Nejen vzácnost lehounkého hedvábí, citlivě zobrazené umění a tradice vznešené firmy činí šátky Hermès vzácnými módními artikly. I jejich zrod je fascinující.
Vytvořit hedvábný šátek, větší šál, plisovaný kousek nebo efektní bandeau je proces vskutku umělecký, protože od návrhu do výsledného kousku mohou uběhnout dva roky.
Hermès dbá na tradici, proto počátečí návrhy vznikají ručními skicami, aby byl výsledek dokonalý.
Podklady pro obrazy nestojí přímo na motivech, ale na odstínech.
Hermès má v archivu paletu až 75 tisíc koloritů, přičemž na šátcích dle rozměru je využito asi 20 až 50. V těchto liniích je velice důležité pracovat precizně, aby k sobě jednotlivé odstíny dokonale ladily.
Po odsouhlasení motivu, přijde na řadu zkušební tisk, protože záleží na vpíjivosti i odstínu hedvábí, jak si bude notovat s barvami. Ty kousky, které se nepovedou, se musí bezpodmínečně zničit, žádné druhé jakosti se v Hermès netolerují.
Jakmile prochází nové šátky už definitivním potiskem, zbývá jediné – začistit okraje. Ty jemným ručním obšitím dělají francouzské zaměstnankyně doma ručně. A pro zajímavost – francouzský hedvábný šátek má okraj ohnutý do lícu, zatímco italský do rubu.
Následně už stačí nový kousek efektně uložit do ikonické oranžové krabičky, pokud neprojde ještě například fází plisování či jinou úpravou. Zajímavosti? V portfoliu Hermès šátků je i potisk Staroměstského orloje z počátku 90. let.
A jak se říká, jiný kraj, jiný mrav, platí to i o vkusu. Obchodní taktikou francouzské firmy je i vhodné míchání odstínů barev pro různé trhy. Některé motivy mají nekonečný úspěch například v Paříži, zatímco v Tokiu Japonky adorují styl jiný.