Nosíme ho všichni, ale ukazujeme ho jen těm nejbližším. Přesto chceme, aby vypadalo dobře a bylo pohodlné a kvalitní. Ano, řeč je o spodním prádle. A my pro vás máme 4 zajímavosti, které jste o něm možná netušili.
1. 40 centimetrů v pase? Žádný problém
Postava ve tvaru přesýpacích hodin je u žen žádoucí. Korzety, které začaly být populární v 16. století, ale tento trend dohnaly do extrému. Dámy pak až do začátku 20. století musely pro krásu a vosí pas trpět.
I dnes se ale najdou nadšenkyně, které na korzet nedají dopustit. Podle Guinnessovy knihy rekordů má mezi žijícími lidmi nejužší pas čtyřiaosmdesátiletá Američanka Cathie Jung s 38,1 centimetry.
Historické korzety nabízely viditelný stahovací efekt za cenu nepohodlí.
I když útlý pas vypadá opravdu impozantně, časté nošení velmi těsného korzetu neprospívá vnitřním orgánům, pro které ve staženém trupu nezbývá dost místa.
Pokud chcete vytvarovat postavu, raději sáhněte po moderním stahovacím prádle.
To se příjemně nosí, je funkční i atraktivní, a navíc neohrozí vaše zdraví.
2. Brigitte Bardot byla v 60. letech influencerkou
V 60. letech, kdy zažívala svou největší slávu, si filmová ikona Brigitte Bardot mohla o sociálních sítích nechat jen zdát. Přesto svým lehce vyzývavým stylem v módě i líčení ovlivnila následující generace.
Filmovým i civilním modelům, které Bridget oblékala, často dominoval plný a kulatý dekolt.
Moderní variace na podprsenku, kterou proslavila Brigitte Bardot.
A právě typ podprsenky, který francouzská diva nosila, dodnes nese její jméno – podprsenka v bardot střihu neboli bardotka.
Kulatý tvar prsou zajišťují vyztužené košíčky se svislým švem a všité kostice, které ňadra pozvednou. Proto není divu, že jsou bardotky oblíbené i v moderním provedení.
3. Češka v prádle způsobila kolaps dopravy
Věděli jste, že podprsenka může způsobit dopravní nehodu? Zvlášť když si ji obleče Eva Herzigová. Právě česká topmodelka se v roce 1994 objevila na velkoplošných billboardech společnosti Wonderbra.
Na sobě měla černé krajkové prádlo a vedle sebe výmluvný nápis: „HELLO BOYS.“
I bezmála 27 let po ikonické reklamě Wonderbra podprsenky stále umí.
Říká se, že velkoformátová reklama ve své době způsobila několik dopravních kolizí, protože se řidiči více než na řízení soustředili na Evin dekolt v push-up podprsence.
Možná i tento slavný reklamní tah může za to, že Wonderbra i po čtvrtstoletí stále patří mezi přední výrobce spodního prádla.
A její specialitou zůstávají právě push-up podprsenky.
4. Spodní prádlo má svůj vlastní den
Když můžou 4. října slavit svátek švédští skořicoví šneci z kynutého těsta, proč by podprsenky, kalhotky nebo boxerky nemohly také?
Pokud tedy chcete oslavit Mezinárodní den spodního prádla, zaškrtněte si v kalendáři 3. duben. Nebo 5. srpen, termíny jsou totiž rovnou dva.
Mezinárodní den spodního prádla je skvělá příležitost pro nákup nových kousků.
A jak by taková oslava měla vypadat? Nemusíte se vydávat do ulic napůl nazí, jako je tomu v některých zemích zvykem. Můžete si ale udělat radost hezkým prádlem pro sebe nebo potěšit svůj protějšek.
Velký výběr kvalitního a značkového spodního prádla najdete třeba na Astratex.cz.