Chcete být originální, stylový a zároveň neztratit patřičný glanc? Přesně toho můžete dosáhnout, když si pořídíte některou z extravagantních kravat od módního domu Hermès.
Staly se již doslova módním fenoménem, který změnil pohled na společenský oděv.
Z doplňku, který byl dříve hlavně statusovým symbolem a vstupenkou do klubu vysoce postavených manažerů, se najednou stal způsob, jak vyjádřit vlastní originalitu.
Návrháři si totiž dobře všimli, že mladí zákazníci rádi experimentují a nedodržují přitom klasická pravidla, jako třeba, že se proužky nenosí s kostkami a podobně. Kravata pro ně totiž není součást společenské uniformy. Vyberou si prostě tu, která se jim líbí. A módní dům Hermès jim vychází vstříc svými překvapivými designy.
Otoč kravatu!
Na první pohled si všimnete třeba jen spleti čar, když ale kravatu otočíte, uvidíte u loga Hermès malinké hrábě a kamínky. Díky tomu vám je najednou jasné, že na první pohled abstraktní motiv vychází z naprosto konkrétního výjevu. V tomto případě japonské zenové zahrady.
Hermès si sice tradičně vybírá témata spojená s koňmi a jezdectví, nebrání se ale ani vtipným a překvapivým motivům, jakým je třeba snowboard, papírový kelímek s kávou nebo třeba elektrické vedení.
„Všiml jsem si, že spousta zákazníků teď v obchodě kravaty hned obrací. A třeba na večírku, když si lidé všimnou, že máte kravatu Hermés, hned se ptají, co je na její zadní straně,“ popisuje kreativní šéf Hermès Christophe Goineau.
Více extravagance
Stejným způsobem módní dům přistupuje také k navrhování pánských hedvábných šátků. Slavný čtverec carré představil Hermès světu již v roce 1937 a brzo se stal symbolem luxusu.
Nyní může být jejich grafickým motivem v podstatě cokoli − hobby, sport, hudba, něco technického… Na carré v pánské kolekci tak najdete třeba vlka, který vyje na měsíc, Tyrannosaura rexe nebo vnitřek kokpitu.
Stejně důležité jsou však i kombinace barev, zvláště ty neobvyklé, kvůli kterým jsou šátky Hermès tak populární.
„V pánském sortimentu pracujeme často s jemnějšími barvami, jako jsou námořnická modrá, šedá, vínová… Modrá je však stále bestseller, neexistuje snad nikdo, kdo by ji neměl rád,“ dodává Goineau.
(Foto: archiv značky)