Pokud chcete opravdu udělat dojem, třeba jak se proháníte zálivem někde u Dubaje, nebo třeba Miami, potřebujete nový model futuristického člunu Royal Cabin od značky Foiler.
Jejich létající jachta dokáže zajistit přepychové pohodlí i ohromující rychlost.
Už jste slyšeli o foilingu? Pokud už nějakou tu jachtu vlastníte, pak zřejmě ano. Tento futuristický způsob cestování po vodě získal s moderními technologiemi nový rozměr a zažívá skutečný boom. A o co vlastně jde?
O plavbu, při které se trup lodi nedotýká hladiny, loď místo toho klouže na speciálně tvarovaných lyžích, tedy foilech. Tento způsob má dvě velké výhody: rychlost a pohodlí.
A právě to jsou největší devizy nového modelu člunu Royal Cabin značky Foiler, která spadá pod dubajskou loděnici Enata.
![Člun dokáže na vodě dosáhnout rychlosti přes 70 km/h, navíc ale nabízí také přepych a pohodlí.](http://epochalnisvet.cz/wp-content/uploads/2021/08/foto1-2-scaled-e1629789163349-768x389.jpg)
Na hladině i nad ní
Výrazný futuristický design, který by se bezesporu hodil i do flotily agenta 007, není jen povrchovým pozlátkem. Naopak kompletně vyplývá z funkčnosti. Se sklopenými křídly člun pohodlně dokáže křižovat vodu až do maximální rychlosti 28 uzlů za hodinu.
To ale není to podstatné. Už při osmnácti uzlech totiž můžete dát povel ke vzletu, s křídly roztaženými pod trupem začne člun zrychlovat a zároveň se zvedat nad hladinu.
Při maximálním výkonu se pak vznášíte metr a půl nad hladinou rychlostí přes 70 kilometrů za hodinu. Žádné skákání lodi na vlnách, které byste zažili třeba na obyčejném motorovém člunu, se ale nekoná. Jen pohodlně letíte nad vlnami.
![Kapitán k dispozici futuristický kokpit s obrazovkami, připomínající spíše kosmickou loď.](http://epochalnisvet.cz/wp-content/uploads/2021/08/foto2-2-768x512.jpg)
Technologie budoucnosti
Celý pohon, včetně hydrodynamiky lodi, byl vyvinut speciální divizí loděnice a je jakýmsi nahlédnutím do budoucnosti. Pohyby lodi vůči křídlům pod hladinou či náklon trupu neustále monitoruje přes 130 chytrých snímačů a vyhodnocuje palubní počítač.
Stejně tak jsou monitorovány i speciální dieselové motory, které má člun hned dva, dohromady o výkonu 740 koňských sil. Konstrukce trupu z karbonu je navíc velmi lehká a dává lodi na živosti a manévrovatelnosti.
Další nespornou výhodou foilingu je však efektivita využití paliva. Spotřeba při foilování za rychlosti 30 uzlů se pohybuje okolo dvou litrů na námořní míli.
![Royal Cabin byl navíc vyvinut jako modulární projekt, což znamená, že si zákazník může navolit nejrůznější vybavení a přizpůsobit si loď vlastním požadavkům.](http://epochalnisvet.cz/wp-content/uploads/2021/08/foto3-768x512.jpg)
![Nový desetimetrový model Royal Cabin, jak už sám název napovídá, nabízí oproti svým předchůdcům i přepychové pohodlí v zastřešené kajutě v přídi lodi.](http://epochalnisvet.cz/wp-content/uploads/2021/08/foto4-1-768x512.jpg)
(Foto: Foiler)