Planeta Země

Zázračné potraviny, o kterých jste to vůbec netušili

Zázračné potraviny, o kterých jste to vůbec netušili

Ty naprosto nejzdravější potraviny jsou ve skutečnosti docela obyčejné. Máme je všichni doma a každý den na očích. Tvrdí to alespoň výživoví experti. Které to jsou?

  1. Citrony

Pouhý jeden citron obsahuje více než 100 % doporučené denní dávky vitaminu C, který v přírodní podobě zvyšuje takzvaně „dobrý“ cholesterol a posiluje kosti. Látky nacházející se v citronech, tzv. citrusové flavonoidy, zpomalují nebo zastavují růst rakovinných buněk. Citrony mají rovněž antibakteriální a antiseptické vlastnosti. Navíc neutralizují naše vnitřní prostředí – pomáhají od překyselení organismu.

  1. Brokolice

Brokolice je bohatá na vlákninu, vápník, draslík, kyselinu listovou a tzv. phytonutrienty, což jsou sloučeniny, které snižují riziko vzniku srdečních chorob, cukrovky a některých druhů rakoviny. I další složka brokolice – sulforaphane – má protirakovinné a protizánětlivé vlastnosti. Jedna střední hlava této zeleniny obsahuje více než 100 % denní potřeby vitaminu K a téměř 200 % doporučené denní dávky vitaminu C.

  1. Hořká čokoláda

Už 7 gramů hořké čokolády denně může snížit krevní tlak u jinak zdravých jedinců. Kakaový prášek je bohatý na flavonoidy, tedy rostlinné antioxidanty. Je prokázáno, že snižují „špatný“ a zvyšují „dobrý“ cholesterol, což v důsledku snižuje riziko srdečního infarktu. Tmavá čokoláda zvyšuje průtok krve do mozku a zlepšuje tak jeho funkci. Serotonin v hořké čokoládě působí jako antidepresivum a zlepšuje náladu.

  1. Česnek

Česnek se používal jako přírodní lék po mnoho staletí. Má vynikající antibakteriální, protiplísňové a protivirové vlastnosti, zejména díky přítomnosti sloučeniny známé jako allicin. Ten snižuje i krevní tlak. Denní příjem česneku může snížit také riziko vzniku rakoviny tlustého střeva. Vysoké dávky česneku zvyšují tzv. antioxidační enzymy v těle. Ty snižují stres a brání onemocnění mozku. Takzvaný ajoen, organická látka nalezená v česneku, rozpouští krevní sraženiny a mírní kožní infekce. Česnek patří i do výbavy diabetiků, protože umí rovněž regulovat cukr a hladinu inzulinu v krvi.

  1. Špenát

Špenát má opravdu mnoho zdravotních výhod, i když neobsahuje tolik železa, jak se kdysi předpokládalo. Je bohatým zdrojem vitaminu A, C, K, B2 a minerálů. Konzumace špenátu je skvělá pro naši pleť, zdravé kosti a vlasy. Účinné antioxidanty jako lutein a zeaxantin se doporučují pro zlepšení zraku. Antioxidant betakaroten je známý bojovník proti rakovině a zmírňuje astma. Špenát je také vhodný i pro diabetickou dietu, pomáhá regulovat glukózu a hladinu inzulinu v krvi. Vysokým obsahem draslíku snižuje krevní tlak.

Planeta Země
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Planeta Země

Jak staří Egypťané mumifikovali těla?

Planeta Země14.2.2019

Minerály a drahé kameny stále lákají

Planeta Země13.2.2019

Génius tisíciletí Leonardo da Vinci: 8 věcí, které jste o něm netušili

Planeta Země11.2.2019

Šílené pokusy nacistických lékařů. Jaká zvěrstva páchali na vězních v koncentračních táborech?

Planeta Země7.2.2019

Podceňovaná chřipka: Proč na ni lidé pořád umírají?

Planeta Země4.2.2019

Překvapivá historie čokolády: Droga, nebo pokrm bohů?

Planeta Země31.1.2019

Hitlerovi chlapci: Jak se v Hitlerjugend „vyráběli“ malí nacističtí fanatici?

Planeta Země28.1.2019

Zlaté mámení aneb Co jste nevěděli o zlatě!

Planeta Země24.1.2019

Proč se nám zdají sny?

Planeta Země21.1.2019

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o | Zásady ochrany osobních údajů | Cookies