Planeta Země

Zázračné potraviny, o kterých jste to vůbec netušili

Zázračné potraviny, o kterých jste to vůbec netušili

Ty naprosto nejzdravější potraviny jsou ve skutečnosti docela obyčejné. Máme je všichni doma a každý den na očích. Tvrdí to alespoň výživoví experti. Které to jsou?

  1. Citrony

Pouhý jeden citron obsahuje více než 100 % doporučené denní dávky vitaminu C, který v přírodní podobě zvyšuje takzvaně „dobrý“ cholesterol a posiluje kosti. Látky nacházející se v citronech, tzv. citrusové flavonoidy, zpomalují nebo zastavují růst rakovinných buněk. Citrony mají rovněž antibakteriální a antiseptické vlastnosti. Navíc neutralizují naše vnitřní prostředí – pomáhají od překyselení organismu.

  1. Brokolice

Brokolice je bohatá na vlákninu, vápník, draslík, kyselinu listovou a tzv. phytonutrienty, což jsou sloučeniny, které snižují riziko vzniku srdečních chorob, cukrovky a některých druhů rakoviny. I další složka brokolice – sulforaphane – má protirakovinné a protizánětlivé vlastnosti. Jedna střední hlava této zeleniny obsahuje více než 100 % denní potřeby vitaminu K a téměř 200 % doporučené denní dávky vitaminu C.

  1. Hořká čokoláda

Už 7 gramů hořké čokolády denně může snížit krevní tlak u jinak zdravých jedinců. Kakaový prášek je bohatý na flavonoidy, tedy rostlinné antioxidanty. Je prokázáno, že snižují „špatný“ a zvyšují „dobrý“ cholesterol, což v důsledku snižuje riziko srdečního infarktu. Tmavá čokoláda zvyšuje průtok krve do mozku a zlepšuje tak jeho funkci. Serotonin v hořké čokoládě působí jako antidepresivum a zlepšuje náladu.

  1. Česnek

Česnek se používal jako přírodní lék po mnoho staletí. Má vynikající antibakteriální, protiplísňové a protivirové vlastnosti, zejména díky přítomnosti sloučeniny známé jako allicin. Ten snižuje i krevní tlak. Denní příjem česneku může snížit také riziko vzniku rakoviny tlustého střeva. Vysoké dávky česneku zvyšují tzv. antioxidační enzymy v těle. Ty snižují stres a brání onemocnění mozku. Takzvaný ajoen, organická látka nalezená v česneku, rozpouští krevní sraženiny a mírní kožní infekce. Česnek patří i do výbavy diabetiků, protože umí rovněž regulovat cukr a hladinu inzulinu v krvi.

  1. Špenát

Špenát má opravdu mnoho zdravotních výhod, i když neobsahuje tolik železa, jak se kdysi předpokládalo. Je bohatým zdrojem vitaminu A, C, K, B2 a minerálů. Konzumace špenátu je skvělá pro naši pleť, zdravé kosti a vlasy. Účinné antioxidanty jako lutein a zeaxantin se doporučují pro zlepšení zraku. Antioxidant betakaroten je známý bojovník proti rakovině a zmírňuje astma. Špenát je také vhodný i pro diabetickou dietu, pomáhá regulovat glukózu a hladinu inzulinu v krvi. Vysokým obsahem draslíku snižuje krevní tlak.

Planeta Země
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Planeta Země

Od chůze k vozu: Jaká byla cesta automobilu?

Planeta Země22.10.2018

Přenosná elektrárna pro každého

Planeta Země22.10.2018

Z jakého důvodu je třeba se bát žloutenky?

Planeta Země18.10.2018

Znáte nejslavnější hollywoodské páry?

Planeta Země15.10.2018

Panamský průplav: Nejkrvavější stavba světa, která propojila oceány!

Planeta Země11.10.2018

Která z planet sluneční soustavy je nejstarší? Odpověď vás překvapí!

Planeta Země8.10.2018

Skrytý zabiják: Jaké důsledky má pro naše tělo stres?

Planeta Země4.10.2018

Jak dosáhnout na nebe: 11 nejvyšších staveb planety

Planeta Země1.10.2018

Jak se zrodila Velkomoravská říše?

Planeta Země27.9.2018

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o | Zásady ochrany osobních údajů | Cookies