Je to entrée do segmentu jako žádné jiné. Už dlouho tady nebylo auto jako nový Peugeot 508 (GT) a po 893 kilometrech můžeme seznat, že tohle je ta pravá vlajková loď, jakou si Francouzi zaslouží.
Jsou známí přibližně stejnou dobu. Přes 50 let. Alaina Delona díky jeho uhrančivému zjevu nazývali Brigitte Bardotovou v mužském provedení. Svůj vzhled vždy považoval za přitěžující okolnost pro svou kariéru. „Bojoval jsem mnoho let, aby lidé zapomněli, že jsem jenom fešák s krásnou tváří,“ prohlásil kdysi.
I když o svém talentu všechny přesvědčí, nálepky jednoho z nejkrásnějších mužů stříbrného plátna se nikdy nezbaví. Vlastně proč by měl?
Zpěvačka Madonna mu dokonce ještě v roce 2012 vzdává poctu svou písní Beautiful Killer.
Krasavec
Francouzská herečka Mireille Darcová, se kterou Delon žil celých 15 let, při oslavě jeho osmdesátin, prohlásí: „Jeho velkou silou je ohromná přitažlivost a neuvěřitelná impozantnost“… Nový Peugeot 508 je něco jako Delon. Neuvěřitelně krásný a se znakem 508 na kapotě s jasným odkazem – nikoli přitěžujícím – na 50 let starého předchůdce, legendární model 504.
Ve verzi GT za milion korun navíc nebezpečný. Takový Beautiful Killer. Manekýn z mola, výstřední hejsek z Paříže, který je ale občas hlučnější, než by chtěl, třeba když dovíráte dveře, nebo když na Vysočině fouká vítr 50 km/h a víc. Ale co?
I Alain Delon měl nějaké mouchy…
Zlatá placka za kukuč
Když jsme byli na oficiální představovačce nové vlajkové lodi automobilky, šéf českého zastoupení Marco Venturini představoval s pýchou Italům vlastní novu 508 jako to nejhezčí, co to dlouho nebylo. Souhlasíme. Design nové 508 je to nejpodstatnější. Vždyť i Pierre-Paul Mattei, designér vozu, obdržel 1.
října ocenění Eurostar Design za podobu vozu, kterou každoročně uděluje týdeník Automotive News Europe osobnostem za obzvlášť inovativní práci v automobilovém odvětví. Peugeot naprosto převrátil tradiční principy segmentu D.
Zkrácení vozu oproti předchozí generaci a použití technologie bezrámových dveří umožnily snížit karoserii na 140 cm, což dodalo 508 specifický vzhled, stabilitu a dokonalý dynamický profil. Díky tomu okna ve dveřích musela nabýt na síle o 1 mm navíc. Vypadá to dokonale.
Má šmrnc a grády.
Útok na smysly
Origine France Garantie… Garantovanou zemi původu nemají jen vína, sýry nebo žáby, ale i nový Peugeot 508. Montuje se v továrně v Mulhouse, stejně jako loni představený crossover DS 7 Crossback, s kterým sdílí techniku. Nová 508 oproti předchůdci zhubla o 70 kg, ale standardem je i nadále víceprvkové zadní zavěšení.
Testovaná verze GT v benzinu nabízí čtyřválec 1.6 PureTech s turbem s 225 koňmi a osmistupňovou převodovku. GT 1.6 jezdí chvalitebně, živě, neremcá, je haštěřivá. Jak ultimativní je nová 508 zvenku, tak pokračuje i uvnitř. Smysly zintenzivňuje úroveň kvality, modernost, zpracování i odpovídající materiály na úrovni luxusních vozů.
Najdeme zde plnohodnotnou kůži nebo kůži Nappa, matný chrom, černý lak, Alcantaru, pravé dřevo (Grey Oak u GT) a ambientní podsvícení. Peugeot 508 ale není jen o kabátu, dalším smyslem, na který Francouzi cílí, je hmat. Přední sedadla lze vybavit systémem osmi způsobů elektrického nastavení a za příplatek i pneumatickým osmibodovým masážním systémem s pěti programy masáží.
A pak ty sedačky a volant.
Tradiční nálepka tvůrců GT.
Peugeot 508 GT
Cena test. modelu: 1 045 000 Kč
Motor: BlueHDi o objemu 1598 cm3
Výkon: 165 kW (225 k)
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Rozměry (d/š/v): 4750/1859/1403 mm
Hmotnost: 1495 kg
Facebook
Twitter
RSS