S pověstnou německou precizností vyrábí dechberoucí věci – kufry, nábytek, sluneční brýle nebo interiéry helikoptér. Mercedes-Benz Style patří mezi nejlepší na světě. Nabízí tu nejvyšší kvalitu se špičkovým designem. Teď navíc kouzlí i s interiéry letadel určených VIP klientele.
Drtivá většina lidí nezná ani polovinu značek letadel tak, jak by byli rádi, a ani polovinu z nich nemají rádi, protože nabízejí zážitky, na které nikdy nedosáhnou.
Na světě však existují desítky výrobců malých private jetů vyrábějících stovky exkluzivních typů letadel. Jen v Evropě funguje přes 700 společností nabízejících přibližně 3000 různých typů. Mezi nimi však vládne hrstka těch nejlepších:
kanadský Bombardier se svým superluxusním obchodním tryskáčem Challenger 650, americký Gulfstream, který už 10 let staví nebeské kanceláře G550, nebo Cessna, jenž se chlubí královským rekordmanem Citation X+.
Jsou to letadla za stovky milionů korun, s motory rolls-royce a vlastně i s pověstí rolls-royců mezi business jety pro VIP a VVIP klienty. Tedy pro ty, co neřeší, jestli bude stát letenka 30 000 korun nebo 30 000 euro.
„Pro ně je nejcennější komoditou čas,“ říkají o nich piloti. Otázkou je, jestli si zaplatit byznys třídu v dopravních letadlech, pronajmout business jety, anebo si je rovnou koupit?
Míšeň a královna
Jde o otázku priorit. V byznys třídě máte pohodlí, ale ne soukromí a nepřinesou vám kávu v šálku z míšenského porcelánu z roku 1869. V pronajatém private jetu naopak platíte za servis kolem.
Mít vlastní tryskáč je samozřejmě otázkou peněz, vyžaduje to opravdu významnou investici v hodnotě stovek milionů korun. Proto se odborníci radí zvážit cennost soukromí, frekvenci cestování, flexibilitu, geografické i finanční aspekty.
Když Dagmar Grossmann, bývalá letuška a dnes majitelka jedné z top soukromých leteckých společností Grossmann Jet Service, před časem radila královské rodině, že se jim nevyplatí kupovat si letadlo, neposlechli a koupili si ještě větší, než původně chtěli.
Interiér jako DNA
Pokud disponujete zbytečnými tři čtvrtě miliardami korun na stroj jako je Bombardier Challenger 650, zcela se nabízí zbudovat si z interiéru letadla dechberoucí kancelář v oblacích v režii Mercedes-Benz Style.
Právě tihle designéři se domluvili s managementem Lufthansa Technik AG o společném vývoji a produkci vybavení kabin letadel určených pro VIP a VVIP klientelu. První návrhy vypadají opravdu skvěle. Překvapivě. Moderně.
Jde o zcela inovativní řešení nahrazujícího tradiční členění stropu, stěn a podlah spirálovitým uspořádáním. Podle slov designérů z Mercedes-Benz Style koncept odkazuje na uspořádání šroubovice DNA.
S-Class na druhou
V návrzích jsou použity i prvky známé z interiérů Mercedes-Benz modelové řady S a nejde jenom o příkladně ergonomicky řešená sedadla nebo kombinace barev.
Například okna s integrovanými dotykovými displeji jsou zakryta tmavými panely ve tvaru obrazovek, použitými u S-Class, a technologie Mercedesu známá jako Magic Sky umožňuje změnit jejich barvu od černé až po průhlednou.
Spojili high technologie, ušlechtilé materiály s nekompromisní kvalitou zpracování a vytvořili tak interiér splňující nejpřísnější měřítka luxusu.
Zjednodušeně řečeno – zákazník zvyklý na svůj S-Class se v letadle bude cítit jako bavlnce, v důvěrně známém prostředí, jehož kvalita byla umocněna na druhou.