Všichni čtenáři jistě podvědomě tuší, co toto spojení znamená – ovšem jen velmi malé procento z nich pravděpodobně ví, jak se dá zaregistrovat. Přitom jde o jeden ze základů úspěšného podnikání či pouhé propagace originálního výrobku. Proto se na její registraci podíváme blíže.
Co přesně ochranná známka je?
Ochrannou známku může tvořit prakticky jakýkoliv nápis nebo označení výrobku. To může být tvořeno například číslicemi, sloganem nebo malým logem v podobě obrázku.
Známka má tedy za cíl chránit váš originální výrobek, aby ho nikdo nemohl převzít a považovat za svůj. V tomto ohledu se vedou rozsáhlé soudní spory a neustálé hádky. Proto je velmi důležité mít své výrobky ochráněny, abyste těmto událostem předešli.
Jak se tedy ochranná známka získá?
Žádost o registrovanou ochrannou známku se podává na Národním úřadě duševního vlastnictví.
Ovšem dnes je možné podat přihlášku také elektronicky, což bude samozřejmě pohodlnější a dost možná i rychlejší. Takovou žádost stačí pouze vyplnit a počkat na vyjádření.
Registrovanou ochrannou známku dostanete po zaplacení poplatku a zhruba po 2 až 3 měsících po podání žádosti. Poté si ještě počkáte na oficiální osvědčení, že je vaše známka registrovaná a tím jsou i vaše produkty chráněny.
Příklady ze světa
Ochranné známky na své výrobky mají všechny významné i méně významné společnosti světa. Nejhodnotnějšími značkami jsou samozřejmě elektroničtí giganti. Na samotném vrcholu se drží Apple, těsně následovaný Googlem a Microsoftem.
Ovšem společnost se nemusí nacházet v žebříčku nejhodnotnějších značek, aby vyráběla kvalitní produkty.
Kupříkladu tonery značky Canon rozhodně do žebříčku nepatří, ale tyto a další jejich výrobky jsou celosvětově známé a populární.
Všichni si pouze pochvalují například fotoaparáty, tiskárny nebo kopírky.
Pokud se tedy rozhodnete pořídit si ochrannou známku, mějte na paměti, že tím předejdete velkým sporům a zajisté vám to ujasní průběh dalšího podnikání.