Chcete být originální, stylový a zároveň neztratit patřičný glanc? Přesně toho můžete dosáhnout, když si pořídíte některou z extravagantních kravat od módního domu Hermès.
Staly se již doslova módním fenoménem, který změnil pohled na společenský oděv.
![Za nápaditou kolekcí stojí kreativní šéf Hermès Christophe Goineau.](http://epochalnisvet.cz/wp-content/uploads/2021/04/foto4-2-768x955.jpg)
Z doplňku, který byl dříve hlavně statusovým symbolem a vstupenkou do klubu vysoce postavených manažerů, se najednou stal způsob, jak vyjádřit vlastní originalitu.
Návrháři si totiž dobře všimli, že mladí zákazníci rádi experimentují a nedodržují přitom klasická pravidla, jako třeba, že se proužky nenosí s kostkami a podobně. Kravata pro ně totiž není součást společenské uniformy. Vyberou si prostě tu, která se jim líbí. A módní dům Hermès jim vychází vstříc svými překvapivými designy.
![Na první pohled abstraktní design je vtipně odhalen na zadní straně kravaty.](http://epochalnisvet.cz/wp-content/uploads/2021/04/foto1-2-768x512.jpg)
Otoč kravatu!
Na první pohled si všimnete třeba jen spleti čar, když ale kravatu otočíte, uvidíte u loga Hermès malinké hrábě a kamínky. Díky tomu vám je najednou jasné, že na první pohled abstraktní motiv vychází z naprosto konkrétního výjevu. V tomto případě japonské zenové zahrady.
Hermès si sice tradičně vybírá témata spojená s koňmi a jezdectví, nebrání se ale ani vtipným a překvapivým motivům, jakým je třeba snowboard, papírový kelímek s kávou nebo třeba elektrické vedení.
„Všiml jsem si, že spousta zákazníků teď v obchodě kravaty hned obrací. A třeba na večírku, když si lidé všimnou, že máte kravatu Hermés, hned se ptají, co je na její zadní straně,“ popisuje kreativní šéf Hermès Christophe Goineau.
![Nejen kravaty, ale také slavné hedvábné šátky carré s neotřelými designy získaly zaslouženou pozornost.](http://epochalnisvet.cz/wp-content/uploads/2021/04/foto3-1-768x768.jpg)
Více extravagance
Stejným způsobem módní dům přistupuje také k navrhování pánských hedvábných šátků. Slavný čtverec carré představil Hermès světu již v roce 1937 a brzo se stal symbolem luxusu.
Nyní může být jejich grafickým motivem v podstatě cokoli − hobby, sport, hudba, něco technického… Na carré v pánské kolekci tak najdete třeba vlka, který vyje na měsíc, Tyrannosaura rexe nebo vnitřek kokpitu.
Stejně důležité jsou však i kombinace barev, zvláště ty neobvyklé, kvůli kterým jsou šátky Hermès tak populární.
„V pánském sortimentu pracujeme často s jemnějšími barvami, jako jsou námořnická modrá, šedá, vínová… Modrá je však stále bestseller, neexistuje snad nikdo, kdo by ji neměl rád,“ dodává Goineau.
![Módní dům Hermès začal kravaty nabízet v roce 1949 s nápadem přišel butik v Cannes.](http://epochalnisvet.cz/wp-content/uploads/2021/04/foto2-2-768x384.jpg)
(Foto: archiv značky)