Také klenotnictví Tiffany & Co. se pustilo prozkoumávat svět NFT a kryptoměn, dělá to však svým vlastním způsobem. Spojilo se sdigitální edicí Cryptopunks jejíž legendární NFT hlavičky převede do skutečného přívěsku z růžového zlata. Jeho cena se po přepočtu z kryptoměny pohybuje okolo 50 000 dolarů.
Když se řekne NFT, většině lidí vyvstane na mysli právě edice CryptoPunks, tedy z pixelů seskládaných avatarů, jejichž styl je inspirovaný londýnským punkem. A není divu, patří totiž k tomu nejslavnějšímu, co svět kryptoměn nabízí.
Tento elektronický trend zaujal i šperkařský dům Tiffany & Co., který přišel s nápadem, jak se do kryptoměnového šílenství zapojit. A zdaleka není jedinou luxusní značkou, která touží po podílu z tohoto nového trhu.
Například italská společnost Gucci začala ve vybraných prodejnách přijímat kryptoměny podobně, jako také španělská Balenciaga.
Jedinečný šperk
Šperkařský dům však přišel s neotřelým nápadem. Nabídl majitelům NFT CryptoPunks, že pro ně vyrobí unikátní přívěsky ve stejném stylu.
Pixelové avatary mistři šperkaři převedli do skutečného světa tím, že je vyrobili z minimálně 30 diamantů a drahokamů, přičemž součástí přívěsku je také zlatý řetízek z 18karátového zlata s pěti diamanty na sponě.
Značka Tiffany & Co. také prohlásila, že je připravena vyrobit každý z 10 000 dosud prodaných unikátních CryptoPunks, samozřejmě exkluzivně pouze pro jejich majitele.
Aktuální cena těchto NFT se přitom pohybuje okolo 200 tisíc dolarů, což je téměř 5 milionů korun.
Kromě toho ale zájemci zaplatí také za unikátní přívěsek. Ten stojí 30 etherů, tedy v přepočtu přes milion korun.
Nový trend
Hned po té, co značka svůj záměr ohlásila, společně s informací, že zatím vytvoří sérii jen 250 NFTiffů, které majitele CryptoPunks opravňují k nákupu přívěsku, to začalo na internetu vřít. Každý z majitelů si navíc mohl koupit nanejvýš tři kusy NFTiffů.
Všech 250 přívěsků na motivy CryptoPunků, které se od sebe liší barvami zlata, smaltu i diamantů, se vyprodalo za zhruba dvacet minut. Vzhledem k velkému úspěchu této zvláštní spolupráce mezi online a offline světem se ale dá očekávat, že Tiffany & Co. spustí v dalším roce novou sérii.