Ferrari Testa Rossa J je zmenšenou verzí jednoho z nejslavnějších modelů v historii legendární značky, závodního Ferrari 250 Testa Rossa.
Bylo vyvinuto a postaveno podle původních výkresů, měří ale jen tři metry na délku a pohání jej elektřina.
Originální závodní vůz s nádherným aerodynamickým designem byl vyráběn od roku 1957 do roku 1962 a poháněl jej dvanáctiválcový motor, který jej dovedl ke čtyřem vítězstvím v závodě 24 hodin Le Mans.
Jde o unikátní kousek, jehož cena se v aukcích šplhá k částkám okolo 280 milionů korun. To zmenšená juniorská verze poháněná elektřinou bude o něco dostupnější.
Originální replika
I když jde o zmenšený model, na autentičnosti a originalitě si jeho tvůrci dali velmi záležet. Konstrukce byla například postavena na původních plánech, které byly uloženy v archivu Ferrari Classiche.
Zmenšený vůz má tedy stejnou geometrii a řízení, jako originál. Tlumiče Bilstein v kombinaci s unikátními pružinami navíc ladili testovací jezdci přímo na slavné trati Fiorano.
Brzdy jsou kotoučové a drátěná kola přesně napodobují vzhled klasických disků Borrani. Na přání si však může zákazník nechat vůz osadit i originálními kusy.
Karoserie je lakována stejnými barvami, jaké mají vozy v současné nabídce značky – na výběr je přitom ze čtrnácti historických barevných kombinací a 53 různých barev.
I pro dospělé
Nemusíte se bát, že byste nakonec svezení v takové nádheře své ratolesti záviděli. Do kokpitu se totiž vejde jeden dospělý a jeden zhruba jedenáctiletý řidič. Lavice je přitom čalouněna originální kůží používanou ve vozech Ferrari.
Za volantem legendární značky Nardi jsou analogové ukazatele teploty motoru a baterií a rychloměr, pedály pochází z modelu F8 Tributo. Stejně jako u dospěláckých Ferrari uvnitř najdete přepínač Manettino pro volbu jízdních režimů.
V začátečnickém módu vůz využívá 1 kW výkonu a rychlost je omezena na 20 km/h. V nastavení Comfort už maximální rychlost dosahuje 45 km/h a v režimech Sport a Race můžete zrychlit na více než 60 km/h.
Sběratelská lahůdka
O výrobu tohoto krásného vozítka se stará známá společnost The Little Car Company, která má ve své nabídce i další podobné unikáty, jako je například Bugatti Baby II za 1,5 milionu korun či Aston Martin DB 5 Junior za milion. Ferrari Testa Rossa J pak vyjde na 2,3 milionu korun a bude prý vyrobeno jen 299 kusů.
Díky tomu se na vozítko nemusíte dívat jen jako na exkluzivní dárek pro děti, díky omezené produkci se totiž bude se jednat také o atraktivní sběratelský kousek.
(Foto: The Little Car Company)