Pagani Huayra Codalunga Speedster je otevřený manifest řemesla, síly a italské poezie na kolech. Umění přetavené v pohyb, design prodchnutý duchem 50. a 60. let, a mechanika, která přesně ví, jak chutná rychlost.
Limitovaná série nabídne jen 10 unikátů s cenou více než 7 milionů dolarů za kus.
Zvuk draka, dlouhý ocas, rychlý dech
„Codalunga“ znamená doslova dlouhý ocas…S délkou 4 912 mm (o 280 mm delší než standardní Huayra) navazuje na legendární longtail závodních klasik, jako byly Ferrari 330 P4 nebo Porsche 908 LH. Aerodynamická silueta připomíná ideální kapku vody, protaženou tak, aby kladla minimální odpor, ale maximální obdiv.

Pod titanovou kůží draka dřímá 6,0litrový twin-turbo V12 od Mercedes-AMG, který nabízí 864 koní (635 kW) a neuvěřitelných 1 100 Nm točivého momentu. To vše dostupné už od 2 800 otáček – tedy ve chvíli, kdy jiné supersporty ještě přemýšlí, co udělají.
Motor je spřažen s revoluční 7stupňovou Xtrac převodovkou s možností volby: buď můžete sáhnout pro automatizovaný manuál (AMT), nebo – pro puristy – pro manuál s nádherným zvukem cvakajících zubů. Rychlost? Oficiálně 350 km/h, neoficiálně víc, než stačíte říct bravissimo.

Šasi z budoucnosti, váha z minulosti
Huayra Codalunga Speedster váží pouhých 1270 kg díky monokoku z materiálů Carbo-Titanium a Carbo-Triax. Kombinace pevnosti a lehkosti dělá z vozu něco, co se ovládá spíš jako zbraň přesnosti než hrubý hypercar.
Přidejte zavěšení se dvěma lichoběžníky vpředu i vzadu, aktivní tlumiče a brzdy Brembo karbon-keramika 410/390 mm – a máte vůz, který se na trati pohybuje jako predátor, ale v ulicích města z něj sálá noblesa.

Z titanového výfuku vychází zvuková symfonie laděná na šest koncovek – každá nota přesně tam, kde má být. Žádné umělé generátory, jen čistý mechanický řev, který připomíná, že pod pedálem je 12 hrnků čekajících na váš povel.
V interiéru najdete 450 000 ručně šitých stehů, mahagonové detaily, kov, kůži – ale žádný plast. Každý povrch, každá páčka nebo hlavice řadicí páky je malým uměleckým dílem. Pocit? Jako byste usedli do galerie, která se umí rozjet na tři sta padesát.
