Bývalý kreativní ředitel světoznámého brandu se rozhodl v jedné ze svých posledních kolekcí zcela smazat hranice mezi současností a budoucností. Jeho vášeň pro futurismus proto dala vzniknout oděvům, jež mezi konkurencí nemají obdoby. Jsou originální, nadčasové, i hravé…
Jméno Paula Andrewa rezonuje světem módy už pěkných pár měsíců. Důvodem je netradiční kolekce pro podzim/zimu 2021 pojatá v žánru sci-fi, v níž hollywoodské stálice jako Matrix či Hvězdné války skutečně ožívají.
Prostřednictvím unikátní kombinace průhledných kalhot, sukní či neoprenových obleků v odstínech modré, zelené či fialové Andrew představuje rozmanitou budoucnost. „Pro tuto sezónu jsem chtěl převrátit fyziku.
Mým cílem bylo vytvořit kolekci, která pohlíží na přítomnost skrz hranol budoucnosti – a dá vzniknout mnoha novým pohledům“ uvedl.
Ozvěna budoucnosti
Salvatore Ferragamo patří k nejuznávanějším módním domům v Itálii, který si renomé vybudoval na kvalitní kožené obuvi. Jako pocta zakladateli bylo prvních šest modelů vyrobených výhradně z kůže – avšak s povrchovými úpravami podobnými kaučuku.
Nechybí ani letmý flitr se starověkým světem v podobě řeckých šatů s nepřehlédnutelným lemováním a nadčasové kašmírové kabáty s knoflíky. K dalším kouskům, jež nad ostatními zcela vynikají jsou kombinézy.
Podle Andrewa mají totiž největší potenciál stát se „novým oblekem“ budoucnosti.
„Po současné krizi těžko najít člověka, který by se rád vrátil k třídílným oblekům na míru, alespoň z hlediska módy.“ Z jeho fantazie proto vzešlo nepřeberné množství každodenních „uniforem“ pro školníky nebo zubaře.
Návrat ke kořenům
Salvatore Ferragamo Winter 2021 Fashion Show, jíž bylo možné si vychutnat prostřednictvím live streamu, znamená podle módních kritiků obrovský skok. A to především pro renomovaný dům.
Pod vlivem Andrewa totiž značka dostala možnost rozkvést a posílit své ambice a záměry do budoucna. „Ve skutečnosti se jedná o návrat k myšlení a tvorbě Salvatora Ferragama,“ uvedl designér.
Podle něj se během posledních dekád značka odklonila od původního genia loci, což se snažil napravit. Zároveň ale zcela posunul hranice z hlediska užitých materiálů a dominantních tvarů.
K výrobě futuristických modelů byly užity zejména materiály, u nichž je zátěž pro planetu zcela minimální – ať už šlo o polyesterové šaty z recyklovaného plastu a gumy nebo podrážky ze dřeva.