Jde o opojná spojení – hvězd první velikosti a podnikatelského nápadu. Nápadu, který má hodnotu v řádech milionů a navíc voní úspěchem. Stačí jen zaprodat jméno. Existuje však i několik známých osobností, které se vydaly po vlastní ose. A těm patří náš žebříček.
Kylie Jenner a Kylie Cosmetics
Ačkoli je mladé krásce, patřící do klanu Kardashianových, teprve 22 let, má toho za sebou mnoho. A díky svému aktuálnímu jmění hravě přeskočila i největší esa showbyznysu.
Poslední dobou hojně skloňována značka přitom spatřila světlo světa teprve roku 2015, její hodnota však vyšplhala na 1,2 miliardy dolarů. Ikonickým produktem se přitom stal tzv. „lip kit“ balení, v němž se skrývá matná i tekutá rtěnka s konturkou.
Královna rtěnek
Prvními odstíny z nichž se mohly zvědavé zákaznice těšit byly True Brown K, Candy K a Dolce K. Od spuštění prodeje však neuběhlo ani 30 sekund a zásoby byly pryč.
Netrvalo dlouho než Jenner zařadila odstín Mary Jo K a jemně růžový Posie K. Kromě rtěnek však sází také na širokou paletu stínů na oči, tvářenek nebo lesků na rty. Fantazie této slečně nechybí.
Propagaci jí zajišťují především sociální sítě, na kterých ji sleduje kolem 154 milionů sledujících. Podle Jenner je alfou a omegou úspěchu to, jak produkt vypadá.
Rihanna a Fenty Beauty
Na podobnou strategii vsadila také Rihanna, která se se značkou Fenty Beauty snaží udělat ženy krásnější. V polovině loňského roku se však vydala i na dráhu návrhářky. A dá se říct, že úspěšně.
Její oděvní značka FENTY totiž spadá pod známý koncern LVMH. Ve všem, co tvoří, se věnuje hlavně rozmanitosti žen a bojuje za rovnoprávnost.
Lehkost a barevnost
Produkty se vyznačují lehkým složením, usnadňujícímu nanášení a vrstvení. V každé z kolekcí najdete širokou paletu odstínů lichotícím každému tónu pleti.
Zpěvačka s barbadoskými kořeny totiž vyznává heslo „beauty for all“, tedy „krásu pro všechny“, pod nímž se skrývá touha prosadit složení výrobků lichotícím nejen barvě, ale i typům pleti.
Není divu, že právě díky své vynalézavosti uvedla na trh jedinečné kombinace odstínů.
Svůdná i hravá
Boduje však už roku 2017. Tehdy totiž Rihanna zakládá společnost Savage x Fenty, pod níž na trh uvádí exkluzivní a odvážné kolekce spodního prádla. Nechybí mezi nimi však ani nežné kousky, vhodné pro první noc nebo líbánky. Mnohem více jí však sedí hravost.
Ta se projevu zejména v tom, že součástí některých kolecí jsou bičíky, pouta nebo masky na oči.
Gwyneth Paltrow a Goop
Uznávaná herečka vsadila na všestrannost a v rámci značky Goop, kterou založila roku 2008, toho nabízí svým zákaznicím vskutku požehnaně. Dominantní je však lidské zdraví, zdravý životní styl a udržitelné oblékání, jež má daleko do masové výroby.
Pod palbou kritiky
Zatímco portfolio se rozrůstá čelí Paltrow ze strany kritiků hned několika obviněním, že nabízí produkty, které nejsou účinné, a zveřejňuje články či prohlášení, která jsou kontroverzní. Ani tak se ale nevzdává. Právě naopak. Pořádá setkání s fanoušky, semináře i nejrůznější konference.
Internetová star
V loňském roce se dokonce odhodlala ke spolupráci s internetovou televizí Netflix, v rámci které by měla pravidelně uvádět vlastní půlhodinový pořad. V něm by měli účinkovat nejen čelní představitelé její společnosti, ale také lékaři či vědci.
Na jeho uvedení si však musejí fanoušci této drobné blondýnky prozatím počkat. Další zajímavou spolupráci Gwyneth Paltrow vymyslela s leteckou společností Delta Airlines. Své produkty by totiž ráda nabízela na palubě jejich 600 letadel.
Sarah Jessica Parker a SJP
Se svou nejslavnější rolí má Sarah společnou neutuchající lásku k oblečení, ale především k botám. Roku 2016 proto v centru MGM National Harbor otevřela svůj první obchod nesoucí jednoduché ale zvučné jméno, SJP.
Královna obchodu
„Pořád jsem si říkala, že na to, abych měla vlastní obchod, je moje značka moc malá,“ nechala se slyšet. Nakonec ji ale zástupci MGM přemluvili. Konečně proto mohla všechny své výrobky soustředit pod jednu střechu.
Kromě bot se totiž našla také v navrhování černých koktejlových šatů. Nabízí ale také svíčky, parfémy nebo kabelky. Největším lákadlem ale stále zůstávají boty. Ty totiž herečka navrhla nejen ve speciálních barvách, ale také materiálech.
Podle ní je totiž důležité, aby prezentovala to, co má sama ráda, než aby se přizpůsobovala trendům nebo okolí.
Neotřelá inspirace
Pod nadvládou barev je také samotný obchod. Společně s obchodním partnerem Georgem Malkemusem III. totiž využili inspirace ze showroomu na Manhattanu.
Namísto okázalého nábytku vsadili na nenucenou eleganci vintage kousků, stěny nechaly prozářit losovou barvou. Podle jejich slov má jít o jakýsi „candy store“ s oblečením.