Tohle auto je tak jiné, až se zdá být komiksové. Designová hračka pro pozéry, a pro ty, kteří milují jedinečnost v jakékoli podobě.
Za Hondou e se i otočí dítě, které ještě neumí mluvit, stejně jako 8 dospělých z 10, přičemž ti dva jenom proto, že se zrovna dívali na druhou stranu.
Honda e je evropský skautík značky – první akumulátorový elektromobil pro zdejší trh a novinka strategie „Electric Vision“.
Tedy takový závazek největšího světového výrobce spalovacích motorů, že všechny běžné modely Hondy v Evropě budou do roku 2022 elektrifikovány. Malé, svižné a roztomilé „éčko“ je první z řady…
Ambiciózní kabelovka
Je všechno jen ne tuctové. Má nezaměnitelný design, dětská očka, hladké tvary, vysouvací kliky, kamery místo zpětných zrcátek, bezrámová dveřní okna a dva obří 12,3palcové dotykové displeje v interiéru, takže vypadá jako kabelová televize.
A k tomu vyspělý podvozek využívající zavěšení McPherson vpředu i vzadu a zadní pohon. Všechno to zní až moc dobře, takže si Honda nebojí říct o ambiciózní cenu (od 900 000 Kč). Tohle není masovka, ale stylová záležitost pro ty, kdo na to mají.
Dojezd k přemýšlení
Hračkoidní Honda e má i „dětský“ lithium-iontový akumulátor s kapacitou 35,5 kWh, což je méně, než kolik nabízí Škoda Citigo-e iV (36,8 kWh). U Hondy je to ale záměr, zohledňuje i emise vzniklé během výroby, a tyto výpočty vycházejí právě na oněch 35,5 kWh.
Na tolik „šťávy“ tabulkově zvládne dojed 222 km s udávanou spotřebou něco přes 17 kWh/100 km.
Možná, ale ve 20 stupních s kombinací město/okresky… S vědomím toho, že v zimě nedojedeme na jeden zátah bez nabití z Prahy ani do Jihlavy, jsme přesto v listopadu najeli 730 km a průměrnou spotřebou energie 19,8 kWh/100 km.
Na druhou stranu Honda e využívá funkce rychlého dobíjení, takže na 80 % je baterie dobita za 30 minutách rychlého dobíjení.
Urbansexuál
Jde o to, že primárně je to městské auto – s poloměrem zatáčení pouhých 4,3 metru. Disponuje jedním stálým převodem, takže po sešlápnutí plynového pedálu následuje okamžitá, plynulá odezva.
Výstupní výkon až 154 k a točivý moment 315 Nm, společně s rozložením hmotnosti 50:50 a nízko umístěným těžištěm, jsou komfortní i sportovní jízdy.
A kdo by toužil po ještě úchvatnějším zážitku, přepnutím do režimu Sport získá pohotovější reakce při zrychlování. Pokud zapnete systém ovládání jedním pedálem, řízení je ještě zábavnější a jednodušší, pak se zrychlování a zpomalování ovládá pouze plynem.
Ocenění se hrnou
Honda e je až tak výjimečná, že získala titul „Německé auto roku 2021“ a rovněž zvítězila v kategorii „Nová energie“.
Porota německých novinářů testovala a hodnotila nejnovější vozy a řadila je dle jejich užitečnosti, jízdních vlastností, významu pro trh a úrovně inovací. Vítězové v pěti dílčích kategoriích – Kompakt, Prémium, Luxus, Nová energie a Výkon – poté vzájemně soupeřili o titul celkového vítěze.
„To, že je model Honda e prvním japonským vozem, který získal ocenění Německé auto roku, je mimořádná pocta. Na toto ocenění jsme velmi pyšní,“ poznamenal Katsuhisa Okuda, generální ředitel a prezident společnosti Honda Motor Europe.
Ve Spojeném království navíc model Honda e získal titul auta roku v kategorii „Nejlepší automobilová technologie“, bral titul „Městské/malé auto roku“ v rámci ocenění News International Motor 2020 a také dvě prestižní ocenění Red Dot za výjimečný design, včetně nejvyššího ocenění „Nejlepší z nejlepších 2020“.