když objevitelů, historiků a cestovatelů je hodně, některá pozoruhodná místa jsou stále překvapením pro mnohé z nás. Neprobádané místa Ázerbájdžánu, rozmanitá historie Albánie či úchvatná atmosféra Kypru jsou jedny z míst, která nám mají co nabídnout a vyprávět. Uznávaná historička Bettany Hughes, se vydala prozkoumat pozoruhodné úkazy, o kterých jste možná doposud neslyšeli. Hora, […]
Velká jezera Severní Ameriky jsou zásobárnou pětiny světové sladké vody a páteří obrovského ekosystému, který ze všech úhlů ve třech dílech zkoumá nový kanadský dokument Nezkrocená Velká jezera. V premiéře jej uvidíte na Viasat Nature v pondělí 5. července. Hořejší jezero, Huronské jezero, Michiganské jezero, Erijské jezero, Ontarijské jezero a další menší jezera a řeky […]
reklama
reklama
Historie
Strom lásky: Unikátní relikviář ukradli lupiči
Městské muzeum v toskánském Lucignanu ukrývá mimořádný skvost. Jde o relikviář známý jako Strom lásky. Podle legendy totiž sliby pronesené před ním trvají věčně.   Před sienským zlatníkem Gabriellem d‚Antoniem leží plátky zlata, drahé kameny a perly. Slovutný umělec je plně zaujatý prací na bezmála tři metry vysokém relikviáři. Ten má podobu stromu se šesti větvemi […]
Vzestup Diega Velázqueze pojistil úplatek
„Přimluvte se u krále za mladého Diega,“ naléhá na vévodu Olivarese kaplan Don Juan de Fonseca. V upocených rukou mačká váček s 50 dukáty.   „Pochází ze Sevilly, stejně jako já. A má skutečně velký talent,“ dušuje se a podává španělskému grandovi peníze. Ten se ještě chvíli zdráhá, nakonec si ale umolousaný pytlík přece jen vezme. […]
Zval bankéř Preiss Masaryka na zabijačky?
Přezdívají mu Žralok od Prašné brány nebo Kapitán českého průmyslu. Právník Jaroslav Preiss se nikdy nestane ministrem, přesto více než deset let ovládá prvorepublikovou ekonomiku.   Jaroslav Preiss (1870–1946) pochází z rodiny berního úředníka v Přešticích u Plzně. Rodiče se brzy přestěhují do Domažlic, kde vychodí gymnázium. Absolvuje ho s vyznamenáním, ale profesory tehdy provokuje svými vlasteneckými aktivitami. […]
Rekordmanka Koubková se stala mužem
Úspěšná reprezentantka se vrací domů, ověnčená světovými tituly. Zraje v ní ale rozhodnutí, po kterém všechny medaile poletí do popelnice.   Dětství Zdeny Koubkové (1913–1986) ze slezského Paskova mohlo být úplně obyčejné. Dívka, šesté dítě šafáře Jakuba Koubka na velkostatku hraběte Stollberga, si ale otce příliš neužije. Vypukne první světová válka, Jakub Koubek narukuje na frontu […]
Zajímavosti
Inkoust: Co je psáno…
Lidé v paleolitu ho používají k vytváření jeskynních maleb, starověcí mudrci jím zaznamenávají na pergamenové svitky své poznatky a myšlenky, a svým způsobem ho využívají i současné elektronické knihy. Inkoust není jen jeden, neboť každá doba i kout světa má svůj, odpovídající jeho potřebám.   V Egyptě se prokazatelně používá už 3000 let př. n. […]
Černý kašel: Zabiják, který se probouzí!
Kašel může být suchý, vlhký, dráždivý, akutní či chronický, to všechno se však dá ve většině případů zvládnout. Dokud tedy nepřidáme přívlastek černý, protože pak už jde do tuhého!   Začne to jako běžné nachlazení, k horečce či zimnici se však brzy přidají prudké záchvaty kašle. Opakují se znovu a znovu a hned tak se […]
Guinnessova kniha rekordů: Na počátku je hádka v hospodě
Zakouřená místnost s krbem, na stěnách plechové cedule, dřevěný interiér a starodávné pípy. Sklenice jsou plné Guinnessu, v rohu sedí tři muzikanti a hrají svižný jig. Je listopad roku 1951 a v hospodě začíná nejpamátnější hádka nad pivem.   Tím, kdo je v této hádce hlavním účastníkem, není nikdo jiný než Sir Hugh Beaver (1890–1967), ředitel pivovaru Guinness. […]
CECOT: Nejdrsnější věznice světa
Salvador – malá středoamerická zemička, kterou nechvalně proslaví války gangů. Tamní prezident Nayib Bukele (*1981) má všeho dost, a tak nechá postavit CECOT neboli Centrum pro izolování teroristů!   Na kalendáři se značí datum 26. března 2022, tehdy násilnosti dosáhnou pomyslného vrcholu. Za jediný den totiž v důsledku války gangů umírá na 62 lidí! Bukele […]
Záhady a napětí
Záhadná smrt hlasu národa: Byla Whitney Houston zavražděna?
11. února 2012 otřese světem zpráva, že americká zpěvačka – hlas národa, jak byla mnohými přezdívána – Whitney Houston (1963–2012) byla nalezena mrtvá v hotelu v Beverly Hills. Za příčinu smrti je označeno nešťastné utonutí ve vaně. Pojďte se s námi podívat na fakta, která však nešťastnou náhodu rozporují!   Pouhé dva dny před oznámením […]
Bible je důkazem, že žijeme v simulaci, tvrdí vědec
Je svět kolem nás skutečný? Co když je vše je pouhá iluze a my žijeme uvězněni ve virtuální realitě podobně jako postavy ve videohrách, u kterých ve volném čase odpočíváme? Touto otázkou se vědci a filozofové zabývají už tisíce let. Docent fyziky na univerzitě v Portsmouthu Melvin Vopson nyní přichází s tvrzení, že Bible může […]
Turistku v australské strašidelné léčebně prý napadl duch!
Návštěvnice jedné z nejstrašidelnějších australských atrakcí před nedávnem zažila bližší setkání s tamními paranormální jevy, než by sama přála. Během prohlídky bývalé psychiatrické léčebny na ni údajně zaútočilo cosi neviditelného a zanechalo to na jejích zádech viditelné škrábance! Napadl ženu duch některého z bývalých pacientů?   V roce 1867 je ve městě Ararat na jihovýchodě […]
Podivný útok na USS Stein: Co napadlo torpédoborec?
Torpédoborec amerického námořnictva USS Stein se v 70. letech minulého století účastní mnoha utajených bojových operací, za než si vyslouží četná ocenění. Přesto se do povědomí veřejnosti dostane hlavně díky záhadným událostem z roku 1978, kdy loď cosi napadne. Co vyděsilo posádku a poškodilo lodní sonar? Byl to snad legendární kraken?   Onoho osudného dne roku 1978 […]
reklama
Nenechte si ujít další zajímavé články
Talismany pro štěstí
nejsemsama.cz
Talismany pro štěstí
Ke každému znamení se hodí jiný ochranný amulet a talisman. Pokud stále ještě nemáte ten svůj, podívejte se, jaký vám přidělily hvězdy. Přinese vám větší jistotu, když budete stát před důležitým životním rozhodnutím. Beran 21. 3. – 20. 4. Koňská síla a tvrdost železa jsou ty správné symboly, které vám dodají sílu. Jste paličatá, samostatná a máte pocit, že
Utajený románek Borhyové s tanečníkem?
nasehvezdy.cz
Utajený románek Borhyové s tanečníkem?
Je tomu asi měsíc, co televizní moderátorka Lucie Borhyová (46) ovládla osmý ročník soutěže Roztančené divadlo. Uspěla po boku tanečníka Martina Šimka (32), po jehož boku jí to moc slušelo. „Martin
Myslela jsem si, že dělat hvězdu v cizině není těžké
skutecnepribehy.cz
Myslela jsem si, že dělat hvězdu v cizině není těžké
Kamarád mi zařídil úžasnou práci v zahraničí, nabídka byla lákavá a já si tolik věřila! Jenže brzy se ukázalo, že jen velké sebevědomí nestačí. Byla jsem mladá a dost hezká. Celý svět mi ležel u nohou, aspoň jsem si to myslela. Ve škole jsem se učila ruštinu, jeden rok nepovinnou němčinu na základce a na střední škole angličtinu. To bylo
Záhadná smrt ruského šachového génia: Odstranilo ho komando smrti?
enigmaplus.cz
Záhadná smrt ruského šachového génia: Odstranilo ho komando smrti?
Ruský šachista a jeden z nejsilnějších hráčů své doby Alexandr Alexandrovič Aljechin zemřel v roce 1946 za podivných okolností. Běžně se jeho smrt označuje za nejzáhadnější v dějinách šachu. Zavraždil
Kynuté buchty jako od babičky
tisicereceptu.cz
Kynuté buchty jako od babičky
Nadýchané a voňavé buchty jsou jedním ze symbolů české kuchyně. Upečte si je spolu s námi k nedělní kávě. Ingredience Na těsto 500 g hladké mouky 75 g cukru krupice 250 g mléka 4 žloutky
V kuchyni na vysoké noze
panidomu.cz
V kuchyni na vysoké noze
Máte-li v bytě – a v kuchyni zvlášť – málo prostoru, přemýšlíte, jak ho využít. Problém by možná vyřešil barový pult a k tomu šikovné židle na vysoké noze. Je to nejen praktické, ale dokonce i trendové. Kam si barový pult umístíte, záleží hlavně na tom, jaké dispozice má vaše kuchyně. Můžete si jej nechat
Karel Čapek: S Mnichovem mu umřel svět
historyplus.cz
Karel Čapek: S Mnichovem mu umřel svět
Patří k těm několika českým spisovatelům, kterých si váží celý svět. Jeden z našich největších autorů 20. století se narodil právě před 135 lety. Osud mu ale vyměřil příliš krátký tvůrčí čas. Tomu, že se Karel Čapek, narozený 9. ledna 1890 v Malých Svatoňovicích na Trutnovsku, stane jedním z největších českých spisovatelů, dlouho nic nenasvědčuje. Od tatínka lékaře
Dávné mýty a legendy, které se ukázaly být pravdivými
21stoleti.cz
Dávné mýty a legendy, které se ukázaly být pravdivými
Každé dávné společenství mělo svoji mytologii, soubor příběhů, jež vysvětlovaly jevy, které nebyly tyto kultury schopny pochopit, a tak je připisovaly nadpřirozenu. Většinou se týkaly původu a smyslu
Tajemství Bible: Mohl být Barabáš a Ježíš jeden muž?
epochaplus.cz
Tajemství Bible: Mohl být Barabáš a Ježíš jeden muž?
Když se poohlédnete například po dnešním Španělsku, jméno Jesús uslyšíte celkem často. Pro našince je to nezvyk. Zatímco Marie i Josef jsou běžná jména, na Ježíše Nováka by lidé zřejmě hleděli s údivem. Jehošua můžeme z hebrejštiny přeložit jako Bůh zachraňuje, z toho je už kousek k Ješu či Ješua a „našemu“ Ježíšovi. Ve své
Vyhřívaná průhledná iglú s 360° výhledem do okolní přírody
iluxus.cz
Vyhřívaná průhledná iglú s 360° výhledem do okolní přírody
Nedávno zrekonstruovaná a rozšířená restaurace Končina v oblíbeném horském středisku Harrachov v Krkonoších a restaurace Rendlík, nacházející se uprostřed lesů vedle kouzelné zříceniny hradu Hasištejn
Zlato jako symbol opulence
rezidenceonline.cz
Zlato jako symbol opulence
Jsou ztělesněním luxusu, elegance a hřejivosti. Správně zvolené akcenty s odlesky zlaté barvy jsou schopny během okamžiku povýšit vzhled místnosti a dodat jí nádech sofistikované elegance. Doplňky v podobě kování, rámů obrazů, svítidel, dekorací nebo textilií mají schopnost vytvořit estetiku bohatství a přepychu, aniž by působily přehnaně. Vhodně zvolené detaily navíc mohou přidat obytnému prostoru
Nejlepší zima je v Peci
epochanacestach.cz
Nejlepší zima je v Peci
Horské městečko Pec pod Sněžkou, které je součástí SkiResortu Černá hora – Pec, je ideálním výchozím bodem jak pro začínající, tak i zkušenější lyžaře. Místní subjekty v čele se SkiResortem totiž pravidelně investují do infrastruktury a snaží se spolupracovat mezi sebou tak, aby byli hosté Pece pod Sněžkou spokojení a rádi se sem vraceli. Důkazem
Provozovatel: RF HOBBY, s. r. o., Bohdalecká 6/1420, 101 00 Praha 10, IČO: 26155672, tel.: 420 281 090 611, e-mail: sekretariat@rf-hobby.cz