Popadnou dítě a odplují s ním doprostřed řeky. Dítě pláče, jeho matka pláče, ale muži toho nedbají. Zvednou ho a hodí mezi krokodýly.
Druhé desetiletí 21. století se přehouplo přes polovinu, přesto v Africe přežívají tradice tak kruté, že se jim civilizovaný člověk téměř zdráhá věřit. Nicméně existují.
Jednou z nich je děsivá Mingi, dodržovaná v Etiopii u 225 000 příslušníků kmenů Hamar, Banna a Kara, žijících v primitivních vesnicích podél řeky Omo.
Odsouzeni k smrti za předkus
Mingi znamená prokleté dítě. Každé, které tak kmenoví starší označí, musí být zabito, aby byl kmen chráněn před prokletím. K tomu, aby se dítě stalo Mingi, přitom stačí málo. Mít předkus, zlomit si zub nebo si zranit genitálie.
Narodit se neprovdané ženě nebo rodičům, kteří nemají povolení starších k těhotenství. „Pokud se objeví první zub v horní čelisti, je dítě Mingi.
Stejně tak, když se narodí dvojčata,“ dodává fotograf Eric Lafforgue, který v oblasti dlouhodobě žije a pracuje. „Dospělí, kteří odmítnou spolupracovat se stařešiny, jsou také označeni jako Mingi a z kmene vyhnáni.“
Jedno za všechny
Stařešinové rodičům prokleté dítě seberou, utopí ho v řece, nechají zemřít hlady v zamčené chatě, předhodí hyenám nebo krokodýlům, shodí ho ze skály nebo udusí tak, že mu ústa naplní hlínou.
„Pamatujte na vesnici a neplačte pro své dítě, můžete si udělat další,“ říkají a považují obětování dítěte pro dobro celého kmene za dobrý skutek.
Ari, vůdce jedné z vesnic, přizná, že zabití dítěte, jehož mrtvolku pak pohodil v buši, pro něj byl šťastný okamžik: „Všechny rodiny mi děkovaly.“ Věří totiž, že by přivolalo zlé duchy a s nimi sucho, hladomor a nemoci.
„S každým výdechem takového dítěte je zlo blíž. Musí být zabito dřív, než přinese ostatním smůlu.“