Poslední změny loga proběhly před dvaceti lety, ale takto zásadní proměna je tu vlastně poprvé po založení značky a vytvoření původního loga, tedy od roku 1901. Pod vedením italského návrháře Ricarda Tisci se módní dům radikálně mění a to nejen na poli módním, ale také přístupem k zákazníkovi.
Reaguje tak na aktuální trendy a vkus moderního klienta, který žije v jiném tempu, než ten pamatující si dobu vzniku.
Nové logo je vytvořeno britským grafikem Peterem Savillem, mělo by být zábavné a barevné a odkazovat na ducha značky. Burberry také vytvořilo nový monogram: TB, což je podle jména zakladatele značky Thomase Burberryho.
Ten se objeví všude, kde zatím vládly legendární kostky. “Nový logotyp je radikální změna, krok, který se odkazuje na dědictví společnosti způsobem, který zároveň naznačuje kulturní propojení s 21. stoletím,” řekl Saville.
Nové logo je mnohem modernější využívá fontu “sans serif”, který nahrazuje původní písmo “bodoni” a jezdecký obraz rytíře, tak jsme jej znali doposud. Nový monogram obsahuje písmena T a B v oranžové a bílé barvě.
“Peter je jedním z největších designových génií naší generace. Jsem šťastný, že jsem společně s ním spolupracoval na tom, abych přinesl nový vizuální koncept Burberry, “řekl Ricardo Tisci.
Na jedné straně by tyto nové logotypy mohly sloužit k oživení značky, přesto je třeba myslet na to, že mnoho zákazníků přitahovalo Burberry právě kvůli tradici a odkazu k historii.
Co to nakonec bude znamenat pro Burberry v tuto chvíli nevíme, ale jisté je, že obchody jsou i nadále plné úžasných módních kreací.
Jestli patříte mezi investory módních značek, tak je třeba začít kupovat ty nejvzácnější produkty ještě s původní visačkou a logem, které tak navýší svou cenu, protože se stanou velmi brzy žádaným sběratelským kouskem.