Planeta Země

Jak vypadají nejluxusnější vlaky světa?

Jak vypadají nejluxusnější vlaky světa?

Jízdu vlakem velmi často vnímáme jako zdlouhavou cestu plnou lidí a občas i špíny. Existují ale i takové soupravy, které vypadají lépe než pětihvězdičkové hotely. A i když jízda vlakem může trvat delší dobu, cestujícím přináší neuvěřitelný zážitek.

Maharajas´ Express

Kde: Indie

Trasa: 12 destinací v severozápadní a střední Indii
Kapacita: 88 osob
Cena: od 90 000 Kč za osobu

Vlak projíždí cestou skrz 102 tunelů, přejede 864 mostů a projede 919 zatáčkami.

Vlak se poprvé vydal na koleje v roce 2010 a od té doby patří mezi nejluxusnější vlaky nejen v Indii, ale i na světě. Cesta tímto expresem zahrnuje nejen nevšední cestovní zážitek, ale také návštěvy mnoha indických památek, včetně Tádž Mahalu. Vlak navíc ve všech stanicích čeká a odjede až poté, co si cestující prohlédnou vše, co chtějí.

Interiér: Výzdoba apartmá je inspirována národními indickými motivy. Celkové zařízení si nezadá i s těmi nejlepšími pětihvězdičkovými hotely. Postele zdobí drahokamy, talíře značky Limoges jsou lemované zlatem, broušené skleničky pochází od známé firmy Swarovski a všechny příbory na sobě mají vyznačený monogram s písmenem M.

Shiki-Shima

Kde: Japonsko

Kapacita: 34 osob
Cena: od 70 000 Kč za osobu
Trasa: Ueno–Noboribetsu

Zájem o lístky Shiki-Shima byl při zahájení provozu tak veliký, že se nakonec musely přidělovat losem. Na jedno místo připadalo 76 zájemců.

Vlaková souprava Shiki-Shima se v současnosti honosí označením ultraluxusní. Skládá se z deseti vozů a pasažéři se mohou těšit na dvou až čtyřdenní cesty. O podobu tohoto opravdu velmi luxusního vlaku se postaral průmyslový designér Ken Okuama, který se stal známým hlavně díky spolupráci s automobilkami Porshe, Ferrari a Maserati či návrhy některých železničních vozidel na japonských tratích.

Interiér: Výzdoba kupé je kombinací tradiční japonské kultury s moderním futuristickým duchem. Apartmá mají svou ložnici, obývací pokoj, ale i sprchu a toaletu. V soupravě se také nachází vozy Kizashi a Ibuki, které nabízejí úžasnou vyhlídku na celou krajinu. Jsou ale určené pouze pro šest cestujících. Pasažéři na cestě japonským vlakem nepřijdou ani o kulinářské zážitky, jelikož jídlo připravuje michelinský kuchař Katsuhiro Nakamuru, který servíruje pokrmy převážně z východního Japonska.

Venice Simplon-Orient-Express

Kde: Evropa

Trasa: Londýn–Paříž–Miláno–Benátky a zpět
Kapacita: 100 osob
Cena: od 60 000 Kč za osobu

Ročně cestuje Orient Expressem kolem 18 000 lidí.

Orient expres patří k nejznámějším vlakům světa, stal se i součástí slavné detektivky Agathy Christie. O jeho nynější podobu se postaral americko-britský podnikatel James Sherwood, který začal od roku 1977 shromažďovat vyřazené vozy z původního Orient Expressu a renovovat je. Několik let pak Sherwood nakupoval další vybavení v hodnotě 16 milionů dolarů. Nová souprava o 18 vozech se poprvé rozjela z Londýna do Benátek v květnu 1982.

Interiéry: Uvnitř vlaku vypadá vše jako ve 20. letech minulého století, původní styl art deco byl plně zachován. Každé klimatizované kupé je vybaveno malou koupelnou s umyvadlem. Velmi zajímavá je proměna pokojů. Během gurmánské večeře ve společné jídelně, kterou připravují francouzští šéfkuchaři, totiž stevardi hostům změní klasické kupé v pohodlnou ložnici. Nezapomenutelný zážitek představuje také secesní barový vůz, ve kterém pasažéři nasávají dobovou atmosféru doplněnou o hru na klavír.

The Ghan

Kde: Austrálie

Trasa: AdelaideAlice SpringsDarwin
Kapacita: 348 osob
Cena: od 60 000 Kč za osobu

Tato australská vlaková souprava drží unikátní rekord. Celkem 49 vagonů dosahuje délky 1,2 km a Ghan je tak nejdelším vlakem vůbec.

Tato vlaková souprava brázdí trať z Adelaine do Darwinu už od roku 1929. Tehdy se ale jednalo o úzkokolejnou železnici a stavební práce se na několik desítek let zastavily. Poté, co byla v roce 1980 vybudována nová železnice, se mohl provoz opět rozběhnout. Došlo k tomu až v roce 2004. Ke svému zvláštnímu jménu přišel od afghánských velbloudářů, kteří putovali přes střední Austrálii. Původní jméno The Afghan Express ale Australané zkrátili na The Ghan.

Interiér: Moderní apartmány s dřevěnými obklady kontrastují s výrazně australským charakterem. Cestující si mohou vychutnat krásné scenérie Austrálie i díky panoramatickým oknům. V Ghanu si mohou pasažéři vybrat ze tří cestovních tříd, přičemž první dvě mají i lůžkovou úpravu a cestující mají v ceně i jídlo. Vlak se může pyšnit ještě jedním prvenstvím – na jeho palubě lze ochutnat i speciality z klokana.

Belmond Andean Explorer

Kde: Peru

Kapacita: 48 osob
Cena: od 40 000 Kč na osobu
Trasa: Cuzco–Arequipa

Kvůli vysokohorskému prostředí jsou k dispozici i zásoby kyslíku a na palubě je přítomen i zdravotník.

V peruánské oblasti se nachází mnoho přírodních i architektonických skvostů. Pokud máte v plánu navštívit Machu Picchu nebo vidět jezero Titicaca, není nic úchvatnějšího než vyzkoušet luxusní vlak Belmond. Souprava vede po andských vrcholcích mezi historickým sídlem Inků, Cuzcem, a druhým největším peruánským městem Arequipa. Celá trasa stoupá až do nadmořské výšky 4800 metrů, a řadí se tak mezi nejvýše položené železnice na světě. Poprvé se vlak rozjel v květnu roku 2017 a stal se prvním lůžkovým vlakem v celé Jižní Americe.

Interiér: Každý vagon je pojmenován po místní fauně a flóře. Cestující se ve svém kupé mohou kochat stylovými a ručně vyráběnými látkami z alpaky. Všude se také vyskytuje andský kříž Chakana, který pochází z dob Inků a symbolizuje nebe, zemi a podsvětí. Objevuje se nejen na vagonech, ale také na ubrouscích, skleničkách nebo županech. O tom, že se jedná o velmi luxusní zážitek, svědčí i vybavení pokojů. Cestující mají k dispozici například vlastní koupelnu se sprchou či vanou nebo vlastní šatník.

Rocky Mountaineer

Kde: Kanada

Trasa: Britská KolumbieAlbertaWashington
Kapacita: 180 osob
Cena: od 40 000 Kč za osobu

Nejkratší cesta vlaku vede z Vancouveru do Whistleru a trvá tři hodiny.

Rocky Mountaineer poprvé vyjel na trase mezi Calgary a Vancouverem v červnu 1988. V současné době vlak startuje ve třetím největším městě Kanady, Vancouveru, do různých destinací, které si vyberou sami pasažéři. Volit mohou trasu trvající 2 až 14 dní. Podle toho se také určuje cena. Každou noc jsou pak cestující ubytováni v přilehlých hotelech.

Interiér: Vlak je rozdělen do tříd, nejvyšší je tzv. Gold Leaf. Cestující mají fascinující výhled díky prosklenému kupé se sklopnými sedadly. Vlak ale nemá žádnou lůžkovou úpravu, jelikož jezdí pouze ve dne, aby si cestující užívali především panoramatický pohled na krajinu. K tomu jsou uzpůsobena i okna, které nemají klasický obdélníkový tvar a nekončí pod střechou vlaku, nýbrž pokračují až nad hlavu cestujících. Těm je během cesty podávána teplá snídaně a oběd, odpoledne už dostávají jen vybraná vína a sýry.

Golden Eagle

Kde: Rusko, Mongolsko, Čína

Trasa: MoskvaVladivostok
Kapacita: 132 osob
Cena: cca 30 000 Kč na osobu za den

Trasa „Zlatého orla“ vede skrz celé Rusko, tzv. transsibiřskou magistrálou, která se táhne z hlavního města Moskvy až do Vladivostoku. Během cesty uvidí cestou mnoho ruských památek a mohou se kochat nádhernou ruskou krajinou. Lze si vybrat i trasu, která vede do Mongolska nebo do čínského Pekingu. Celková úprava vlakové soupravy vyšla v přepočtu na 675 milionů korun.

Interiér: Ve vlaku je k dispozici restaurace s mezinárodní i ruskou kuchyní, pasažéři si mohou pochutnat na světoznámém boršči, kaviáru nebo rybě zvané omul, jejíž jediným útočištěm je jezero Bajkal. Jídla jsou doplněná o světová vína a samozřejmě vodku. Tento gurmánský zážitek je doprovázen pianistou, který má ve svém repertoáru především ruské skladatele. Apartmá první a druhé třídy jsou plně klimatizována a vybaven špičkovou audio i videotechnikou, pohodlnými gauči a sprchami. Liší se pouze velikostí.

Blue train

Kde: Jižní Afrika

Trasa: PretorieKapské Město
Kapacita: 84 osob
Cena: 22 500 Kč na osobu

Tato africká vlaková souprava poprvé vyjela už v roce 1923, kvůli problémům s výstavbou železnice byl ale její provoz neustále přerušován. Svůj oficiální název získala v roce 1937, když se vagony nabarvily na modro. Celkové rekonstrukce se vlak dočkal až v roce 1997 a následně byl uveden znovu do provozu. Podle odborníků jsou klenotem vlaku hlavně salonní kupé a jídelní vůz pro 42 osob, které označují za designérský zázrak. Více než 1500 km dlouhou trať zvládne vlak ujet za 31 hodin.

Interiér: Na palubě mají cestující zajištěný 24hodinový servis, kdy si mohou nechat donést až do kupé například kaviár se šampaňským. Luxus je patrný i v jídelním voze. Lidé jedí své pokrmy z příborů značky Sheffield a v pozadí jejich kulinářský zážitek umocňuje vkusná hudba, nejčastěji se jedná o jazz nebo klasickou hudbu. Každé apartmá má svoji vlastní koupelnu, přičemž kohoutky mramorových van a umyvadel jsou pozlacené. Stejně jako v koupelně, tak i v ložnici je instalováno podlahové topení.

Planeta Země
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Planeta Země

Jeho veličenstvo kat: Jaké bylo a je vykonávat smrtící řemeslo

Planeta Země18.11.2019

8 zvířecích obrů: Kdo jsou největší tvorové obývající souš, vodu či vzduch?

Planeta Země14.11.2019

Jak se co nejrychleji zbavit nachlazení?

Planeta Země11.11.2019

Nejpodivnější fakta o sluneční soustavě

Planeta Země7.11.2019

Jak vypadají nejluxusnější vlaky světa?

Planeta Země4.11.2019

Tragédie černého zlata: Největší ropné katastrofy světa

Planeta Země31.10.2019

Srdce: orgán emocí a krve. Jaké nemoci jej mohou postihnout?

Planeta Země29.10.2019

Křečové žíly: Kosmetický, nebo zdravotní problém?

Planeta Země24.10.2019

Králové omezenosti: 10 nejhloupějších zvířat

Planeta Země21.10.2019

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o | Zásady ochrany osobních údajů | Cookies