Planeta Země

Zázračné potraviny, o kterých jste to vůbec netušili

Zázračné potraviny, o kterých jste to vůbec netušili

Ty naprosto nejzdravější potraviny jsou ve skutečnosti docela obyčejné. Máme je všichni doma a každý den na očích. Tvrdí to alespoň výživoví experti. Které to jsou?

  1. Citrony

Pouhý jeden citron obsahuje více než 100 % doporučené denní dávky vitaminu C, který v přírodní podobě zvyšuje takzvaně „dobrý“ cholesterol a posiluje kosti. Látky nacházející se v citronech, tzv. citrusové flavonoidy, zpomalují nebo zastavují růst rakovinných buněk. Citrony mají rovněž antibakteriální a antiseptické vlastnosti. Navíc neutralizují naše vnitřní prostředí – pomáhají od překyselení organismu.

  1. Brokolice

Brokolice je bohatá na vlákninu, vápník, draslík, kyselinu listovou a tzv. phytonutrienty, což jsou sloučeniny, které snižují riziko vzniku srdečních chorob, cukrovky a některých druhů rakoviny. I další složka brokolice – sulforaphane – má protirakovinné a protizánětlivé vlastnosti. Jedna střední hlava této zeleniny obsahuje více než 100 % denní potřeby vitaminu K a téměř 200 % doporučené denní dávky vitaminu C.

  1. Hořká čokoláda

Už 7 gramů hořké čokolády denně může snížit krevní tlak u jinak zdravých jedinců. Kakaový prášek je bohatý na flavonoidy, tedy rostlinné antioxidanty. Je prokázáno, že snižují „špatný“ a zvyšují „dobrý“ cholesterol, což v důsledku snižuje riziko srdečního infarktu. Tmavá čokoláda zvyšuje průtok krve do mozku a zlepšuje tak jeho funkci. Serotonin v hořké čokoládě působí jako antidepresivum a zlepšuje náladu.

  1. Česnek

Česnek se používal jako přírodní lék po mnoho staletí. Má vynikající antibakteriální, protiplísňové a protivirové vlastnosti, zejména díky přítomnosti sloučeniny známé jako allicin. Ten snižuje i krevní tlak. Denní příjem česneku může snížit také riziko vzniku rakoviny tlustého střeva. Vysoké dávky česneku zvyšují tzv. antioxidační enzymy v těle. Ty snižují stres a brání onemocnění mozku. Takzvaný ajoen, organická látka nalezená v česneku, rozpouští krevní sraženiny a mírní kožní infekce. Česnek patří i do výbavy diabetiků, protože umí rovněž regulovat cukr a hladinu inzulinu v krvi.

  1. Špenát

Špenát má opravdu mnoho zdravotních výhod, i když neobsahuje tolik železa, jak se kdysi předpokládalo. Je bohatým zdrojem vitaminu A, C, K, B2 a minerálů. Konzumace špenátu je skvělá pro naši pleť, zdravé kosti a vlasy. Účinné antioxidanty jako lutein a zeaxantin se doporučují pro zlepšení zraku. Antioxidant betakaroten je známý bojovník proti rakovině a zmírňuje astma. Špenát je také vhodný i pro diabetickou dietu, pomáhá regulovat glukózu a hladinu inzulinu v krvi. Vysokým obsahem draslíku snižuje krevní tlak.

Planeta Země
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Planeta Země

Drogy: Zabíjejí nás od počátků věků!

Planeta Země14.12.2017

Naprosto úchvatné: Přehled jeskynních chrámů z různých koutů planety!

Planeta Země11.12.2017

Jsou vitaminové doplňky škodlivé?

Planeta Země7.12.2017

Proč ničivé hurikány stále sílí?

Planeta Země4.12.2017

Nejslavnější hackeři světa: Začali útočit už v dětském věku!

Planeta Země30.11.2017

Jak vypadají nejkurióznější muzea světa?

Planeta Země27.11.2017

Fascinující zvířata: Proč se pandy naučily žrát bambus?

Planeta Země23.11.2017

Egyptská panovnice Hatšepsut: Nebála se vládnout jako muž!

Planeta Země20.11.2017

Civilizační nemoci: Proč jsme proti nim bezradní?

Planeta Země16.11.2017

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o