Pokud chcete opravdu udělat dojem, třeba jak se proháníte zálivem někde u Dubaje, nebo třeba Miami, potřebujete nový model futuristického člunu Royal Cabin od značky Foiler.
Jejich létající jachta dokáže zajistit přepychové pohodlí i ohromující rychlost.
Už jste slyšeli o foilingu? Pokud už nějakou tu jachtu vlastníte, pak zřejmě ano. Tento futuristický způsob cestování po vodě získal s moderními technologiemi nový rozměr a zažívá skutečný boom. A o co vlastně jde?
O plavbu, při které se trup lodi nedotýká hladiny, loď místo toho klouže na speciálně tvarovaných lyžích, tedy foilech. Tento způsob má dvě velké výhody: rychlost a pohodlí.
A právě to jsou největší devizy nového modelu člunu Royal Cabin značky Foiler, která spadá pod dubajskou loděnici Enata.
Na hladině i nad ní
Výrazný futuristický design, který by se bezesporu hodil i do flotily agenta 007, není jen povrchovým pozlátkem. Naopak kompletně vyplývá z funkčnosti. Se sklopenými křídly člun pohodlně dokáže křižovat vodu až do maximální rychlosti 28 uzlů za hodinu.
To ale není to podstatné. Už při osmnácti uzlech totiž můžete dát povel ke vzletu, s křídly roztaženými pod trupem začne člun zrychlovat a zároveň se zvedat nad hladinu.
Při maximálním výkonu se pak vznášíte metr a půl nad hladinou rychlostí přes 70 kilometrů za hodinu. Žádné skákání lodi na vlnách, které byste zažili třeba na obyčejném motorovém člunu, se ale nekoná. Jen pohodlně letíte nad vlnami.
Technologie budoucnosti
Celý pohon, včetně hydrodynamiky lodi, byl vyvinut speciální divizí loděnice a je jakýmsi nahlédnutím do budoucnosti. Pohyby lodi vůči křídlům pod hladinou či náklon trupu neustále monitoruje přes 130 chytrých snímačů a vyhodnocuje palubní počítač.
Stejně tak jsou monitorovány i speciální dieselové motory, které má člun hned dva, dohromady o výkonu 740 koňských sil. Konstrukce trupu z karbonu je navíc velmi lehká a dává lodi na živosti a manévrovatelnosti.
Další nespornou výhodou foilingu je však efektivita využití paliva. Spotřeba při foilování za rychlosti 30 uzlů se pohybuje okolo dvou litrů na námořní míli.
(Foto: Foiler)