Řekněte zřetelně „Nové BMW M8 Competition Coupé“. Za tuhle dobu právě zcela nová a vrcholná „em-osmička“ akceleruje na stovku, a jen to potvrzuje skutečnost, že čas bývá někdy označován za nejdražší veličinu vůbec.
Chvalte divizi M, opět vyšlechtila poloboha s unikátním V8 v několika verzích. Kluci a holky ze sportovní divize z Mnichova postavili nádherné verze BMW M8 Coupé i BMW M8 Cabrio se 600 koňmi.
Anebo by bylo libo ještě zběsilejší a výkonnější deriváty BMW M8 Competition a Competition Cabrio (460 kW/625 k)?
Uhlíkování
Vrcholné „emko“ je opět výrazné designem a neskutečné v jízdních vlastnostech. V duchu nejlepších tradic jsou všechny komponenty nejen vzájemně sladěné, ale současně jsou navržené tak, aby ladily se specifickým charakterem nových modelů.
Je to funkční, účinné a co nejvíc odlehčené. Všechny možné komponenty byly vyvinuty přímo pro BMW M8 ručně z uhlíkových vláken a dokonale ladí s tvary vozu.
Mají povrchovou úpravu s průhledným lakem leštěným do vysokého lesku, který je dlouhodobě odolný vůči UV záření a výkyvům teplot.
Wow efekt zaručen
Pod karbonovou kapotou pracuje osm hrnků s objemem 4,4 l, všehoschopnou a vypiplanou jednotku navíc dopují dvě turbodmychadla a 750 N.m točivého momentu u obou verzí dostupných od 1800 otáček.
Kombinovaná spotřeba je v závislosti na typu karoserie 10,5–10,8 l/100 km. V základu síla motoru putuje na všechna kola, ale je možné ji přepnout i do režimu pohonu zadní nápravy, kdy je vypnutá stabilizace.
Tím největší wow efektem je ale drtivé zrychlení, u kabrioletů v obou verzích ale počítejte vždy s o desetinku horšími časy. Obě varianty M8 dostaly větší brzdy, větší a lehčí kola a lepší pneumatiky.
BMW M8 ještě nemá české ceny, ale jsou známé alespoň v USA. Standardní M8 stojí přes 3 miliony korun a M8 Competition od 3,34 milionu korun. Kabriolety se u obou verzí prodraží o dalších 200 tisíc korun.