Lifestyle

Progresivní návrat četu z devadesátých let

Progresivní návrat četu z devadesátých let

V Česku vznikl nový projekt cílený na teenagery v podobě četovací sociální sítě Hiwe, která nabízí to, co kdysi Lidé.cz nebo Xchat. Hiwe je česká messaging aplikace pro iOS a Android určená pro české a slovenské teenagery, kteří chtějí poznávat nové lidi a seznamovat se na základě společných zájmů. V průběhu dvou let se připojilo přes 100,000 uživatelů, kteří denně odešlou 100,000 textových a obrázkových zpráv. Primární cílovou skupinou jsou teenageři, tedy ve věku 13 – 19 let. Hiwe eviduje 60% registrovaných dívek a 40% chlapců. Průměrný aktivní uživatel stráví v aplikaci 1 hodinu denně.

Myšlenka pochází z dob dřívějších, kdy dominovaly českému internetu četovací místnosti a četovací fóra X-chat a Chat Lidé. S příchodem konvenčních sociálních sítí byl trend četování s cizími lidmi potlačen za účelem budování menších společenských okruhů. Tento trend otevřel znovu možnost současným teenagerům rozšířit obzor za rámec svých současných přátel a fyzické lokality.

To, čím byl chat v devadesátých letech typický, jsou takzvané chatovací místnosti. Tematicky odlišné místnosti spojovaly uživatele oblastí zájmu, kterou mohli využít jako základ nové konverzace. Jiná pravidla zde prakticky neexistovala. Hiwe se od tohoto principu rovněž odráží. To v praxi znamená, že hlavní stavební jednotkou je zde chatovací místnost nazývaná Memo (od slova Memorandum). To se skládá z fotografie a titulku, které mají za účel upoutat pozornost dalších uživatelů a nalákat je ke vstupu do místnosti. Základem, jak prostřednictvím Mema zaujmout, je tedy dobrý nápad a originalita. Uživatel, který do zvoleného Mema vstoupí, pak může okamžitě navázat komunikaci s kýmkoli přítomným, a to buď veřejně či soukromě. Vše pak probíhá v reálném čase klasicky formou textových zpráv a obrázků.

Je však něco, co v aplikaci nenajdete? Ano, záměrně zde chybí lajky, sdílení, odběratelé apod. Cílem Hiwu je totiž přímá komunikace, kterou neovlivňují počty odběratelů, oblíbenost či co nejvyšší počet lajků. Jde jednoduše o to, komunikovat tady a teď, stejně jako tomu bylo v četech dřívějších. Jediným ukazatelem popularity je tak pouze počet odeslaných zpráv do každé místnosti.

Řazení mem probíhá automaticky podle poslední odeslané zprávy do každého jednotlivého mema. Hiwe jde tímto způsobem proti proudu ostatních sociálních sítí, kde dominuje neustále nový obsah, který má poměrně krátký poločas rozpadu, než se ztratí v nekonečné historii. Na Hiwu má šanci uspět každé memo a udržet se na vrcholu až do chvíle než v něm uživatelé přestanou četovat. Díky tomuto principu řazení, je běžné obnovit několik let staré memo (téma) a oživit v něm diskuzi.

Lifestyle
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Lifestyle

Afrodita a ty druhé

Lifestyle24.5.2018

Nejluxusnější hotel na světě

Lifestyle22.5.2018

Kulinární tipy

Lifestyle17.5.2018

Owen Drew nejdražší svíčka na světě

Lifestyle15.5.2018

Peeling…aneb Svlékněte svou starou kůži!

Lifestyle10.5.2018

Dítě a pes: Někdy riziková kombinace

Lifestyle3.5.2018

Afrodita a ty druhé

Lifestyle26.4.2018

Výhled za 500 milionů v New Yorku

Lifestyle24.4.2018

Klika cvakla, dveře letí…

Lifestyle19.4.2018

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o