Po japonských tratích se prohánějí vlakové soupravy rychlostí mnoha set kilometrů za hodinu, jiné se vznášejí na magnetickém polštáři. Do roku 2018 by pak měly po japonských kolejích svištět vlaky vskutku nevídané.
Společnost Seibu Railway chce sestavit vlakovou soupravu, která dokonale zapadne do krajiny, kterou bude projíždět. Pozorovatelé stojící v okolí trati by neměli vlak prakticky vidět.
Nebude samozřejmě neviditelný v pravém slova, ale díky použitému vysoce reflexnímu materiálu splyne s okolní krajinou doslova jako chameleón se svým okolím.
Projekt „neviditelného vlaku“ je velkou výzvou a jelikož bude možné nový design aplikovat na již existující vlakové soupravy, nevyšplhají se náklady do tak horentních výšek, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Autorkou návrhu je japonská architekta Kazujo Sedžimaová (*1956), která se v roce 2010 stala laureátkou Pritzkerovy ceny – nejprestižnějšího ocenění v oboru, jakési Nobelovy ceny udělované mezi architekty.
Architektka Sedžimaová dostala od Seibu Railway svolení předělat jak interiéry, tak exteriéry expresních příměstských vlaků, které tato železniční společnost provozuje pod názvem Red Arrow. Příležitost pro tento počin je momentálně příhodná. Seibu Railway totiž slaví 100. výročí od svého založení.
„Vlaky Red Arrow projíždějí rozličnými přírodními i umělými scenériemi. Od hor v okolí Chichibu až po centrum Tokia. Domnívám se, že by bylo dobré, kdyby tento dopravní prostředek mohl se všemi koexistovat,“ vyjádřila svou vizi Sedžimaová.