Zvenku už nevypadá jako archaická vykopávka z britských slatin, avšak pověst nejvšestrannějšího a nejdéle vyráběného teréňáku planety si drží stále. Už dávno se z modelové řady Land Rover Defender stal kult.
Už dávno se stal legendou, kterou prověřily miliony prodaných kusů a 70 let zkušeností. Teď je tu nová ikona přepracovaná pro 21. století.
Bylo to už dávno. V době, kdy i ty nejstarší vzpomínky dnešních starců teprve dostávaly jasné kontury, vznikla legenda. Stalo se to na pláži Red Wharf Bay a stálo to za to.
V roce 1947, v době potravinových lístků, stále ještě živých vzpomínek na válku a probrečených večerů, uzrál nápad na Land Rover series I… A nový Defender je jeho následovník.
Evoluce legendy
Defender si prošel vším: válkami, brodil se močály, ustál sibérie i všudypřítomný písek a před pár lety se loučil. V poslední generaci končil po 33 letech produkce jako emisně nevyhovující drsňák.
Letos se ale vrátil, vstal z mrtvých vybaven tím nejlepším, co automobilka Land Rover umí. Všemi těmi neuvěřitelnými technologiemi, magickými inovacemi, nadupanými systémy. Nový Defender nově umožní dělat velké věci. S ním můžete přidat na důrazu, posunout hranice svých možností.
Nový Land Rover Defender navazuje na 70 let starou historii. Je to stále ta stejná ikona, avšak přepracovaná pro 21. století, která vytváří svou vlastní kategorii. Stále je to auto pro Červený kříž, pro farmáře, pro dobrodruhy.
Auto maximálně odolné, vrchovatě účelné, designově zajímavé a technologicky moderní. Ikonické jménem, tvarem i schopnostmi.
Defender se řadí po bok modelů Range Rover nabízejících nesrovnatelný luxus a všestranných SUV řady Discovery, čímž zkompletuje dynastii značky Land Rover. Základní verzí je Defender 110, snad nejschopnější a nejodolnější voz s pohonem všech kol na světě.
Jde o sedmimístný teréňák se čtyřmi odlišnými pakety (Explorer, Adventure, Country a Urban). K dispozici je navíc 170 prvků dalšího příslušenství.
Brzy bude následovat krátké třídvéřové provedení Defender 90 a v roce 2020 doplní nabídku dvojice praktických užitkových modelů.
Definice odolnosti
Vůz vznikl na platformě D7x, na lehkém hliníkovém monokoku. Cílem bylo vytvořit nejtužší karoserii, jakou kdy Land Rover vyrobil. Novinka je třikrát tužší než tradiční řešení založená na žebřinovém rámu.
Vznikl tak perfektní základ pro zcela nezávislé zavěšení kol s odpružením vzduchovými nebo vinutými pružinami, který zároveň umožňuje instalaci elektrifikovaných pohonných jednotek.
Nový Defender prošel před schválením výroby více než 62 000 testy. Prototypy najely během testování 1,2 milionu kilometrů napříč nejdrsnějšími místy planety, v 50stupňových vedrech na poušti i při – 40 °C v Arktidě.
Vystavili je nejextrémnějším podmínkám a prošly peklem.
Zdolaly více než třítisícové výšky ve Skalnatých horách v Coloradu, přejíždění písečných dun v Dubaji i sprinty na okruhu Nürburgring. Vývojáři je promáčeli 85 000 litry obarvené vody v simulátoru monzunových dešťů a jeho pneumatiky vyrobili tak, aby vydržely velké nárazy.
Hymnus na motory
Starý Defender šel do důchodu především kvůli emisím. Ten nový už nabízí kompletně moderní jednotky. Základem je zážehový čtyřválec P300 a výkonný šestiválec P400 vybavený mild-hybridní technologií (MHEV).
Nafťáky zastupují čtyřválcové jednotky D200 a D240. V obou případech je spotřeba paliva pouze 7,6 l/100 km a produkce emisí 199 g/km (NEDC). Plug-in hybridní verze (PHEV) umožňující tichou jízdu v čistě elektrickém režimu doplní nabídku v průběhu příštího roku.
Nízké spotřeby paliva se podařilo dosáhnout díky inovativním technickým řešením, jako je například zcela plochý podvozek. Ten zlepšuje aerodynamiku (pouze 0,38 Cd) a je u všech dostupných variant Defenderu.
Základní předběžná cena pro model Defender 110 bude začínat od 1 479 104 Kč, menší Defender 90 od 1 322 000 Kč
Databox
Defender 110 First edition
Cena: 2 203 652 Kč
Motor (P400): V6 o objemu 3,0 l
Výkon: 294 kW (400 k)
Zrychlení: 6,1 s
Max. rychlost: 208 km/h
Rozměry (d/š/v): 5018/2008/1967 mm
Hmotnost: 3250 kg